New York'ta Türk reklamları esti

New York'ta Türk reklamları esti
New York'ta Türk reklamları esti
New York'ta Türkiye'nin açık hava reklamlarına "Adrian Ödülü" verildi.

Uluslararası Seyahat Satış ve Pazarlama Birliği (HSMAI) tarafından verilen "Adrian Ödülleri", New York Marriott Marquis Otelde düzenlenen törenle sahiplerini buldu. Turizm sektörüne yönelik "reklamcılık, halkla ilişkiler ve e-pazarlama" projelerinin yarıştığı ödüller için, 2009 yılında, 35 ülkeden 1100 proje aday gösterilmişti.

Geçen aralık ayında kazananların ilan edildiği dünya çapındaki turizm projelerine ödüllerinin verildiği gala gecesinde, New York Kültür ve Tanıtma Ataşeliği’nin, New York Times Meydanındaki dev dijital ekranlarda, Haziran 2009’da 1 ay süreyle yayımladığı Türkiye reklamı, reklamcılık kategorisinde, gümüş ödülün sahibi oldu.

Kreatif çalışmaları, merkezi İstanbul’da bulunan Öykü Reklam Ajansı tarafından hazırlanan ve medya alımı Global Advertising Strategies firması tarafından yapılan proje, "Türkiye, Times Meydanına Hakim Oluyor" başlığıyla yarışmıştı.

"Unlimited Turkey (Sınırsız Türkiye)" sloganlı açık hava reklamları, çoğunluğu turistlerden oluşmak üzere günde 2 milyon kişi tarafından ziyaret edilen New York Times Meydanında, Haziran 2009 boyunca günde 200 kez gösterilmişti.

New York Kültür ve Tanıtma Ataşeliğinden konuyla ilgili yapılan açıklamada, Adrian Ödülleri Gala Gecesine, New York Kültür ve Tanıtma Ataşesi Nihan Bekar, Öykü Reklam Ajansı Başkanı Necati Özkan ve Global Advertising Strategies firması temsilcileri Maria Bukhonina ve Anna Abelson’un katıldığı bildirildi.

Verilen bilgiye göre, Nihan Bekar, dünyaca tanınan ve seyahat sektörünün Oskar’ı olarak kabul edilen böylesine prestijli bir ödülün, Türkiye’nin tanıtım çalışmalarına verilmesinin sevindirici olduğunu belirterek; Türkiye’nin Amerika pazarında sağlıklı büyüme kaydeden destinasyonların başında geldiğini, ekonomik krize rağmen fiyat-hizmet avantajı, turizm çeşitliliği ve konukseverlik kültürüyle ön plana çıktığını söyledi.

Necati Özkan da Türkiye markasının daha iyi noktalara ulaştırılmasının herkesin görevi olduğunu belirterek, bu alanda yapılacak pek çok çalışma bulunduğunu kaydetti.(aa)