İstanbul Bienali'ne 545 bin ziyaretçi

İstanbul Bienali'ne 545 bin ziyaretçi
İstanbul Bienali'ne 545 bin ziyaretçi
İstanbul Bienali bugün, İstanbul Modern'deki serginin de bitmesiyle sona erdi. Bİenali 5 Eylül'den itibaren 545 bin kişinin gezdiğini açıklayan Bülent Eczacıbaşı, "Artık dünyanın en önemli güncel sanat istikametleri arasında sayılan İstanbul'un böylesi geniş katılımlı bir bienale ev sahipliği yapması bize gurur veriyor" dedi

İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından, Koç Holding sponsorluğunda düzenlenen 14. İstanbul Bienali, bugün (26 Kasım Perşembe) sona erdi. Kapılarını açtığı 5 Eylül tarihinden itibaren büyük ilgi gören İstanbul Bienali, 1 Kasım tarihine kadar 36 sergi mekânında görüldü. Yoğun ilgi üzerine serginin “kalbi” diyebileceğimiz, farklı disiplinlerle ilişkisinin en belirgin olduğu İstanbul Modern’deki sergi 26 Kasım’a kadar uzatılmıştı. Bienalde sanatçıların yanı sıra bilim adamları, matematikçiler, fizikçiler, mimarların da çalışmaları da yer aldı. Farklı disiplinlerden 80’in üzerinde katılımcının 1.500’ün üzerinde eseri sergilendi.

Avrupa ve Anadolu yakasında, müzelerin yanı sıra tekneler, oteller, eski bankalar, otoparklar, bahçeler, okullar, dükkânlar ve özel konutlar gibi kara ve su üzerinde
36 farklı mekâna yayılan bienal, ücretsiz olarak seyircilerle buluştu. 14. İstanbul Bienali sergilerini açık kaldığı 12 hafta boyunca 545.000 ziyaretçi gezdi.

14. İstanbul Bienali’nin sona ermesi vesilesiyle, İKSV Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı’nın ev sahipliğinde, 2026 yılında kadar İstanbul Bienali sponsorluğunu üstlenen Koç Holding adına Kurumsal İletişim ve Dış İlişkiler Direktörü Oya Ünlü Kızıl ve İstanbul Bienali Direktörü Bige Örer’in katılımıyla bir kahvaltı gerçekleştirildi.

Bülent Eczacıbaşı buradaki konuşmasında Bienal’i 545 bin kişinin gezdiğini açıkladı ve Bienal’in gördüğü uluslararası ilgiyi vurguladı. Eczacıbaşı konuşmasında şunları söyledi: Bienalin kamusal programı kapsamında düzenlediğimiz tartışmalar, seminerler, paneller ve söyleşiler 3.500’ü aşkın izleyiciye ulaştı. Artık dünyanın en önemli güncel sanat istikametleri arasında sayılan İstanbul’un böylesi geniş katılımlı bir bienale ev sahipliği yapması bize büyük gurur veriyor. Bienalin izleyici sayısının on yıllık bir süreçte on katına kadar yükselmesi, artık İstanbul’da kültür ve sanata katılımda bir eşik atlandığını da gösteriyor. Bienal izleyicilerinin %30’unu gençlerin oluşturmasını da sevinçle karşılıyoruz. Eğitim programlarımıza katılan 3.000 çocuk ve gençle birlikte ülkemizin geleceğine şekil verecek bunca kişiye ulaşabildiğimiz için mutluluk duyuyoruz. Bienalin hem Türkiye’de hem de uluslararası medyada çok sayıda haberle yer alması, önemli değerlendirme yazılarına konu olması da hem güncel sanatın ülke gündemine taşınmasına hem de güncel sanat alanında düşünce üretiminde aktif rol alan bir ülke olarak Türkiye’nin yurtdışındaki tanıtımına katkıda bulunabildiğimizi gösteriyor.

Uluslararası arenada ülkeler bilim, teknoloji, ürün ve hizmetler kadar, kültür ve sanatla da büyük bir yarış içindeler. Türkiye, bienal gibi etkinliklerle bu yarıştaki iddiasını sürdürüyor. Büyük bir yol kat ettik, şimdi önümüzde daha büyük hedefler var. Kamu, özel sektör, sanatseverler, sanatçılar ve konunun tüm paydaşlarına bu güzel çabanın parçası oldukları için teşekkür ediyor, önümüzdeki yıllarda da desteklerinin artarak devam etmesini diliyoruz. Bu yılki başarımıza katkıları için de bienali şekillendiren Carolyn Christov-Bakargiev’e, bienalimizi destekleyen tüm kurum ve kuruluşlara ve tabii ki bienali başarıya ulaştıran ekibimize içten teşekkürlerimi sunuyorum.”

