Sinema için küçük bir adım daha

Sinema için küçük bir adım daha
Sinema için küçük bir adım daha
Türkiye sinema pazarı 2011'i bilet, hasılat ve film adedi olarak önceki yılın ilerisinde tamamladı. Ama daha kat edilecek çok yol var
Haber: ŞENAY AYDEMİR / Arşivi

Türkiye sinema sektörü yeni sezonu, önceki yıla oranla bir adım daha geliştirerek bitirdi. Antrakt Sinema’nın verilerine göre 2010’da 41 milyon 64 bin olan toplam bilet satışı 2011’de bir buçuk milyondan fazla artarak 42 milyon 687 bine çıktı. Bu yılın en fazla hasılat elde eden on filmi arasında ise 6 yerli film kendine yer buldu.
Yine aynı verilere göre 2010’da 380 milyon TL olan toplam hasılat, geride bıraktığımız yıl 397 milyon TL’yi aştı. 2011 yılında toplam 291 film vizyona girerken, bu filmlerin 75 adedini yerli yapımlar oluşturdu. Toplam film sayısının neredeyse dörtte biri kadar olan yerli yapımların gişede elde ettikleri toplam pay ise yüzde elliye yaklaştı: 49.79. 

Yükseliş trendi Son 5-6 yılın gişe rakamlarına bakıldığında Türkiye sinemasında bir yükseliş trendinin yaşandığı söylenebilir. Hem film sayıları açısından hem de gişe rakamları açısından. Örneğin geçen yıl 66 olan yerli film sayısı bu yıl 75’e çıktı. Bu rakam 2005 yılında sadece 29’du. Aynı yılın 27.7 milyon olan bilet adedi ise 6 yıl gibi kısa bir sürede yüzde 50’den fazla bir artış gerçekleştirerek 43.6 milyon adede çıktı.
Bütün bu göstergeler, Türkiye’de sinema sektörünün büyüme potansiyelini taşıdığını gösteriyor. Ama hâlâ kat edilecek çok mesafe var. Avrupa ve Amerika’da kişi başına yılda 3-4 sinema bileti düşerken, Türkiye’de iki kişiye bir bilet düşüyor. Bu bir bakıma sektörün büyüme potansiyeli olduğunun da göstergesi. Ama aynı zamanda bir tehlikeye de işaret ediyor. Bu potansiyeli değerlendirirken ucuz numaralara, seyirci çekmek için tuzak filmlere başvurulursa bir süre sonra bu yükseliş trendinin aşağıya doğru yuvarlanması sürpriz olmaz.