!f'te ne var ne yok hepsi burada!

!f'te ne var ne yok hepsi burada!
!f'te ne var ne yok hepsi burada!

Genç kadın cinselliğine odaklanan 'Çekmeceler'in dünya galası !f İstanbul'da.

12 Şubat'ta başlayacak 14. !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali'nin programı açıklandı. Yılın çok konuşulan filmlerini Türkiye'ye getiren, partileriyle şehri ayağa kaldıran !f İstanbul'da Brezilya'dan Endonezya'ya, Hindistan'dan Kenya'ya 42 ülkeden 115 film gösterilecek. Ankara ve İzmir'e de uğrayacak !f İstanbul'un biletleri 31 Ocak'ta satışta. Seçiminizi yapmak için !f'te ne var ne yok hepsi burada...

İş Bankası Maximum Kart partnerliğinde ve Mars Cinema Group ortaklığında yapılacak 14. !f İstanbul Uluslararası Bağımsız Filmler Festivali, 12-22 Şubat 2015 tarihlerinde İstanbul’da, 26 Şubat-1 Mart 2015 tarihlerinde ise Ankara ve İzmir’de gerçekleşecek. !f İstanbul bağımsız sinemanın en iyilerini, yılın çok konuşulan ve bol ödüllü filmlerini sinemaseverlerle buluştururken, !f music partileri İstanbul’un eğlence hayatına alternatif olacak, !f² de 34 şehir, 40 farklı noktaya film götürecek.
42 ülkeden 115 filmin gösterileceği 14. !f İstanbul Uluslararası Bağımsız Filmler Festivali, 12-22 Şubat tarihleri arasında İstanbul’da Beyoğlu Cinemaximum Fitaş, Cinemaximum Kanyon, Cinemaximum Budak; 26 Şubat-1 Mart tarihlerinde de Ankara Cinemaximum Armada ve İzmir’de ise Cinemaximum Konak Pier sinemalarında gerçekleşecek.

‘BÜYÜK GÖZLER’LE AÇILIYOR

Festivalin açılış filmi, “Beetlejuice/Beterböcek”, “Edward Scissorhands/Makas Eller”, “Corpse Bride/Ölü Gelin” gibi fantastik öyküleriyle tanıdığımız usta yönetmen Tim Burton’dan geliyor: “Big Eyes/Büyük Gözler”. Sanat tarihinin en sansasyonel olaylarından birine odaklanan film, 50’li yıllarda iri gözlü çocuk tablolarıyla meşhur olan Margaret Keane’in, eserlerini ve yeteneğini sahiplenmeye çalışan eşi Walter Keane’e karşı verdiği mücadeleyi anlatıyor. Amy Adams ve Christopher Waltz’un başrolünde olduğu “Büyük Gözler”, eleştirmenlerce Burton’ın “‘Ed Wood’dan sonraki en kişisel filmi” ve “‘Big Fish’ten beri yaptığı en iyi film” yorumlarıyla karşılandı.

DİGİTÜRK GALALARI: YILIN HİT FİLMLERİ BURADA!
Digiturk Galaları, Toronto’dan Venedik’e, Cannes’dan Sundance’e, dünyanın önemli festivallerinde büyük ilgi görmüş, yılın en çok beklenen filmlerini Türkiye’de ilk kez seyirciyle buluşturuyor.
!f İstanbul ayrıca, ödül sezonunun öne çıkan yapımlarının da Türkiye galalarına ev sahipliği yapıyor.
“Walking on Water” ve “The Home Song Stories” ile pek çok ödül toplamış, Avustralya’nın en önde gelen yönetmenlerinden Tony Ayres’in hikâyesi ve anlatımıyla yılın en beklenmedik, en tekinsiz filmlerinden birine dönüşen kara filmi “Cut Snake/Kesik Yılan”;
2005’te “Forty Shades of Blue” ile Sundance’ten büyük ödülü, 2012’de ise “Keep the Lights On/Işık Açık Kalsın” ile Berlin’den Teddy Ödülü’nü kapan Ira Sachs’ın John Lithgow ve Alfred Molina’nın performanslarıyla çok konuşulan bağımsızı “Love is Strange/Aşk Başkadır”;
üç yıl önce “Un amour de jeunesse/Elveda İlk Aşk”ıyla !f’çilerin gönlünü fetheden Fransız yönetmen Mia Hansen-Løve’ın Daft Punk ve Cassius gibi efsanelerin doğuşuna tanıklık etmiş elektronik müzik akımının kurucularından Fransız DJ Paul’un 18 yıllık yükseliş ve düşüş hikâyesini anlattığı “Eden/Cennet”;
David Zellner’ın Coen Kardeşler’in kült filmi “Fargo”nun sonundaki gömülü çantayı bulmak için kendini yollara vuran bir kadını anlattığı, Sundance’ten Jüri Özel Ödülü, Fantastik Film Festivali’nden de En İyi Yönetmen Ödülü’nü alan filmi “Kumiko, the Treasure Hunter/Kumiko, Hazine Avcısı”;
matematik dehası otistik bir çocuğun hayatına odaklanan, özellikle başroldeki genç oyuncu Asa Butterfield’in oyunculuğuyla övgüler toplayan ve yılın en iyi İngiliz bağımsızlarından “X+Y/X+Y”;
Niki Caro’nun “Whale Rider”ından beri yapılmış en etkileyici Yeni Zelanda filmi sayılan ve çok az bilinen Yeni Zelanda kahramanı ve satranç şampiyonu Genesis Potini’nin gerçek hayat hikâyesinden esinlenen “Dark Horse/Kayıp Şampiyon”;
“Dogma”, “Chasing Amy” gibi filmleriyle sıkı bir hayran kitlesi yaratmış kült yönetmen Kevin Smith’in korku ve komedi kıvamı bolca yerinde, Justin Long, Michael Parks, Johnny Depp ve Haley Joel Osment’lı garip filmi “Tusk/Mors Dişi”;
2003’te izlediğimiz “The Yes Men”den beri aktivizme yepyeni bir soluk getiren, yaptıkları çılgın eylemleriyle bugün bile tartışılan Yes Men grubunun son beş yılına tanıklık eden “The Yes Men Are Revolting/Yes Men İsyanda” ve “Careful”, “The Saddest Music in the World” filmleriyle tanınan, “Kanada’nın David Lynch’i” Guy Maddin’in Roy Dupuis, Geraldine Chaplin, Udo Kier, Charlotte Rampling, Amira Casar gibi iddialı bir kadroyu bir araya getirdiği son filmi “The Forbidden Room/Yasaklı Oda”, “Digiturk Galaları” bölümü filmlerinden sadece birkaçı.

