Hatasız kullar

Hatasız kullar
Hatasız kullar
Ramin Matin, 'Canavarlar Sofrası'nda ışığını verdiği yönetmenlik becerisini 'Kusursuzlar'da bir adım öteye taşıyor, Emine Yıldırım imzalı senaryonun yardımlarıyla.
Haber: MURAT ÖZER - cinemozer@gmail.com / Arşivi

KUSURSUZLAR***
Yönetmen: Ramin Matin
Oyuncular: Esra Bezen Bilgin, İpek Türktan Kaynak, İbrahim Selim
Süre: 95 dk.
İlk filmi ‘Canavarlar Sofrası’yla kapalı alana sıkıştırılmış distopik bir hikâye anlatan ve özellikle yönetmenlik açısından kayda değer veriler sunan Ramin Matin, bu izlenimimizi haklı çıkaran ikinci filmi ‘Kusursuzlar’la kapalı mekândan çıkmış olsa da, ilkinden çok daha ‘içe dönük’ bir hikâyeyle karşımıza geliyor, Emine Yıldırım imzalı senaryonun ona bahşettiklerinin ışığında tabii.
İki kadın /iki kardeş hikâyelerinin özünde çatışma barındıran doğasını iyi kullanan bir film ‘Kusursuzlar’. ‘Bir şey’den kaçıp birbirlerine -çatışarak- tutunan iki kız kardeşin hikâyesini takip ediyoruz burada. Ridley Scott başyapıtı ‘Thelma ve Louise’i (Thelma and Louise) hatırlatan temel yapı, bir yandan ‘kaçış’ kavramıyla kendini tanımlarken, öte yandan da ‘kurtuluş’la anlam kazanıyor. Birbirlerinin antitezi gibi duran iki kız kardeşin, erkekleri karşısına alan ve onlara bir tür ‘intikam’ duygusuyla yaklaşan tavırlarını anlaşılır kılan senaryo, Ramin Matin’in elini güçlendirirken, ‘gizem’in son ana kadar korunmasını da sağlıyor. Hayata farklı noktalardan bakıyor gibi görünmelerine karşın, birbirlerinden beslenerek ‘tamamlayıcı’ işlevler üstlenen karakterlerin hem içsel hem de dışavuran gelişimlerinin senaryoda iyi çizildiğini de belirtmek lazım.
Esra Bezen Bilgin ve özellikle İpek Türktan Kaynak’ın karakterlerin ağına düşmüş performanslarıysa ‘Kusursuzlar’ı baştan sona taşıyıp götüren unsurların başında geliyor. İki aktris, karakterlerinin içinde sessiz sedasız biriken enerjiyi açığa çıkardıklarında yaşanan ‘patlama’ysa görmelere seza. Oyuncu performanslarının bir filme yaptığı etkinin resmi belki de bu. Tabii ki Ramin Matin’in de hakkını vermek lazım. Yönetmen, feminizm penceresinden bakan senaryoyu ofsayta düşürecek herhangi bir hamlede bulunmadığı gibi, ilk andan itibaren var olan gerilimi tırmandırma konusunda da yetkin bir perspektif çiziyor, ‘yönetmen dokunuşu’nu hissetmemizi sağlıyor.


    ETİKETLER:

    Feminizm

    ,

    patlama

    ,

    İntikam

    ,

    Kız

    ,

    Kadın

    ,

    film

    ,

    bakan

    ,

    senaryo

    ,

    kaynak

    ,

    Resmi