'Katille' yüzleşme

'Katille' yüzleşme
'Katille' yüzleşme
Ümmühan Yörük'ün Pi Artworks Tophane'deki 'Aralıklı Yakınlık' sergisi izleyiciyi başkalarının ölümü üzerinden kendi varoluşunun geçici tabiatını incelemeye davet ediyor.
Haber: TUBA PARLAK / Arşivi

Serginin en öne çıkan eseri salonun yerini neredeyse kaplayan, polyesterden kesilmiş insan modellerinden oluşuyor. Yerde yatan figürlerin hepsinin gözleri kapalı, bu da onların öldürülmüş olduğu izlenimini veriyor. Dolayısıyla işin akılda uyandırdığı ilk soru katilin kim olabileceği. Bu sayede Yörük izleyiciyi her ölümün arkasındaki insan faktörünü sorgulamaya teşvik ediyor. Bizleri bir suç sahnesi ‘simulakrum’unu soruşturmaya iten sanatçı aklımıza gelecek soruları ve bunlara cevap bulamayacağımızı çok iyi biliyor. Çünkü ortada ne gerçek bir suç ne de haklarında araştırma yapılacak cesetler var.
İlk sorusuna cevap bulamayan izleyici bu insanların nasıl ölmüş olabileceğini sorgulamaya teşvik ediliyor. Figürlerin üzerinde ne bir kan, ne darp izi var. Bu da izleyiciyi karşısındaki figürlerin hayati durumuyla ilgili ilk varsayımını sorgulamaya itiyor. Yoksa yerde yatanlar sadece uykuda mı ya da temsil biçimleri bize karşımızdaki ölülerin çok kısa bir zaman öncesine kadar en az bizler kadar canlı olduğunu göstermek için mi? Peki bu bize bizim varoluşumuz hakkında ne söyler? ‘Aralıklı Yakınlık’ izleyiciyi başkalarının ölümüyle yüz yüze getirerek kendi varlık durumunu sorgulamaya mecbur ediyor.


    ETİKETLER:

    suç

    ,

    zaman