9 OSCAR ADAYLIĞI BULUNAN ‘BIRDMAN’
Bu bölümde ayrıca; yılın merakla beklenen filmlerinden “Birdman”, “The Tale of the Princess of Kaguya”, “Look of Silence”, “The Last Five Years”, “Dear White People” ve “Rosewater” da Türkiye galasını yapacak filmler arasında...

“Amores perros”, “21 Grams”, “Babel” ve “Biutiful” filmlerinin yönetmeni Alejandro González Iñárritu’nun merakla beklenen yeni harikası “Birdman”, Michael Keaton, Emma Stone, Zach Galifianakis, Edward Norton, Naomi Watts gibi ünlü oyuncuları buluşturuyor. Bir zamanlar ikonik bir süper kahramanı canlandırmış, ama artık gözden düşmüş bir aktörün Raymond Carver’ın hikâyesinden uyarlanan bir Broadway oyunuyla eski günlerine dönme çabasını anlatan film, “Boyhood” ile birlikte Oscar yarışının en güçlü adayı sayılıyor.

HALUK BİLGİNER BAŞROLDE
70’lerin kült animasyonu Heidi’nin yönetmenliğinin yanı sıra “Grave of the Fireflies”, “Only Yesterday”, “My Neighbors the Yamadas” gibi pek çok kült animeye imza atmış Isao Takahata’nın 14 yıl aradan sonra çektiği ilk film olan “The Tale Princess of the Kaguya/Prenses Kaguya’nın Masalı”;
geçen yılın en iyileri listesinde ilk sıralarda yer alan “The Act of Killing” ile bizi şoke eden Joshua Oppenheimer’ın Venedik’te 5 ödül birden kazanan yeni filmi “Look of Silence/Sessizliğin Bakışı”;
Richard LaGravenese’nin Jason Robert Brown’ın ayrılıkla biten evliliğinin son 5 yıllını kadın ve erkek gözünden anlattığı aynı adlı meşhur müzikalinden uyarladığı Anna Kendrick ve Jeremy Jordan’lı “The Last Five Years/Son Beş Yıl”;
ağırlıklı olarak beyaz insanların okuduğu özel bir okuldaki Afro Amerikalıların mücadelelerini ironik bir dille anlatan, Sundance’te Jüri Özel Ödülü’nü alırken, başrolde övgüler toplayan Tessa Thompson’ın Gotham Bağımsız Film Ödülleri’nde Umut Vaat eden Oyuncu seçildiği “Dear White People/Sevgili Beyaz Irk”;
sadece ekran başarısıyla değil, zekası ve mizahıyla da Amerikan popüler kültürünün en etkili isimlerinden biri sayılan 13 Emmy ödüllü Jon Stewart’ın Gael Garcia Bernal ve Haluk Bilginer’i başrole taşıdığı filmi “Rosewater/Gül Suyu”

ve kısalarıyla pek çok ödül kazanmış İranlı kadın yönetmen Ana Lily Amirpour’un İran’daki Bad City adlı bir hayalet kasabada geçen ve bu çivisi çıkmış kasabaya yeni gelmiş gizemli bir kadının hikâyesini anlattığı, İran sinemasının ilk vampir filmi olan “A Girl Walks Home Alone at Night/Gece Yarısı Sokakta Tek Başına Bir Kız”, Digiturk Galaları’nın en çok konuşulacak filmlerinden...

‘ÇEKMECELER’İN DÜNYA GALASI !F’TE

Bölümün en heyecan uyandıran filmlerinden biri de hiç kuşkusuz, dünya galasını !f İstanbul’da yapacak “Çekmeceler”. İlk filmleri “Zenne”yle ilgi gören M. Caner Alper ve Mehmet Binay’ın yeni filmleri “Çekmeceler”, otuzlarının başındaki genç bir kadının doğumgününde kanlar içinde hastaneye kaldırılmasının ardında yatan korkunç gerçekleri konu alıyor. Senaryosu gerçek olay ve kişilerden esinlenilerek yazılan ve genç kadın cinselliğine odaklanan filmde Ece Dizdar, Tilbe Saran, Taner Birsel, Nilüfer Açıkalın başrolde.

