İyi bir çağdaş oyun

İyi bir çağdaş oyun
İyi bir çağdaş oyun
Haber: ZEYNEP AKSOY - z_aksoy@yahoo.com / Arşivi

TİYATRO
Ekmek Parası 2 Haziran ’da Kumbaracı 50’de, 16 Haziran’da Terminal Sahnesi’nde

Karanlık metropollerde apartman daireleri... Dairelerde uyuyan, işleri, gerçekleşmeyen hayalleri ve yaşamları arasına sıkışmış günümüz insanları. Ve, onların yalnızlığı.
Tiyatro Oyunbaz, çağdaş Alman yazar Gesine Danckwart’ın ‘Ekmek Parası’nı sahneliyor. Hayatın çarkında yuvarlanıp duran bir işkadını, bir işadamı, kariyerinde yükselmeye çalışan genç bir kadın , kafe çalışanı yalnız bir anne ve işsiz bir genç adam... 

Rejide ilginç seçimler
Beş kişilik, tamamı monologlardan oluşan ve en çok da bu sebeple sahneye iyi bir şekilde taşınması oldukça zor bir metin... Yönetmen Güray Dinçol çok ilginç seçimlerle çözmüş meseleyi. Matematiksel bir kesinlik ve keskinliğin yanında koreografik ve performatif öğelere odaklanan ve monolog hayatları farklı düzlemlerde (kah mekansal, kah ışık ya da ses ile) iç içe geçirmesiyle dinamizmi hiç düşürmeyen bir reji bu. Küçük oyun alanından işlevsel ve yaratıcı faydalanan, ışık, ses, müzik ve hareketin doğru kullanıldığında sağlam olmasına rağmen biçim açısından tekdüzeliğe düşme tehlikesi her daim mevcut bir metne nasıl hayat kattığını göstermesi açısından da çok önemli.
Kastın her biri tek tek çok başarılı, birbirlerine neredeyse hiçbir anlamda “dokunmadan” kurdukları “ilişki”lerde ise parlıyorlar. Beyoğlu’nda, birtakım eski binaların yüksek katlarında, tiyatro adına çok hoş işler yapılıyor. Oyunbaz’ın ‘Ekmek Parası’ da, 21. Yüzyıl insanının yalnızlığıyla sık uğraşan çağdaş Alman Tiyatrosu’nun çok iyi kotarılmış bir örneği.