Naciye: Hâlâ çıkar sahneye, herkesi öldürmeye...

Naciye: Hâlâ çıkar sahneye, herkesi öldürmeye...
Naciye: Hâlâ çıkar sahneye, herkesi öldürmeye...
Büyükada'da aile yadigârı evini kiralamak isteyenlere 'aşırı' tepki gösteren bir kadının yaşattıklarına odaklanan Lütfü Ömer Çiçek'in yönettiği korku filmi 'Naciye', kimi sahnelerinde anlık heyecanlar yaratıyor ama kendi içinde tutarlı olamayan öyküsüyle bir bütüne ulaşamıyor.
Haber: UĞUR VARDAN - ugur.vardan@radikal.com.tr / Arşivi

NACİYE (Not: 2/5)
Yönetmen: Lütfü Emre Çiçek
Oyuncular: Derya Alabora, Esin Harvey, Görkem Mertsöz, Erdoğan Ünlü
Yapım: 2015, Türkiye
Süre: 81 dakika

Sinemamız ‘Cinli perili’ korku filmlerinden sanki hafiften uzaklaşmaya başladı. ‘Kronolojik’ olarak baktığımızda ‘Baskın’dan sonra gelen ‘Naciye’de de bu durumun işaretlerini görüyoruz. Genç yönetmen Lütfü Ömer Çiçek, senaryosunu da kendisinin kaleme aldığı bu ilk uzun metrajlı çabasında bize motifleri itibariyle daha çok ‘Amerikan gerilim sineması’na yakın duran bir öykü anlatıyor.

Büyükada’da, aile yadigârı evini kiralamak isteyenlere ‘aşırı’ tepki gösteren bir kadının yaşattıklarına odaklanan ‘Naciye’, kimi sahnelerinde anlık heyecanlar yaratıyor ama kendi içinde tutarlı olamayan öyküsüyle bir bütüne ulaşamıyor. Başlarda,“Seyirciyi şaşırtmak için olabilir” türü hissiyat yaratan ortadaki onca soru işareti bir noktadan sonra senaryonun yetersizliğini ele veren unsurlara dönüşüyor. Ayrıca filmin öyle bir müziği var ki (başlı başına başarılı ama) her şeyi bastırıp öne çıkıyor.Kimi korku klasiklerini çağrıştıran (ya da ‘gönderme’ kabilinden yer alan) sahneler ise filmin geneline pek oturmamış görünüyor.
Sonuç? Yönetmen Çiçek sonraki filmlerinde açılabilir ama ‘Naciye’, o klişe deyimiyle ‘Kendi türünde iyi niyetli bir çaba’dan öteye gidemiyor.