SÜRPRİZ FİLM!
Digiturk Galaları’nın en merak uyandıran filmi ise adı ve konusu açıklanmayan “Sürpriz Film”! Şoke edici ve ürkütücü olacağı garantili filmin yurt dışındaki gösterimlerinde salonlar boşalmış, insanlar bayılmamak için yarısında kaçmıştı. Kurbanın kim olduğu sürekli değişen film, “Uzun yıllardır evdeki korku, perdeye bu kadar şoke edici bir şekilde yansıtılmamıştı; karakterleri gibi bu evden kaçmak isteyeceksiniz” sözleriyle tanıtılıyor.

KEŞ!F: YILIN İLHAM VEREN YÖNETMENİ KİM OLACAK?

!f İstanbul 2015'in yönetmenini keşfediyor!


AŞK & BAŞKA Bİ’ DÜNYA: YILIN EN YARATICI MÜDEHALESİ!

!f'te Aşk ve Başka Bi' Dünya filmleri!


OYUN: OYUNCAKLI FİLMLERDEN HOŞLANANLARA...
Beyazperdede oyun alanları yaratarak seyirciyi oynamaya davet eden “Oyun”, bu yıl da oyuncul belgeselleri, kaçık bilimkurguları, kült adayı ilk filmler ve gerçeküstücü fantezileri bir araya getirerek !f’çilerin en çok ilgi gösterdiği bölümlerden birine dönüşüyor.
Genç bir kadının büyüdükçe vücudunda belirmeye başlayan değişikliklerin ardındaki gizemi konu alarak kurt adam türüne incelikli ve etkileyici bir yorum getiren ve “Let the Right One In” ve “Ginger Snaps” ile karşılaştırılan Danimarka filmi “When Animals Dream/Hayvan Düşü”;
zamanın akışı, solan çocukluk ve küçük kasaba yaşamının gündelik tuhaflıklarına dair düşsel ve melankolik bir dünya yaratan, Cannes’da eleştirmenlerin gönlünü çalan “You’re Sleeping Nicole/Nicole, Uyumuşsun”;
birçok eleştirmenin adeta “Freddy Krueger’la Albert Camus’nün buluşması” saydığı, 2012’deki çılgın korku komedisi “Ape” ile dikkatleri çeken Joel Potrykus’un “Hayvan Üçlemesi”nin son filmi “Buzzard”;

“Eggs”, “Water Easy Reach”, “Factotum” ve “O’ Horten” filmleriyle Norveç sinemasının yüz akı olmuş, beraberinde kendi takipçilerini yaratmış kült yönetmen Bent Hamer’ın o bildik kara mizahından bolca nasibini alan son filmi “1001 Grams/1001 Gram”;
sinema tarihinin en tuhaf yapımlarından “Mirrormask” ile tanıdığımız Dave Mckean’in fantezi ile drama arasında dolaşan, katman katman kolajlardan oluşan animasyon tarzı ve göz alıcı görüntüsüyle yılın en ayrıksı işlerinden birine dönüşen deli projesi “Luna”;
eşi Etgar Keret’le birlikte yazıp yönettikleri ilk filmleri “Jellyfish” ile Cannes’da Altın Kamera Ödülü’nü kazanan Shira Geffen’in kendi dünyalarına sıkışıp kalmış iki kadın üzerinden Filistin-İsrail çatışmasını anlattığı, kara mizahıyla övgüler toplayan “Self Made/Ben Gibi”;
başarısız bir lezbiyen rock grubunun amatör müzik yarışmasına katılmak için çıktığı tuhaf yolculuğu anlatan, bilimkurguyla müzikali buluşturan, B sınıfı ve camp film tutkunları için gerçek bir hazine değerindeki “Dyke Hard”;
geçen yıl kaybettiğimiz, işleriyle her zaman tartışmalar yaratmış ressam, heykeltraş, mimar, tasarımcı ve Akademi ödüllü Yaratık’ın yaratıcısı H.R. Giger’ın sonuna kadar kapalı jalüzilerin arkasında gece ve gündüzün birbirinden ayırt edilmediği evindeki gündelik yaşamına eşlik edeceğimiz “Dark Star - HR Giger’s World/Karanlık Yıldız - HR Giger’ın Dünyası”
ve Doğu Karadeniz’i Orta Doğu’nun Alpleri’ne dönüştürmeyi amaçlayan Karadenizli bir işadamına reklam filmi çekmek için yollara düşen bir grup kafadarın yaşadığı absürd olayları anlatan, Levent Soyarslan mockumentary’si “Oflu Hocayı Aramak: O.H.A.”, Oyun bölümü filmlerinden birkaçı.

Bu bölümde yer alan iki film özellikle, !f’çilerin aklını başından alacak cinsten! Anime dünyasının ustası Hayao Miyazaki’nin hayatını konu alan “The Kingdom of Dreams and Madness/Düşlerin ve Çılgınlığın Krallığı”, “Spirited Away”, “My Neighbor Totoro”, “Princess Mononoke” gibi anime klasiklerini yaratmış Ghibli Stüdyoları’nın üretimlerini durduracağı açıklamasının ardında yaşananları anlatmasıyla da türün tutkunlarını heyecanlandıran bir belgesel.

