Sinema bunun neresinde?

Sinema bunun neresinde?
Sinema bunun neresinde?
Koray Baliç'in ilk sinema filmi 'Balayı', bir çiftin balayından manzaralar izlettiriyor bizlere, ama pek bir şey söylemeyi başaramıyor.
Haber: MURAT ÖZER - cinemozer@gmail.com / Arşivi


BALAYI (1 Yıldız)
Yönetmen: Koray Baliç
Oyuncular: Emre Kılıç, Seda Tosun
Süre: 88 dk.

İlk filmler konusunda ‘hoşgörülü’ olmak adettendir, yönetmenin bir sonraki hamlesinde ne yapacağını beklemek gerekir. Ancak, ilk filmlerin bu kadar çok olduğu bir dönemde bu düstura tutunmak da o derece zor. Hele ki ikinci filmlerin gelmeyeceğini biliyorsanız (ya da en azından gelmeyeceği kuvvetle muhtemelse).
Koray Baliç de ilk filmi ‘Balayı’ ile böyle bir izlenim bırakıyor bizde. Yazıp yönettiği filmiyle ‘tersten okunan bir aşk hikâyesi’ anlatma derdinde görünen genç sinemacı, bu iddiasının altını dolduracak malzemeyi ortaya çıkarma konusundaysa ‘ketum’ görünüyor.
İki kişilik filmlerin zorluğunu ilk elden hissettiren ‘Balayı’, adından da anlaşılacağı üzere yeni evli bir çiftin balayında yaşadıklarını resmediyor. Çiftin birbirlerine sevdalanma hikâyelerini de geri dönüşlerle takip ediyoruz. Ne hikâyenin önüne ne de arkasına inanmak mümkün oluyor gördüklerimizden ne yazık ki. Çiftin aşkla mantık arasında bir yerlere oturması beklenen ilişkileri, kadın ve erkek açısından farklı noktalara savruluyor, ayrılığın kapıları açılıyor ardına kadar. Dominant (maço) erkek ve edilgen kadın formülüyle ilerleyen hikâyede bir ‘numara’ aramaya başlıyorsunuz bir süre sonra, çünkü bir adada balayını geçiren iki kişinin kaçınılmaz ‘çatışması’ndan pek de malzeme çıkaramıyor Koray Baliç. Kadın-erkek ilişkilerinin doğasına dair yığınla söylenebilecek şey, gösterilebilecek ayrıntı varken, hiçbir şey söylemeyip bir kenarda durmayı tercih ediyor yönetmen. Böyle olunca da beyazperdede karşımıza çıkanların ‘didişme’ dışında herhangi bir anlam taşımadığını görüyoruz.
‘Balayı’, yalnızca iki kişi üzerinde yükselmeye çalışmasına rağmen, karakter derinliği konusunda pek yol alamamış bir çalışma. Hikâyedeki çiftin yol haritalarında hangi duraklara uğrayacaklarını el yordamıyla bulmaya çabalarken, bir yandan da onların kötü diyaloglar eşliğinde çarpışmalarını seyrediyoruz, ki birbirlerine duydukları ‘öfke’nin altında yatan nedenleri öğrenmek de mümkün olmuyor bu resimde.
Anlayacağınız, umut vaat etmeyen bir ilk yönetmenlik denemesi ‘Balayı’. Yine de kapıyı tümden kapamayalım ve Koray Baliç’in bizi utandırmasını umalım...


    ETİKETLER:

    aşk

    ,

    Erkek

    ,

    Kadın

    ,

    karakter

    ,

    genç

    ,

    derece