Görgün Taner, Oya Ünlü, Bülent Eczacıbaşı, Bige Örer (soldan sağa).

 

RAKAMLARLA 14. İSTANBUL BİENALİ

  • Çocuk Eğitim Programları’na 3.000’in üzerinde öğrenci katıldı.
  • Söz Edimleri ve Söylem Biçimleri başlıklı programda 200’den fazla sanatçı, bilim insanı, küratör, filozof ve kültürel  aktivistlerin katılımıyla 80’nin üzerinde yuvarlak masa tartışmaları, seminerler, paneller, sözlü sunumlar, dinleyicilerle söyleşiler, atölye çalışmaları ve performanslar yapıldı. Program kapsamındaki etkinlikleri  3500’ü aşkın izleyici takip etti.
  • 14. İstanbul Bienali, uluslararası basının ilgi odağıydı. Bienal, Mayıs 2014’ten kapanışına dek, uluslararası medyada 40’dan fazla ülkede ve farklı dilde 500’ün üzerinde haber, eleştiri yazısı, röportaj, TV ve radyo programına konu oldu.
  • Bienalin ön izleme günlerine, 500’e yakın uluslararası medya mensubu akredite oldu.

 

DÜNYA BASININDAN SEÇMELER

New York Times, Jason Farago, 16.09.2015: Carolyn Christov-Bakargiev, İstanbul Bienali’nde, farklı disiplinlerden katılımcılarla sanatı geniş bir işbirlikleri ağının parçası haline getirme çabasını sürdürüyor. Bu bienal, sanatın (ve sanat olmayanın) farklı koşullarda farklı anlamlar kazandığını düşünen izleyiciye önemli bir vaatte bulunuyor.

http://www.nytimes.com/2015/09/16/arts/design/review-making-connections-at-istanbuls-biennial.html?_r=0

 

The Guardian, Adrian Searle, 08.09.2015: Christov-Bakargiev, dalgaların kıvrımları, tuzlu su akıntıları ve düğümleri, denizlerin dolaşımı, bedenlerimizdeki kan, Boğaziçi’ndeki akıntılar, gözyaşlarımızdaki tuz, dünyanın ve düşüncenin kendisinin çalkantıları gibi birçok konuyu ele alarak, şiirsel bir tutarlılık ve nihayetinde imkânsız görünen küresel bir konumlanma çabası taşıyor.

http://www.theguardian.com/artanddesign/2015/sep/07/istanbul-biennial-2015-an-overwhelming-meditation-on-the-tides-of-human-misery

 

El Mundo - El Cultural, Javier Hontoria, 11.09.2015: Birçok başarılı sanatçının sergideki varlığı ve Christov-Bakargiev’in tüm küratoryel dogmaların sistematik biçimde reddedişiyle, bienal belirli bir plan doğrultusunda hazırlanmış bir eser seçkisinden ziyade organik, açık, öngörülemeyen ve aritmik yapıda, kendi başına harika bir yapıta dönüşüyor. http://www.elcultural.com/revista/arte/Politica-y-futuro-en-la-Bienal-de-Estambul/36903

 

Die Tageszeitung, Ingo Arend, 08.09.2015: 14. İstanbul Bienali’nin ayırt edici özelliği, politik baskıların yaşandığı bir dönemde, göz kamaştıran politik sanat veya ucuz jestler yerine, derinliğinin erdemi ve taşıdığı form bilinciyle ikna edici olan politik eserler sunmasıydı. http://14b.iksv.org/files/20150908_taz.pdf

 

Corriere della Sera, Francesca Pini, 11.09.2015: İstanbul Bienali 2015 yılının hit bienalleri arasında yer alırken, sergilenen eserler sanatın dönüştürücü gücüne vurgu yapıyor. http://14b.iksv.org/files/20150911_Corriere.pdf

 

Le Monde, Philippe Dagen, 13.09.2015: Sanat dünyasının en etkili isimleri arasında gösterilen Christov-Bakargiev, bu yılki İstanbul Bienali’nde tarihi eserler ve yıldız sanatçılara ağırlık veriyor. http://14b.iksv.org/files/20150913_Le%20Monde.pdf