Taika Waititi ve Jemaine Clement’ın birlikte yönettiği, The Guardian eleştirmeni Peter Bradshaw’un “Yılın en iyi komedisi”, Paracinema’nın ise “Shaun of the Dead’ten beri yapılmış en iyi korku komedisi” sözleriyle kaşıladığı, Yeni Zelandalı üç yaşlı vampirin yaşadıkları olayları anlatan çılgın korku-komedi-mockumentary “What We Do in the Shadows/Aylak Vampirler”; bileti ilk tükenecek !f filmlerinden olacak görünüyor.

SANAT HAYAT İÇİNDİR!: SANAT MKI HAYATTAN DOĞAR HAYAT MI SANATTAN?
!f’in geçen yıl başlayan “Sanat Hayat İçindir!” bölümü sanat ve hayatın birbirine karıştığı etkileyici hikâyeleri buluşturuyor.
40 küsur yıl boyunca Amerika’yı şekillendiren kültürel ve siyasi etkiler konusunda yazmış ve konuşmuş, neslinin ikonlarından Susan Sontag’ın hayat hikâyesini arşiv görüntüleri, yazdıkları ve yakın çevresiyle yapılan görüşmelerden kurarak anlatan, Tribeca’dan “En İyi Belgesel” ödüllü “Regarding Susan Sontag/Susan Sontag Hakkında”;
Star Trek’in Kaptan Zulu’su, Clinton hükümetinde Japon-Amerikan ilişkilerinin elçisi, eşcinsel haklarının sesli savunucusu, 7 milyondan fazla takipçisiyle facebook fenomeni 77 yaşındaki George Takei’nin hayatına yakın baktığımız “To Be Takei/Takei Olmak”;

belgesel sinemanın ustalarından Steve James’in Pulitzer ödülü alan ilk film eleştirmeni Roger Ebert’in hayatına dair samimi ve duygusal bir yolculuğa çıkardığı, aralarında Martin Scorsese, Werner Herzog, Errol Morris, Ramin Bahrani ve Ava Duvernay gibi ünlü sinemacıların da bulunduğu arkadaşları, meslektaşları ve ailesinin yorumlarıyla adeta bir sinema dersi veren “Life Itself/Hayatın Kendisi”;
babasının ölüm haberiyle birlikte Meksika’dan Buenos Aires’e dönen Victor adlı genç bir adamın burada sevgilileri, arkadaşları ve tiyatro arasında kalışını konu alan, Arjantinli yönetmen Matías Piñeiro’nun diğer filmlerinden de alışkın olduğumuz lezzet ve özgünlüklükle seyirciye yeni bir film izleme biçimi sunan tuhaf kurmacası “The Princess of France/Fransa’nın Prensi”;
dünyanın en ünlü dominatrixi Catherine Robbe-Grillet’nin sado-mazo partileriyle ünlü evine konuk eden, efendi ve kölelerin deneyimlerini aktarışıyla da merak uyandıran “The Ceremony/Seremoni”
ve 2000’lerin kült televizyon serisi “The Wire” ile tanıdığımız, tam da şöhretin zirvesindeyken hamile kalınca oyunculuğa ara veren Brandy Burre’nin yıllar sonra sektöre geri dönmek istediğinde yaşadığı zorlukları anlatan “Actress/Oyuncu”, sanat tutkunlarının kaçırmaması gereken yapımlar.

Bu bölümün Türkiye’den konuğu ise “Motör: Kopya Kültürü & Popüler Türk Sineması”. Cem Kaya’nın binlerce Yeşilçam filminin ve yaptığı yüze yakın söyleşinin ürünü olarak yedi yılda tamamladığı filmi, 1960 ve 1970’lerde dünyanın en büyük film üreticilerinden birine dönüşen Yeşilçam’ın Tarzan’dan Drakula’ya, Oz Büyücüsü’nden Uzay Yolu’na, pek çok Batı çıkışlı filmin Türk versiyonlarını çekme süreçlerini konu alıyor. Aralarında Memduh Ün, Kunt Tulgar, Cüneyt Arkın, Fikret Hakan, Aydemir Akbaş, Nuri Alço, Halit Refiğ, Süleyman Turan, Fatma Girik, Türkân Şoray, Hülya Koçyiğit, Metin Erksan gibi dönemin “kahraman”larının görüşlerini barındıran film, bir dönemin Türkiye sinemasının tuhaf ve renkli portresini çiziyor.

AZİZ(E)LER, ŞAİRLER VE MECZUPLAR: TAŞLAR YERİNE OTURUYOR!

