Oscar'ın ikinci şansı

Oscar'ın ikinci şansı
Oscar'ın ikinci şansı
Gücü 'penis'le özdeşleştirmek gibi müthiş bir 'keşif'te bulunan 'Erkekler', eleştirel olmaktan ziyade 'onaylayıcı' bir noktaya taşıyor cümlelerini.
Haber: MURAT ÖZER - cinemozer@gmail.com / Arşivi

ERKEKLER *
Yönetmen: Faruk Aksoy
Oyuncular: Fikret Kuşkan, Ali Poyrazoğlu, Güneş Emir, Asuman Dabak
Süre: 119 dk.

Faruk Aksoy’un ‘Fetih 1453’le yakaladığı ticarî başarının yanına bile yaklaşamayacağı açık olan ‘Erkekler’, adından da anlaşılacağı üzere ‘ erkek ’ denen mahlûğun uçkuruyla imtihanını öne çıkarmaya çalışıyor. Ama buradan çıkabilecek malzemenin yüzde birine bile sahip olmadığını belirtelim öncelikle.
‘Oscar’ adını verdiği penisini keserek, bütün dertlerinin sorumlusu olduğunu düşündüğü bu ‘çıkıntı’dan kurtulmayı planlayan bir adamın hikâyesini takip ediyoruz filmde. Bir psikiyatr aracılığıyla ‘normalleştirilmeye’ çalışılan karakterin yolculuğu, onun özelinde bütün erkekleri aynı potaya atan bir yaklaşım gösteriyor. Penisin bir ‘iktidar simgesi’ olduğu gibi bir ‘keşif’te bulunuyor film ve bunun üzerinden yürüyerek alabildiğine zayıf cümleler kuruyor.
Filme dair asıl meselemizse karakterin ‘ikinci şans’ı hak ettiği konusundaki yaklaşımı oluyor. Her haltı yedikten sonra, sırf aile kurumunun korunması için ‘affedilen’ karakter, kelimenin tam anlamıyla midemizi bulandırıyor. Kadın neredeyse yok sayılıyor bu resimde, onun herhangi bir etkisi olmuyor gidişata, teslim bayrağını çekmesi bekleniyor, çektiriliyor da bu bayrak. İşin özü, ‘eleştirel’ olması beklenirken ‘onaylayıcı’ bir noktaya taşınıyor filmin kurduğu cümleler, ki neresinden bakılsa kadını küçültücü bir yaklaşım bu, günün erkek egemen iktidar anlayışına uygun biçimde...