İnsansız iletişim çağı

Geçen yıl Venedik Film Festivali'nde Uluslararası Film Eleştirmenleri Birliği (FIPRESCI) Ödülü kazanan "Thomas Âşık Oldu', festivalin bugünkü programında öne çıkan filmlerden

İSTANBUL - Geçen yıl Venedik Film Festivali'nde Uluslararası Film Eleştirmenleri Birliği (FIPRESCI) Ödülü kazanan "Thomas Âşık Oldu', festivalin bugünkü programında öne çıkan filmlerden. Belçikalı Pierre-Paul Renders imzası taşıyan film, başrol oyuncularından Türk asıllı Aylin Yay'a da Paris Film Festivali'nde En İyi Kadın Oyuncu Ödülü kazandırmıştı. Filmde Yay'a Benoit Verhaert, Magali Pinglaut eşlik ediyor.
32 yaşındaki Thomas, "açık alan korkusu'ndan mustariptir. İşini bırakmış ve tüm parasını lüks bir apartman dairesine yatırmıştır. Evden hiç çıkmamakta, kimsenin de eve adımını atmasına izin vermemektedir. Diğer insanlarla ancak bilgisayar ekranı aracılığıyla temas kurmaktadır.
Münzevi ve mutlu
Thomas bu yabani ve münzevi yaşamında hemen hemen mutludur. Ama kendini yalnız hisseder. Uzatmalı sanal partneri Clara
ona artık eğlenceli gelmemektedir. Sekiz yıllık tedavisi sonuç vermeyince Thomas'ın güçlü bir silkelenmeye ihtiyacı olduğuna
inanan terapisti, onu internetteki bir randevu kulubüne üye yapar.
Bu arada sigorta acentesinden Thomas'a, zihinsel bozuklukları olan insanlar için özel olarak eğitilmiş fahişelerin hizmetlerinden ücretsiz yararlanmasının uygun bulunduğu bildirilir.
Aşka susamış kadınlar, bilgisayar ekranından Thomas'la birbiri ardına bağlantıya geçer. Ama Thomas ne evlenmek, ne de âşık olmak için en ufak bir istek duymaktadır. Giderek, duygularını, özel ve mahrem dünyasını istila eden bu durum karşısında kafası karışmaya ve sıkıntı duymaya başlar. Neden insanlar
onu rahat bırakmamaktadır?..
Thomas'ın bakış açısından izlediğimiz bu sıradışı filmde, perdeye yalnızca onun ekranında gördüğü görüntüler yansıyor. Bu özel kamera tekniğinin getirdiği biçimsel sınırlar, yaratıcı bir zekâyla kurulmuş bir görsel dile kapı açıyor ve bizi bu rengârenk yapay dünyanın içine çekiyor. İnternet'in anonimliğinin ardına saklandığı gibi, kameranın "bakış'ından da saklanan Thomas, kontrolü elinde tutmakta ve böylece gerçek dünyadaki sorumluluğundan da kurtulmaktadır.
Yönetmen Renders, filmiyle ilgili olarak "Senaryoda en çok hoşuma giden, aşk diye adlandırdığımız şeyi oluşturan o iç içe geçmiş unsurlar üzerine düşünceleri tetiklemesi oldu. Ayrıca, aşırı iletişim çağını yaşayan bir toplumda insanın nasıl ihmal edildiğini yansıtan hiciv yönü de hoşuma gitti. Film, yarın ne olabileceğiyle değil, bugün yaşamlarımızda neler olduğuyla ilgileniyor. Bu film, izleyicinin imgelemini tıka basa doldurmaksızın gözünü beslemek üzere tasarlanmış görsel bir obje yaratmama olanak tanıdı" diyor.


    ETİKETLER:

    İnternet

    ,

    İstanbul