İkon isimlerin hiç görmediğiniz filmleri !f'te


ÖZEL GÖSTERİMLER: GERÇEK Mİ KURMACA MI?
!f İstanbul, sinemanın değişik mıntıkalarında gezinen “Özel Gösterimler” bölümünde bu yıl, gerçeklikle kurmacayı en tuhaf, en şaşırtıcı biçimde bir araya getiren, gerçeğin içinde yalan, belgeselin içine kurmaca ya da tam tersi oyunlar yapan hybrid filmlerin son dönemdeki en iyi iki örneğini gösteriyor.
Pedro Costa’nın Lizbon’un gecekondu mahallesi Fontainhas’ta 1994 yılından beri Cape Verdeli göçmenlerle birlikte çektiği “Kemikler” ve “Gençler Yürüyor”dan sonra Fontiainhas Üçlemesi’ni tamamladığı, “Horse Money/At Parası”, büyüleyici ve minimalist anlatımıyla seyirciyi hem ışığın hem de karanlığın içinden bir yolculuğa çıkaran büyüleyici bir deneyim. Locarno’da En İyi Yönetmen dahil olmak üzere toplamda dört ödül birden kazanan film, Sight&Sound’a göre yılın en iyileri listesine 3. sıradan girdi ve bir çok eleştirmence şimdiden “2015’in en iyi filmi” sayılıyor.

!f’in bir diğer özel gösterimi ise, Ben ve Joshua Safdie kardeşlerin Tokyo’da En İyi Yönetmen, Venedik’ten de C.I.C.A.E. Ödülü’nü kazanan filmleri “Heaven Knows What/Yalnız Cennet Bilir”. Indiewire’ın “‘Requiem for a Dream’den beri yapılmış en iyi uyuşturucu konulu film” dediği film, seyirciyi gerçekliğin melez dünyasına davet ediyor.

!F KÜLT: SAYAT NOVA!

!f İstanbul’un kemikleşen bölümlerinden !f kült’e bu sene Sergei Parajanov’un 1968 tarihli klasiği “The Color of Pomegranates/Narın Rengi” konuk oluyor. Kafkaslar’da yaşamış en büyük ozanlardan biri kabul edilen Ermeni Artin Sayadyan’ın, nam-ı diğer Sayat Nova’nın (Şarkıların Efendisi) şiirlerinden esinlenerek, ozanın hayatındaki kırılma noktalarını oldukça imgesel bir dille perdeye aktaran bu kült film, 1968’de çekildiğinde konu itibariyle oldukça cesur bulunmuş, yönetmeni Sergei Parajanov’un tutuklanmasına ve hapis yatmasında gerekçe sayılmıştı. Yıllardır herhangi bir kopyasına ulaşabilmenin imkansız sayıldığı “Narın Rengi”, restore edilmiş kopyasıyla !f İstanbul’da!

KARANLIK & KÖŞELİ: KOLTUĞUNDA ZIPLAMAK İSTEYENLERE!
Yaratıcılığa ve deneyimlere açık sinemaseverlerin !f alanı “Karanlık & Köşeli” bölümünde bu sene de, karanlık ve rahatsız edici yapımlardan senenin en çok konuşulan fantastik ve avangard filmlerine, seyircinin ‘görme biçimleri’ni altüst eden, algının kapılarını sonuna kadar açmayı hedefleyen filmler toplanıyor.
Ödüllü kısalarıyla tanınan Kanadalı Sarah Adina Smith’in, Spirit Gölü’nde bir gece yarısı dalışı sırasında birbirlerini kurtarmaya çalışırken ölen yedi kız kardeş efsanesinin peşine düşüp ruhun, kadınlığın ve kardeş olmanın karanlık köşelerinde gezdiren ilk filmi “The Midnight Swim/Gece Yarısı Dalışı”;
Time Magazine’in “Lynch ve Cronenberg buluşması”, Sightsound’un “Yılın en iyi korkusu”, Bloody Disgusting’in de “Yılın en tutkulu korku filmi” saydığı, Hollywood’da ilk büyük rolünü alabilmek için her şeyi yapmaya hazır, kararlı bir aktrist olan Sarah’nın bir film projesine dahil olması ve burada yaşadığı korkunç olayları konu alan “Starry Eyes/Şeytanın Gözleri”;
Ermenistan asıllı Letonyalı genç yönetmen Aik Karapetian’ın yönettiği, işten çıkarılan bir adamın patronu ve ailesinin peşine düşüp, hayatlarını cehenneme çevirişinin korku dolu hikâyesini anlatan, Letonya’nın ilk korku filmi de sayılan “The Man in Orange Jacket/Turuncu Ceketli Adam”;
Japon yönetmen Sion Sono’nun bir seinen mangası uyarlamasıyla karşımıza çıktığı, fütüristik bir dünyada sokak çetelerinin savaşını konu alan yakuza/çete/hiphop filmi “Tokyo Tribe/Tokyo Çetesi”

ve “The Honeymoon Killers” ve özellikle “Deep Crimson” gibi saplantılı aşkın filmlerine selam çakan, Austin Fantastik Festivali’nde film, yönetmen, kadın ve erkek oyuncu dallarında ödülleri toplayan, Almodovar filmlerinin meşhur oyuncusu Lola Dueñas’ın muazzam Gloria performansıyla hafızalardan çıkmayacak Fabrice Du Welz başyapıtı “Alleluia/Aleluya”, !f’in seyirciyi yerinden hoplatacak filmleri...

