Senaryo yokmuş gibi

Senaryo yokmuş gibi
Senaryo yokmuş gibi
Peker Açıkalın'ın yazıp oynadığı 'Gülcemal', aktörün ne yapmaya çalıştığını -epeyce çabalasak da- anlayamadığımız bir film havası taşıyor.
Haber: MURAT ÖZER - cinemozer@gmail.com / Arşivi

GÜLCEMAL *
Yönetmen: Özgür Selvi
Oyuncular: Peker Açıkalın, Merve Sevi, Cem Kılıç, Levent Tülek, Haldun Boysan
Süre: 86 dk.

Sinemamızın ‘komedi’ türüyle yaşadığı sevgi/nefret ilişkisinde yeni bir durak, yeni bir sabır testi ‘Gülcemal’. Peker Açıkalın’ın senarist kimliğini de ortaya koyduğu film, ortada bir senaryo yokmuş gibi bir hava estiriyor, bölük pörçük görüntülerin bir araya getirildiği bir ‘bütün’ izlenimi veriyor.
Hikâyeyi anlatmaya kalksak, buradan defalarca izlediğimiz ‘köyden indim şehire’ formülüyle bir şeyler çıkacağını sanabilirsiniz. O yüzden hiç hikâyeye girip kafaları bulandırmayalım ve Peker Açıkalın’ın ne yapmaya çalıştığını anlayamadığımızı söylemekle yetinelim.
Belki şöyle bir tespitte bulunabiliriz ortaya çıkan ürüne dair: Recep İvedik karakterinin elde ettiği ‘başarı’nın peşine takılıp, onun gibi ‘kaba saba’ bir karakter yaratılırsa benzer bir başarı yakalanabilir mantığının izlerini görüyoruz burada. Açıkalın’ın canlandırdığı Gülcemal karakteri, Recep İvedik gibi ‘bir halk kahramanı’ olma niyetinde sanki. Ama ağzından ‘replik’ olarak değerlendirebileceğimiz herhangi bir cümle çıkmadığı gibi, halkın sevebileceği özelliklerden de yoksun. Hal böyle olunca, güldürmeyen skeçler silsilesinden geriye bir şey kalmıyor, Gülcemal’in akılda kalan bir eylemine tanıklık etmek de zorlaşıyor filmde.
Bir sinema filmi olarak değerlendirmek zor ‘Gülcemal’i, kayda değer sinemasal bir an yok filmde zira. Peker Açıkalın dışındaki oyunculara da bir şey söylemek istemiyoruz, kendilerine verilen malzemeyle iyi bir şey çıkarmaları mümkün değil çünkü. Cem Kılıç ve Levent Tülek’in ‘iki kafadar’ hamleleri ile Haldun Boysan’ın ‘kiralık katil’ ve Merve Sevi’nin ‘avukat hanım’ tiplemelerinden elde avuçta kalan bir şey yok, bu senaryoyla kalması da beklenemez zaten. Merkezdeki karakter doğru çizilmediğinde etrafındakiler de etkisizleşiyor doğal olarak ve oyunculuklara da harfiyen yansıyor bu durum.

VİZYONU DEVAM EDEN YERLİLER
İtirazım Var (3 yıldız)
Hayat Sana Güzel (1 yıldız)
Kendime İyi Bak (1 yıldız)
Mandıra Filozofu (2 yıldız)
Bırakmak İstiyorum (2 yıldız)
Peri Masalı (1 yıldız)
Ammar (1 yıldız)
Zaman Makinesi 1973 (2 yıldız)
Sadece Sen (1 yıldız)
Bizum Hoca (2 yıldız)
Sürgün İnek (2 yıldız)
Recep İvedik 4 (1 yıldız)
Bi Küçük Eylül Meselesi (2 yıldız)
Eyyvah Eyvah 3 (2 yıldız)
Düğün Dernek (1 yıldız)