'Immi'nin harikalar diyarında

'Immi'nin harikalar diyarında
'Immi'nin harikalar diyarında

Imogen Heap, üçe ayırdığı İstanbul seyircisinden üç farklı tonda ses almaya çalıştı. FOTOĞRAF: MUHSİN AKGÜN

Imogen Heap'ın İstanbul Modern'deki konseri bir tür atölye çalışması gibiydi. 'Immi', seyirciyle sürekli iletişim halindeydi
Haber: BANU ÖĞÜT / Arşivi

İSTANBUL - “Konserime gelince anlaycaksın, sahnede bir taraftan diğer tarafa koşuşturan bir çocuk gibi oluyorum” demişti Immi’ciğim, kendisiyle geçen hafta yaptığım telefon röportajında. Aynen de öyle oldu, 80’ler tarzı kabarık saçlarıyla elinde klavyesi, bir oyuncaktan diğer oyuncağa koşar bir hali vardı sahnede Imogen Heap’in. Söylediği gibi sahnede oyuncaklarıyla oynadı, bizimle hikâyelerini paylaştı, hatta şarkılarına eşlik ettirerek atölye çalışması bile yaptırdı.
Konserin başlamasına dakikalar kala tam dolmayan İstanbul Modern’in konser alanı, Imogen’ın uzaktan duyulan pamuk sesiyle birden kalabalıklaşıverdi. Bazılarının adını sanını bile bilmediğim çeşitli enstrümanlarının bulunduğu Immi’nin oyun parkı, ışıklandırmalarla birlikte masal diyarını andırıyordu. Hemen ilk parçada sesiyle bizi büyüleyen Imogen, konserin daha ilk dakikalarında meşhur parçası ‘Let Go’nun farklı bir versiyonunu piyanosunda çalarak eski grubu Frou Frou’ya selam gönderdi. Tek başladığı konsere keman ve gitardan oluşan ekibiyle devam eden Imogen Heap, bir ara o kadar çok konuştu ki, bir ara sanki talk şovdayız gibi hissettik kendimizi. Immi bir taraftan şarkılarının hikâyelerini anlattı, bir taraftan da seyirciye laf yetiştirdi.
Kuşlar için yazdığını söylediği ‘Little Bird’ parçasını seslendirirken ‘ahalicek’ gökyüzündeki martılara bakarak hayaller mi kursak yoksa konseri mi izlesek bilemedik. Piyano ona az geldi, silahı olarak tanımladığı testeresiyle de müzik yaptı Immi.  
İnişli çıkışlı parçalarla devam eden konser, bir ara atölye çalışmasına döndü. Seyirciyi üçe ayıran Imogen ile ‘Just For Now’ parçasını beraber söyledik. Üçlü kanon (üç farklı tonda ses) halinde söyletmeye çalışan Immi, ne kadar başarılı buldu bizi bilemiyoruz ama şahsen ben arada cırtlayan seslere şahit oldum.
Konserin sonlarına doğru hala ‘Hide&Seek’i söylememiş olması seyirci arasında endişe yarattı. Kalabalıktan ‘Hide&Seek’ sesleri yükseldi; parça için özel istekte bulunan bir hayranına Imogen’ın “Ne istersen yapacağım!” demesi herkese oh çektirdi. ‘First Train Home’ ve ‘Goodnight and Go’ ile devam eden konser birden Immi’nin güneş gözlüğünü takması ve gitar gibi kullandığı klavyesini eline almasıyla bir 80’ler pop konserine dönüştü. Sahnede hoplayıp zıplayan Imogen’la tam coşuyoruz derken birden ‘Hide&Seek’ geldi ve konser hiç istemesek de sonlandı. Imogen Heap, büyüleyici sesinin yanı sıra tek başına verdiği ‘10 kişilik’ konserle Caz Festivali’nin ‘Yeni Ozanlar’ serisine pek yakıştı...


    ETİKETLER:

    caz