Sahi yönetmenler nerede?

Sahi yönetmenler nerede?
Sahi yönetmenler nerede?

Festival başlayalı üç gün olmuş bile. Sinema yazarları her zamanki gibi Aksanat’taki Basın Merkezi’ne konuşlanmış durumdalar. Basın Merkezi’nde eleştirmenler film arası muhabbeti yaparken Meltem Cumbul’un yazarların sığınağında bir anda belirmesi ise festivalin olaylarındandı. Gözlerimiz tabii ünlü görmeye alışkın değil bu ortamlarda, kimse pek anlam veremedi meşhur oyuncunun niye Merkez’e geldiğine? Acaba ‘meltemcumbuling’ sitesini açanı mı arıyordu?
Ünlü demişken, sinefil oyuncular filmden filme, salondan salona koşturuyorlar. Hafta sonu yağmur, fırtına demeden Rıza Kocaoğlu, Ahu Türkpençe ve Gürgen Öz film üzerine film izlediler. Özellikle Kocaoğlu bu performansını devam ettirirse Radikal’in en çok film seyreden izleyici ödülünü kazanabilir.
Yönetmenler cephesinde ise bir sessizlik hâkim. Festival gediklisi olduğunu bildiğim Semih Kaplanoğlu ve Derviş Zaim henüz ortalıkta görünmüyorlar. Aldığım haberlere göre Uluslararası Yarışma’nın Jüri Başkanı Nuri Bilge Ceylan ise İstanbul semalarında bile değilmiş. Umarım yarışma filmleri gösterilmeye başlanınca jüri, başkansız kalmaz. Bir de Twitter’daki sevgili takipçilerimin ve benim bir şikâyetimiz var sevgili festival izleyicisi, film izlerken akıllı telefonlarımızı cebimizden çıkarıp ekranını açmazsak çok mesut olacağız.

Sinefiller için ‘Küreselleşme’ sınavı
Festivalde bugün bir belgesel ‘serisi’ dikkat çekiyor. Yönetmenliğin Micha X. Peled’in yönetmen koltuğunda oturduğu üç filmlik ‘Küreselleşme Üçlemesi’, 11.00, 13.30 ve 16.00 seanslarında ardı ardına gösteriliyor. İlk film ‘Dükkan Savaşları’ tüketim toplumuna bir göz atıyor. İkinci film ‘Mavi Çin’ ise üretim-tüketim zincirinin halkalarından imalat safhasını Çin üzerinden inceleyen dokunaklı bir öykü anlatıyor. Son bjlüm ‘Acı’ ise GDO’lu ürünler ve yarattığı yıkıcı etkiler üzerine. Günün “Perdede görmek gerek” dedirten yapımı ise Alman sinemasının büyük ismi Rainer Werner Fassbinder’in ‘Cinnet’i. 1978 tarihli film 19.00’da Atlas Sineması’nda.