Pearl Harbor'a bomba düştü

Çekimlerine 140 milyon dolar harcanan, tanıtım etkinlikleriyle birlikte toplam maliyeti 200 milyon doları aşan ve büyük umutlarla gösterime giren 'Pearl Harbor' filmi, ilk kurbanını verdi.

LOS ANGELES - Çekimlerine 140 milyon dolar harcanan, tanıtım etkinlikleriyle birlikte toplam maliyeti 200 milyon doları aşan ve büyük umutlarla gösterime giren 'Pearl Harbor' filmi, ilk kurbanını verdi. Filmin yapımcı şirketi Walt Disney Pictures'ın Film ve Televizyon Birim Müdürü Peter Schneider, istifasını sunduğunu açıkladı.
Schneider'in kararında, Disney'in yüksek hasılat beklentisiyle gösterime soktuğu birkaç filmle birlikte özellikle 'Pearl Harbor'un etkili olduğu sanılıyor. Walt Disney kaynakları ise, Schneider'ın 'ilk aşkı' Broadway'e geri dönebilmek niyetiyle bu kararı verdiği fikrinde ısrarcı.
Gişede tepetalkak inişe geçti 'Pearl Harbor', gösterime gireli bir ay olmasına rağmen henüz 'maliyeti kurtarabilmiş' değil. Amerika 'da ilk haftasında 75 milyon dolar hasılat elde ederek iyi bir çıkış yapan film, ikinci haftadan itibaren gişede tepetaklak inişe geçti. Dördüncü haftasında toplam 160 milyon dolar hasılata ulaşan filmin maliyetini kurtarıp kâr getirmesi için 300 milyon doları geçmesi gerekiyor.
Son büyük galasını Japonya 'da yapan film genel olarak fazla başarılı bulunmadı. Gereğinden fazla duygusal sahnelere yer vermesi ve gerçek öykünün basitleştirilmesi gibi nedenlerle eleştirmenler, 'Pearl Horbor'a geçer not vermedi.
Daha az film yapmak üzere bütçesini yüzde 25 kısan ve animasyon çalışmalarında da indirime giden Disney'in beklenen ilgiyi görmeyen yapımları arasında 'Atlantis: The Lost Empire', 'Şaşkın İmparator' ve '102 Dalmaçyalı' da bulunuyor.
Japonya imdada yetişecek mi?
DreamWorks animasyonu 'Şrek'le aynı dönemde gösterime giren 'Pearl Harbor', şu anda 'Şrek'in 40 milyon dolar gerisinde. Halen İngiltere 'de bir numarada bulunan 'Pearl Harbor'un gişede imdadına yetişebilecek tek ülke ise, dünya film pazarında ikinci sırada bulunan Japonya!
Japonya'da 14 Temmuz'da halkın ilgisine sunulacak olan filmin, bu pazarda iş yapabilmesi için kimi 'özel' düzenlemeler yapılmış. Bazı diyalogları Japon izleyicilerin duygularına hitapedebilmesi amacıyla yeniden kurgulanmış, kimi sahneler filmden çıkarılırken savaşın kötülüğü ve genel bir kahramanlık kavramını vurgulayan tanıtım kampanyası yapılmış. Yine de filmin Japonya'daki ön gösterimine katılanlar, taraflı bir yapım olduğu görüşünü dile getirerek 'Pearl Horbor'ın işinin zor olacağını gösterdi.