Sansasyonel yönetmenden pornografik 'Aşk' filmi

Sansasyonel yönetmenden pornografik 'Aşk' filmi
Sansasyonel yönetmenden pornografik 'Aşk' filmi
Gaspar Noe'nin Cannes'da yarışma dışı gösterilen son filmi 'Aşk', açıkça gösterdiği cinsel ilişki sahnesiyle izleyiciyi şaşırtmayı hedeflese de benzer sahneleri bolca tekrarlayarak güzel çekilmiş ama gayet manasız bir pornografi olmaktan kurtulamıyor. Noe, "Herkesin doğal olarak yaşadığı cinselliği sinemada gösterdim" diyor.
Haber: ESİN KÜÇÜKTEPEPINAR - esin.sinema@gmail.com   / Arşivi

Gayet vasat yapımlarla asude geçen Altın Palmiye yarışmasından yorulan gazetecilere bir ölçü heyecan vaadeden ‘Aşk/Love’ filmi de beklentileri boşa çıkardı. 68. Cannes Film Festivali’nin bu son günlerine yetişen film, ‘aykırı’ yönetmen Gaspar Noé imzasını taşıyor. Monica Belluci’nin rol aldığı ‘Dönüş Yok/ Irreversible’ adlı filmiyle Cannes’da sansasyon yaratan ve adını tüm dünyaya duyuran yönetmen sonrasındaki ‘Boşluk/Enter the Void’ da yine eleştirilerin hedefi olmuş, bu filmiyle konuk olduğu Istanbul Film Festivali’nde görüştüğümüzde “Kışkırtmak iyidir, ikiyüzlülüğümüzü ortaya çıkarır” demişti.


Gediklisi olduğu Cannes’da bu yıl yarışma dışı gösterilen yeni filmi “Aşk”la ilgili dün katıldığı basın toplantısında da “Herkesin doğal olarak yaşadığı cinselliği sinemada gösterdim. Uzaydan gelme bir şey değil ki, niye şaşılıyor, anlamadım!” diyen Gaspar Noé, Paris’te yaşadığı bir aşk üçgeninde sevdiği kadını kaybeden Amerikalı bir sinema öğrencisini merkeze almış. Filmdeki genç adamın ısrarla “Seks ilişkisini açıkça gösteren duygusal bir aşk filmi çekmek istiyorum” dediği gibi Noé’nin niyeti belli. Belli ki filmde karakterelerine verdiği isimlerle de kendine komik göndermeler yapmak istemiş. Gelgelelim açıkça gösterdiği ilişki sahnesiyle filmi açarak izleyiciyi şaşırtmayı hedefleyen sinemacı, benzer sahneleri duygusal sayıklamalar ve ihanet pişmanlıkları arasına bolca tekrarladığından ortaya güzel çekilmiş ama gayet manasız bir pornografi çıkıyor.

Ortaokul seviyesi romantik replikler ve pornografik sahnelerin habire tekrarıyla medidatif etki yaratılamayacağı ortada. Ancak Fransız asıllı Arjantinli yönetmen aynı fikirde değil, “Aşkı olanca açıklığı ve samimiyetiyle sinemada izlemek bir ihtiyaçtır, ben de bunu yaptım” diyor.
Bu filmi ABD’de çekemeyeceğini itiraf eden Noe, “Muhafazkarlık bir ikiyüzlülük olarak Amerika’nın her yerinde ama Avrupa bu konularda kendisiyle daha barışık ve dürüst. Yine de orada da gösterime girmesi şahane olacak sözleriyle filmin neredeyse her ülkeye satılmasından mutluluk duyduğunu tekrarlıyor. Filmin Türkiye dağıtım hakları henüz alınmadı.