Folk sadeliğinden bir adım uzakta

Folk sadeliğinden bir adım uzakta
Folk sadeliğinden bir adım uzakta
Sharon van Etten'in indie - rock etkili yeni albümü, konukları sayesinde şimdiye kadar en çok ilgi çeken işi oldu. Ama bu başarıda en büyük pay yine van Etten'ın sesi ve melodilerinin
Haber: SEDA NİĞBOLU / Arşivi

‘Tramp’i indie âlemlerinde hak ettikleri takdiri görmeyen ilk iki Sharon Van Etten albümüne göre bir anda daha bilinir kılan, Beirut ve The National üyelerinden Julianna Barwick’e, arkasına aldığı isimlerin desteği belki. Ama albümü bu kadar iyi yapan yine van Etten’ın derinin altına sızan melodileri ve sesi. Diskografisinin en sade ve sessiz albümü olan 2009 tarihli ‘Because i was in love’ son yıllarda aşk acısını en iyi anlatan folk albümlerindendi ve hâlâ müzisyenin en etkileyici parçalarından birkaçını barındırıyor ama tanınmaya başlaması daha tesadüfi bir şekilde, Bon Iver ve The National’ın kısacık ikinci albümü ‘Epic’in kapanışındaki ‘Love More’u cover’lamalarıyla olmuştu. 

‘Epic’ ile halihazırda başlamış olan müzikal zenginleşme The National’dan Aaron Dessner’in prodüktörlüğündeki ‘Tramp’ ile folk geleneklerinden bir adım daha uzakta, indie- rock ’tan da feyz alan düzenlemelerle karşımıza çıkmış durumda. Özellikle başlardaki dream-pop’a meyilli ‘Give Out’ ve ‘Serpents’ gösteriyor ki daha rock ve grup hissiyatına sahip bir albümle karşı karşıyayız. Ama Van Etten’ın tek başına çok sesli etkisi yaratabilen vokallerinin yanında kurduğu bu hassas denge ‘Tramp’in esas başarısı. Yani çıkış noktasındaki sadelikten çok fazla şey kaybetmeden dramatik bir etki yaratabilmesi. Bu değişim sadece prodüksiyondan değil kişisel sebeplerden de kaynaklı. Acı verici bir ilişkinin ardından belli ki hâlâ tamamen iyileşmeyen yaralarını nihayet sarmaya başlamasıyla gelen güven, karanlık ama depresif olmayan müziğinde yeni bir iddiaya dönüşmüş.


    ETİKETLER:

    Van

    ,

    indie

    ,

    aşk

    ,

    Rock

    ,

    Karanlık

    ,

    Karşı