Radikal Tasarım, Milano'da

Radikal Tasarım, Milano'da
Radikal Tasarım, Milano'da

Radikal Tasarım Gazetesi?nin nisan sayısı, İngilizce versiyonuyla Milano Tasarım Haftası?ndaki yerini aldı.

Tasarım dünyasının merkezi Milano Tasarım Haftası'nda bu yıl doğal malzemeler, katlamalı ürünler dikkat çekici oranda fazlaydı. Türkiye'den Aziz Sarıyer ve Serhan Gürkan'ın ilgi gördüğü fuarda, Türk tasarımını tanıtan İngilizce Radikal Tasarım gazetesi dağıtıldı
Haber: UMUT KART / Arşivi

MİLANO -  Milano’da gerçekleştirilen Tasarım Haftası, bir kez daha yaratıcı dünyayı İtalya’da buluşturdu. Massimiliano Fuksas’ın tasarladığı, devasa fuar alanına yayılmış olan mobilya fuarı, bu yıl banyo ve mutfak bölümleriyle eklemlenmişti. Ancak tüm çeşitliliğine rağmen fuar, serbest tasarımcıların kutsal merkezi haline gelen Tortona Bölgesi’nin popülaritesini geride bırakmaya yeterli olmadı. 
Şehrin dört bir yanına yayılan sergi, atölye çalışması ve partilerin önemli bir bir kısmını çatısı altına toplamayı başaran Tortona Bölgesi, Radikal Tasarım Gazetesi’nin İngilizce baskısına da ev sahipliği yaptı. Tasarım dünyasındaki gelişmeleri ve tartışmaları ele alan Radikal’in aylık tasarım ilavesi, bu sayıda Türkiye tasarımının bir özetini sundu. Farklı disiplinlerden gelen Türk tasarımcıların güncel işlerini derleyen İngilizce sayı, Kale Tasarım Merkezi’nin desteğiyle Milano’ya gitti ve dağıtıldı.
Radikal Tasarım Gazetesi, güncel Tasarım Müzesi adıyla anılan Superstudio Piu’daki iki noktanın yanısıra, genç yeteneklerin çalışmalarını buluşturan That’s Design alanında, Milano’nun yeni göz bebeği Zona Romana’da ve son olarak Bovisa Trienali’nde dağıtıldı.
13-19 Nisan arasında gerçekleşen  tasarım haftasına damgasını vuran tasarımcı ve ürünlere bakıldığında ekonomik krizin etkisini fark etmemek mümkün değildi. ‘Herkes tarafından, her yerde, her zaman’ üretilebilir seçeneklerin bolluğu çarpıcıydı; mukavvalar dört bir yanı sarmış, doğal malzemeler bugüne değin olmadığı kadar öne çıkmıştı. Yalnızca malzeme seçimi değil, formlarla ilgili de tek dil olmuş tasarımcılar, ‘origami’ etkisinden kurtulamamış gibiydi. Sebep, yer darlığı mıdır bilinmez; ancak katlamaya duyulan tutkunun bastırılamadığı aşikâr. Bu yılki konsept bolluğuna karşın, geçtiğimiz yıllarda tadına doyamadığımız deneyim öneren standların özlemini çektik. (Evet Toshiba yine yapacağını yapmış, evet Canon ve Sony de ziyaretçilerin yüzüne koskoca bir gülümseme yerleştirecek an’lar tasarlamışlardı ama nerde o eski bolluk!) Tasarımcılar ve firmalar bu kez kullanıcıyı ‘yaşatarak’ şaşırtmaktansa önerdikleri yeni üretim yöntemleriyle büyülemeyi tercih etmişti.

Türkiye’den tasarımcılar
Geçtiğimiz senelere kıyasla az sayıda Türk katılımcının yer aldığı Milano’da, Derin her zamanki gibi yerini almıştı. Aziz Sarıyer imzalı yeni mobilyaların öne çıktığı Derin standında ‘Fek’ koltuk dikkatleri üzerine çekti.
Derin gibi, Tortona Bölgesi’ni tercih eden bir başka isim de Serhan Gürkan oldu. Gürkan’ın cıvıl cıvıl rafları basının ilgisini topladı. Önceki yıllar kadar çarpıcı olmamakla beraber yine çok sayıda ziyaretçi çeken Trienal de Türk tasarımcıları açısından önem taşıyordu; zira Gaye Çevikel’in kurucusu olduğu Gaia& Gino’nun ürünleri trienal çatısı altında sergilenenler arasındaydı. Trienal’in Bovisa’daki şubesi ise Türkiye’den bir başka ekibi ağırladı. İstanbul Bilgi Üniversitesi Tasarım Kültürü ve Yönetimi Programı’nın tasarımcı Erdem Akan ve Kale Tasarım Merkezi işbirliğiyle düzenlediği Eyüp oyuncakları Atölyesi’nin kısa belgeseli trienalde gösterildi.