Paramparça bir albüm

Memleketin birkaç Mariah Carey'inden biri olan Sertab Erener, geçen yazı bir EP ile geçiştirmişti, bu yaz ise turnayı gözünden vurma niyetiyle bir albüm yaparak çıktı karşımıza.
Haber: NAİM DİLMENER / Arşivi

İSTANBUL - Memleketin birkaç Mariah Carey'inden biri olan Sertab Erener, geçen yazı bir EP ile geçiştirmişti, bu yaz ise turnayı gözünden vurma niyetiyle bir albüm yaparak çıktı karşımıza. 'Turuncu', müzik piyasasının mahşer yerine döndüğü bir sırada yayımlandı.
Tarkan, Tarık, Mirkelam, Çelik, Teoman ve başka bir sürü isim yeni çalışmalarını son bir ay içinde piyasaya sürdü. Hepsinin işi zor. Herkesin bu albümlerin tamamını alması imkânsız, mecburen seçilecek, albüm satışları, kolaylıkla gelinmiş yüz binleri zor bulacak.
Sertab Erener'in işi daha da zor, tam anlamı ile paramparça bir albüm yapmış şarkıcı, her zamankinin aksine her telden çalmak istemiş bu sefer: Biraz romans, biraz şirinlik, biraz her zamanki zor kadınlık, biraz taverna ve göbek havası. Birileri; "Biraz hareketli bir şeyler yap" diye girmiş olmalı şarkıcının kanına. Sevelim sevmeyelim, hep kendi içinde tutarlı albümler yapmıştır Erener; sesinin renginin ve gücünün farkında olduğu, buna uygun bir sound oluşturduğu albümlerdi bunlar. Bu albüm ise öyle değil, her şey var, her eğilimi kucaklamaya çalışmış, sonuçta da ortaya tuhaf, kafa karıştıran bir albüm çıkmış.
İmzalar çok iyi ama...
Çok da yazık olmuş. İlk defa bu kadar büyük destek toplamış etrafına Sertab Erener. Fikret Kızılok, Sezen Aksu, Murat Hasarı, Aysel Gürel, Şehrazat, Fuat Güner ve Mazhar Alanson'un imzaları var şarkıların altında. Aksiliği dillere destan Fikret Kızılok, çağdaş bir tango olan 'Oysa' ve bizden renkler taşıyan 'Kumsalda'yı vermiş Erener'e. Albümün şarkı seçimi yapıldığında
"Bir tane de tango olsa şık olur" denmiş olduğundan, çok dokunaklı 'Oysa' arada kaynayıp gidiyor, maalesef...
Sezen Aksu'ya ait 'Söz Bitti' şarkısı (giriş bölümü Amalia Rodrigues'in bir şarkısına tamamen paralel gidiyor), tıpkı 'Keskin Bıçak' gibi Erener'e daha çok yakışırmış. Erener'in ağzından dökülen sözler ("Yarından haber yok, dün bitti") sizde hiçbir sarsıntıya yol açamıyor.
Mazhar Alanson'un şarkısı 'Seni Sevmeye Hüküm Giydim' ise, her zamanki Alanson şarkılarına göre biraz hafif. Şarkının adı dahil, bütün sözleri (Yoksa bir alışkanlık mıyız?) vasatın bile altında. Böyle şeyleri herkes yazıyor, söylüyor artık. Fuat Güner'in şarkısı 'Mi Acaba?' ve Murat Hasarı'nın şarkısı 'Aşkolsun' çok sağlam şarkılar ama, genel parçalanma içinde onlar da yollarını kaybetmiş gibi gözüküyorlar, sıra onlara geldiğinde isteseniz de hak ettikleri ilgiyi gösteremiyorsunuz...
Oradan buradan toplanmış şarkıları, Demir Demirkan bir bütünün parçaları haline getirmeye çalışmış ama olmamış. Her şarkı başka yöne koşuyor. 'Karışık' bir albüm niyetine dinleyelim deseniz de olmuyor, ne yazık ki o şen şakraklık, o daldan dala atlarken duyulan heyecanı bulamıyorsunuz.