GÖKKUŞAĞI: SEVMEKTEN KORKMAYANLARA!
!f İstanbul’un ilk yılından beri, sevmekten korkmayanların ve “gökkuşağının altında hepimize yer var” diyenlerin filmlerini buluşturduğu “Gökkuşağı” bölümünde gösterilecek filmler ise şöyle:
Nairobi merkezli disiplinlerarası örgütlenme Nest Kolektifi’nin 2013’te Kenya’da kuir olma deneyimlerini araştıran projesi sonucu çekilen ve Afrika’da LGBTİ haklarının trajik durumunu gözler önüne seren, beş kısa filmli “Stories Of Our Lives/Yaşamımızdan Hikâyeler”; 

ödüllü ve Amerika’da büyük olay olmuş televizyon dizisi “The Slope”un yaratıcılarından ve oyuncusu Desiree Akhavan’ın romantik komedilerdeki cinsiyetçiliğe adeta nanik yaparak, Brooklyn’de yaşayan İranlı genç bir kadının yaşadıklarını konu aldığı filmi “Appropriate Behavior/Makûl Davranış”;Dominik Cumhuriyeti’nde Avrupalı zengin ve yaşlı bir kadının adanın yerlilerinden genç ve yoksul bir kadına olan aşkı üzerinden aşk, bağlılık ve sömürü kavramlarına duygusal bir bakış getiren, Geraldine Chaplin’in Chicago’dan ödüllü etkileyici performansıyla hafızalara kazınacak “Sand Dollars/Kum Parası”
ve !f seyircisinin “Ken Park” ve “Marfa Girl” filmleriyle yakından tanıdığı, kuir sinemanın üstatlarından Larry Clark’ın, kamerasını bu kez Paris sokaklarına çevirdiği ve bir grup kaykaycı gencin cinsel uyanışlarının hikâyesini anlattığı son filmi “The Smell of Us/Bizdeki Koku”.

“Gökkuşağı” bölümünün öne çıkan filmlerinden biri de; Justin Kelly’nin meşhur gazeteci Benoit Denizet-Lewis’in ‘Benim Eski Gey Arkadaşım’ adlı makalesinden uyarladığı, eşcinsel hakları savunucusu Michael Glatze’in 2007 yılında arkadaşlarını ve yakınlarını şoke eden bir kararla “eşcinsellikten vazgeçtiğini” açıklayıp rahip olmasının tartışmalı hikâyesini konu alan “I am Michael/Ben, Michael”. Başrollerini James Franco, Zachary Quinto ve Emma Roberts’ın paylaştığı, Gus Van Sant’in de yapımcı olarak yer aldığı film, Sundance ve Berlin festivallerinin ardından ilk kez !f’te!

!F MUSIC: !F’İN MÜZİK FESTİVALİ 4 YAŞINDA!
İş Bankası Maximum Kart partnerliğinde düzenlenen !f music, bu yıl dördüncü yaşını kutluyor ve müziği sinemaya, sinemayı sahneye taşımaya, partileriyle de İstanbul gece hayatını hareketlendirmeye devam ediyor.

!f music’in bu yılki seçkisinde yine yılın en iyi müzik filmleri yer alıyor: 2003’te çektiği “Woodenhead”la Yeni Zelanda’da kült olan Florian Habicht’ın Pulp’ın fenomen vokalisti Jarvis Cocker’ın davetiyle çektiği ve efsanevi müzik grubu Pulp’ın 2012’deki duygulu son konserini, grubun öyküsünün başladığı şehrin dokusuyla bir araya getiren “Pulp: Life, Death & Supermarkets/Pulp: Hayat, Ölüm ve Süpermarketler Üzerine Bir Film”;
1960’lardan günümüze ulaşan en etkileyici rock’n roll fenomeni Alice Cooper’ın iç dünyasını gözler önüne seren, bunu da Vincent Furnier adlı bir adamın alter egosu Alice Cooper’a dönüşmesini Dr Jekyll ve Mr Hyde hikayesiyle bağ kurarak anlatan, sinemanın ilk belgesel operası “Super Duper Alice Cooper/Şahane Alice Cooper”;
Belle & Sebastian’ın solisti Stuart Murdoch’ın, 2009’da yayınladığı solo albümüyle aynı adı taşıyan, Emily Browning, Olly Alexander ve Hannah Murray’i başrole taşıyarak, birlikte bir müzik grubu kuran üç gencin eğlenceli ve duygusal yazını anlatan müzikal “God Help the Girl”;
Red Bull BC One All Stars ekibinden, dünyanın en yetenekli Break dansçılarından Brezilyalı Neguin ve Amerikalı Roxrite’ın, prestijli Break dans ekibi Flying Steps’in kurucusu Amigo’yla birlikte kurdukları aynı adlı grubun hikayesini Anadolu yolculuğu ve müziğiyle anlatan “Anadolu Break”;
seyirciyi çağdaş müziğin en özgün sanatçılarına ev sahipliği yapan Montreal’e götüren, Mac Demarco, Spencer Krug, Patrick Watson, Colin Stetson ve Tim Hecker gibi birbirinden farklı sanatçıların hikayeleriyle şehrin müzik dokusunu gözler önüne seren “A City is an Island/Bir Şehir, Bir Ada”
ve 1985’te bir akşam radyoda duyduğu bir Afrika ezgisinden etkilenerek Afrika’ya gidip yerleşen Louis Sarno’nun kadim dostu Jim Jarmusch’un ‘Dead Man’ ve ‘Ghost Dog’ filmlerine de ilham olan hikâyesinin anlatıldığı “Song from the Forest/Ormanın Şarkısı”, perdede müzik filmi arayanlara ilaç gibi gelecek.

