'Köksüz' mü, 'Jîn' mi yoksa sürpriz mi?

'Köksüz' mü, 'Jîn' mi yoksa sürpriz mi?
'Köksüz' mü, 'Jîn' mi yoksa sürpriz mi?
Adana Altın Koza'da ödüller kime gider? Hakkı Kurtuluş ve Melik Saraçoğlu'nun yönettiği 'Gözümün Nuru', oldukça iyi bir final oldu, jürinin de dikkatini çekecektir. Ama en iyi filmi alması Radikal karar olur. 'Köksüz' ve 'Jîn' bir adım önde.
Haber: ŞENAY AYDEMİR - senay.aydemir@radikal.com.tr / Arşivi

Altın Koza’da ödüller bu akşam (cumartesi) düzenlenecek törene sahiplerini bulacak. Jüri dün akşam toplandı ve kararını verdi. Başkanlığını, Berlinale’den Beki Probst’un üstlendiği jüride yönetmen Pelin Esmer, yapımcı Türker Korkmaz, görüntü yönetmeni Özgür Eken, Melisa Sözen ve Yiğit Özşener ile Cengiz Onural görev yer alıyor.
Açıkçası bu jüri bileşimine bakarak bir tahminde bulunmak oldukça zor ama kulislerde dönen fısıltıları bir araya getirerek bu akşam ödüllerin kimlere gidebileceği üzerine spekülasyon yapabiliriz. Ama buna geçmeden önce son günde de olsa gerçek bir ‘festival sürprizi’ ile karşılaşmış olmaktan dolayı yaşadığımız mutluluğu paylaşmadan geçmeyelim. ‘Orada’ isimli ilk uzun metrajlarıyla tanınan Hakkı Kurtuluş ve Melik Saraçoğlu’nun ‘Gözümün Nuru’ isimli filmi oldukça iyi bir final oldu. Sinema aşkıyla yanıp tutuşan ve eğitim almak için Lyon’a giden Melik Saraçoğlu’nun gözlerini kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya kaldığı süreci, zorlu ameliyatları ve sonrasındaki dönemi mizah ve melodramı ustaca birleştirerek anlatan ‘Gözümün Nuru’, herkesin beğenisini kazandı. ‘Görüyorum… Görüyorum..’lu Türk filmi sahneleriyle ‘Endülüs Köpeği’ göndermeleriyle sineme sevgisine bir saygı duruşu niteliği taşıyan filmin jürinin de dikkatini çektiği muhakkak.
Bu akşam ödüllerin kimlere gideceğine gelirsek. En iyi film ödülü konusunda kafalar karışık ama ‘Jîn’ ve ‘Köksüz’ bir adım önde görünüyor. Bir diğer seçenek ise ‘Yozgat Blues’ olabilir. Jüri radikal bir karar almaya karar verirse tabii ki ‘Gözümün Nuru’ da diyebilir. Yönetmen ödülü konusunda herkesin tek adayı ‘Jîn’ ile Reha Erdem. İstanbul ’da bu ödüle uzanan ‘ Hayat Boyu’nun yönetmeni Aslı Özge ile ‘Yozgat Blues’ı çeken Mahmut Fazıl Coşkun’u da hatırlatmak gerek. Kayıtlara geçsin diye ‘Eve Dönüş: Sarıkamış 1915’in yönetmeni Alphan Eşeli’yi de bir kenara not edelim. Senaryoda ben olsam gözümü kırpmadan ‘Gözümün Nuru’na veririm. Ama neden ‘Eve Dönüş’ olmasın?
Açıkçası kafaların en karışık olduğu dallar oyunculuk dalları. ‘Yozgat Blues’daki performansıyla Ercan Kesal, erkek oyuncu dalında adı en fazla öne çıkan isim. Açıkçası bu dalda öne çıkan fazla da isim görünmüyor. Jüri eğer, Serdar Orçin’in ‘Eve Dönüş’teki müthiş performansını başrol olarak kabul ederse –ki bana göre öyle- o zaman Kesal’ın zorlu bir rakibi var demektir. Aksi olursa, Orçin’in ‘Yozgat Blues’daki Nadir Sarıbacak ile yardımcı erkek oyuncu ödülü için en güçlü adaylar olacağını söyleyebiliriz.
Benzer bir durum kadın oyuncu ödülü için de geçerli. ‘Köksüz’ün annesi Lale Başar’ın başrol olup olmadığı tartışma konusu. Eğer yapımcılar onu başrol olarak belirtiyse jürinin dikkatinden kaçmayacağı kesin. Aynı filmdeki Ahu Türkpençe de bu dalın güçlü adaylarından. ‘Hayat Boyu’ndaki oyunuyla beğenilen Defne Halman ise sanki bir adım önde görünüyor. ‘Jîn’ ile dikkat çeken Deniz Hasgüler’in ise ‘Umut Veren Genç Oyuncu’ ödülünü alacağı neredeyse kesin gibi…
Merakla beklenen bir diğer sonuç da Yılmaz Güney Ödülü. Daha çok jürinin mutlaka onore etmek istediği filmlere verilen bu ödülün en güçlü adayı olarak ‘Gözümün Nuru’ öne çıkıyor. Ama jüri en iyi film konusunda kararsız kalırsa bir tür ‘ikinci en iyi’ olarak değerlendirip başka bir filme bu ödülü verebilir.