!F MUSIC PARTİLERİ
1890’ın co-sponsorluğunda gerçekleşecek !f music partileri de heyecan uyandırıyor. 13 Şubat’ta !f İstanbul Açılış Partisi’ni Kloster’da yapacak olan !f music, bir !f klasiğine dönüşen “Gökkuşağı Partisi”ni de 21 Şubat Cumartesi gecesi Babylon ve Babylon Lounge’a taşıyacak.
!f İstanbul Açılış Partisi’nde, Berlin’in hip partisi CockTail d’Amore’nin yaratıcıları Discodromo geceyi ele geçirirken, ikili Ana Sahne’de yerini almadan önce Be Svendsen’in farklı enstrumanlar ile harmanladığı, hayranlık uyandıran canlı seti ile Doğukan İres’in ara sıcakları kanları kaynatacak. Kloster’ın her katında, farklı sahnelerde Havantepe, (((emre))) ve Özge & Ashkan’la birlikte techno’dan indie’ye, nu disco’dan house’un derinliklerine inecek, danstan başınız dönecek.

Yılın en merakla beklenen partisi Gökkuşağı ise, bu yıl Asmalımescit sokaklarını ele geçirecek. Sadece müziğiyle değil canlı performanslarıyla da baştan çıkaran İtalyan ikili Hard Ton’a emanet olan Babylon gecesini Tufan Demir açacak, bir Gökkuşağı klasiği olarak DearHead kapatacak. Babylon Lounge’da ise kabin Zozo & m-IN ve Elif Tanribilir’e emanet! Gecede ayrıca, partinin “en güzel drag”ının seçileceği Umut Sürel Ödülü bu yıl ikinci kez sahibini bulacak. !f music parti biletleri, öğrenci 30 TL, tam 40 TL olarak biletix’te satışa sunulacak.

!F MUSİC ÖZEL ETKİNLİK: SURİYE SES VERİYOR
!f music’in bu yıla özel gecelerinden biri de Fransa Konsolosluğu, Fransız Kültür Merkezi ve Uluslararası Göç Örgütü’nün (IOM) katkılarıyla gerçekleşecek “Suriye Ses Veriyor” adını taşıyor. Suriye topraklarının yetiştirdiği en ünlü opera sanatçısı Noma Omran’ın sahne alacağı geceye Suriyeli sanatçıların fotoğrafları, kısa görüntüleri ve şiirleri de eşlik edecek ve sanatseverler Suriye’nin zengin kültürüyle tanışma fırsatı yakalayacak. 18 Şubat gecesi 20:30’da Babylon’da gerçekleşecek gecenin biletleri, öğrenci 30 TL, tam 40 TL olarak biletix’te satışa sunulacak.

EV: SINIRLAR OLMADAN TÜRKİYE HİKAYELERİ
!f İstanbul Türkiye sinemasının son bir yılını mercek altına alan ve alternatif sesleri bir araya getiren bölümü “Ev” bu yıl sınırları kaldırıyor ve hem burdan hem de komşu ülkelerden Türkiye’ye dair hikâyeleri anlatan filmleri buluşturuyor.
Fransa’da yaşayan liberal ve naif İranlı bir adamın, İran’da İslami rejimin devamı için çalışan din adamlarıyla, birlikte yaşamanın mümkün olup olmadığını sorgulamak için bir araya gelmeye çalışması, üç yıl boyunca onunla birlikte yaşayacak din adamları aramasının ve sonuçta bunu kabul eden adamlarla geçirdiği günlerin hikayesini anlatan, Mehran Tamadon’un büyük tartışmalar yaratacak filmi “Iranian/İranlı”;
1980’lerde tutuklanıp 16 yıl hapis yatmış ve sonra 2011’deki Suriye ayaklanmaları gizliden desteklemiş birkaç entelektüelden olan Yassin’in kaçış hikâyesini anlatan “Our Terrible Country/Bizim Dehşet Dolu Ülkemiz”;
Suriye’de savaş ve şiddetten, işgalden ve tutuklanmalardan kaçmak için evlerini terk eden insanların, ya evlerini terk etmeden önceki, ya da hemen sonraki dönemlerini takip eden “Haunted/Ruh İşgali”;
Dersim’in Pülümür’e bağlı Mezra köyündeki seçim süreci üzerinden Türkiye siyasetinin halini gözler önüne seren Caner Canerik filmi “Muhtar”;
Mano Khalil’in Solothurner, Bozner Filmtage, Duhok gibi festivallerden ödüllerle dönen, Güneydoğu’da arıcılıkla geçinen bir adamın bölgedeki savaşın ortasında kalışını ve ailesinden arılarına her şeyini kaybedişini konu alan “The Beekeper/Arı Yetiştiricisi”;
Can Dinlenmiş ve Ege Kanar’ın Türkiye’de ruh sağlığı alanında hizmet veren hastanelerin işleyişlerine odaklanarak Manisa, Adana, Elazığ, Ankara, Samsun ve İstanbul’da Bakırköy ve Erenköy’deki hastanelerden çarpıcı manzaralar ve hikâyeler sunan belgeselleri “Depo: Akıl Hastanesinde Hayat”;
1960’lı yıllarda İstanbul’da kimsesiz Ermeni çocuklar için kurulmuş, sonra yetkililerce el konulmuş bir kampın hikâyesini 30 yıl sonra tanıklarının ağzından dinlediğimiz “Our Atlantis/Bizim Atlantis’imiz”;
memleketleri olan Afganistan ve Fas’tan başlayıp kriz altındaki Yunanistan’ın kaosuna ve İstanbul sokaklarının keşmekeşine varan kaçışlarında yolları kesişen dört kişinin yaşadıkları Avrupa gerçekliğinin, yasalarının ve yürütmeliklerinin acıklı tablosunu çizen “And We Will Throw the Sea Behind You/Ardınızdan Denizi Serpeceğiz”
ve “Hayat Var” seçkisinde buluşan Kazım Kızıl’ın belgeseli “Ölmez Ağaç: Yırca Direnişi” ile
Hakan Tosun filmi “Validebağ Direnişi”, Türkiye’den ve yakın coğrafyalardan “evimiz” dediğimiz yerlerden çarpıcı resimler sunuyor.

!F²: 34 ŞEHİR, 40 NOKTADA AYNI ANDA

Aynı anda 34 şehirde!


TÜRKİYE’DEN KISALAR
!f İstanbul’un kısa metrajlı film üretimine dair son bir yıl içerisindeki eğilimlerin derlemesini yapmak amacıyla hazırladığı ve 1890’ın co-sponsorluğunda gerçekleşecek “Türkiye’den Kısalar” bölümündeki filmler, ücretsiz olarak !f izleyicilerine sunulacak. İstanbul’daki gösterimler sırasında yapılacak “İzleyici Oylaması” sonucu bir kısa filmin yönetmeni uluslararası bir festivale izleyici olarak katılmaya hak kazanacak.
Bu yıl “Türkiye’den Kısalar” bölümü üç derlemeden oluşuyor. Bazen sosyal, bazen fiziksel, bazen inanca dair, bazen duygusal, bazen cinsel, bazen politik, bazen kültürel sebeplerle, bazen de bunların birkaçının birden etkisiyle hemen yanı başımızdakilere ne kadar uzak olabildiğimizi, birbirimizi tanıyamadığımızı, anlayamadığımızı, ilişki kuramadığımızı, hatta bazen bunları yapmak için hiç de çaba harcamadığımızı ve uzak durmayı seçtiğimizi fark etiğimiz noktadan çıkan “Uzak ama Yakın” ve “Yakın ama Uzak” derlemelerinde “Azınlık” (Yusuf Elbaşı), “Basur” (Nehir Tuna), “İsimsiz” (Can Eskinazi), “Ziazan” (Derya Durmaz); “Pirsus” (Rasim Aslan), “Kırmızı Işık – Fransa Çok Güzel” (Yasemin Akıncı), “Bu Arada” (Savaş Boyraz), “Vintage Porn (Bölüm 1)” (Emre Sağlam, Burak Erkil), “Vaha” (Berat Işık), “Hikâye” (Muhammet Beyazdağ) filmleri gösterilirken; sosyal ilişkilerimiz, arzularımız, ihtiyaçlarımız ve dayatılan normlar arasında hayatta kalma mücadelemizden örneklerin bir araya geldiği “Hayatta Kalmak: Arzular, İhtiyaçlar ve Normlar Arasında” derlemesinde ise “Edifice” (Irmak Karasu), Memento Mori (Pelin Kırca), Adem Başaran (Orhan İnce), Kimseye Etmem Şikayet (Okan Avcı), Ronald Gottlieb (Engin Karabağlı), Şafak Vakti (Pınar Yorgancıoğlu), Büyük İhtiyaç (Semih Delil), İçindeki Kimse (Eren Gülbey), kısa tutkunlarıyla buluşacak.

ETKİNLİKLER
Bu yıl festivalin etkinlik mekânları SALT Beyoğlu ve SALT Galata olacak. Geçen yıl olduğu gibi festivalin önemli duraklarından SALT Beyoğlu film gösterimlerinden sohbetlere, sergilerden mutfak buluşmalarına, pek çok ücretsiz !f etkinliğine ev sahipliği yapacak.
Etkinlik takvimine www.ifistanbul.com adresinden ulaşabilirsiniz.

BİLET FİYATLARI
İstanbul’da bilet ücretleri:
Hafta içi Gündüz Gösterimleri: 8 TL (19:00 seansı öncesi)
Tam: 17 TL (Hafta içi 19:00 seansı ve sonrası ile hafta sonu tüm gün)
Öğrenci: 14 TL (Hafta içi 19:00 seansı ve sonrası ile hafta sonu tüm gün)
“Ev” Bölümü Filmleri: 8 TL
21:30 – 22:00 Seansları: 19 TL

Ankara ve İzmir’de ise bilet ücretleri:
Hafta içi Gündüz Gösterimleri: 8 TL
Tam: 16 TL (Hafta içi 19:00 seansı ve sonrası ile hafta sonu tüm gün)
Öğrenci: 13 TL (Hafta içi 19:00 seansı ve sonrası ile hafta sonu tüm gün)
“Ev” Bölümü Filmleri: 8 TL
21:30 – 22:00 Seansları: 16 TL
İş Bankası Maximum Kartlılara özel avantajlar

www.ifistanbul.com
ifistanbul.com/ blog
twitter.com/ifistanbul
facebook.com/ifistanbul
instagram.com/ifistanbul