Tarikat tipi demode oldu yeni cemaatlere hazır olun

Tarikat tipi demode oldu yeni cemaatlere hazır olun
Tarikat tipi demode oldu yeni cemaatlere hazır olun

Ertuğrul Özkök filmin kendisini üniversite yıllarına götürdüğünü söylüyor.

Ertuğrul Özkök, 'Sosyal Ağ' filmini ve sanal ilişkileri değerlendiriyor
Haber: SEVDA YÜZBAŞIOĞLU - sevda.yuzbasioglu@radikal.com.tr / Arşivi

Hergün yüz milyonlarca insanın en az bir kez kapısından içeri girdiği facebook sitesinin kuruluş hikayesi, usta yönetmen David Fincher imzasıyla sinemaya aktarıldı. Ben Mezrich’in ‘Kazara Milyarder-facebook’un kuruluş hikayesi’ isimli kitabından uyarlanan film bugünden itibaren Türkiye sinemalarında da gösterimde.
Hürriyet Gazetesi eski Genel Yayın Yönetmeni ve şimdiki yazarı Ertuğrul Özkök filmi Radikal Hayat için izledi ve değerlendirdi. Özkök, filmin basın gösterimine ‘Zamanın Ruhu’ başlığıyla Bahçeşehir Üniversitesi’nde verdiği derslere giren 15 öğrenci ile birlikte katıldı.
Filmi çok beğendiğini ifade eden Özkök, filmin sermayenin değişimini gözler önüne serdiğini ifade ederek “Artık ‘sermaye birikimdir’ kavramı geçerli değil. Gençlerin artık hepsinin verilmiş bir sermayeleri var. İyi bir fikriniz ve bu fikrin etrafında kendi arkadaş grubunuzla aranızı bozacak cesaretiniz de varsa arkasında durun” dedi. 

İktidarların işi artık daha zor
Fecebook’un kurucusu Mark Zuckberg’in ihtiraslı halinde kendinden birçok parça bulduğunu ifade eden Özkök, “Ben İzmir’de Kahramanlar’dan gelen bir çocuktum. Yahudi, Laventen kızlarının arasındaydım. Onların arasına giremezdik. Belki kompleksten yanaşamazdım, utangaçlık vardı. O itilme duygusu insana öyle bir motivasyon veriyor ki onu filmde hissettim. Kendime benzettim o çocuğu. İlk kez bu kadar güçlü bir şekilde üniversite öğrencisi olmak istedim. 62 yaşında olduğuma üzüldüm. Bugün öğrenci olsam ihtiraslarım daha büyük olurdu...” dedi.
Öğrencilerine derslerinde sosyolojik açıdan zamanın ruhunu anlattığını belirten Özkök, “Orada toplumların gelişmesinin cemaatlerden cemiyetlere doğru olduğunu, şimdiki toplumun da giderek daha gevşek bağlılıklara yöneldiğini anlatıyorum ama şimdi işler değişiyor” diye konuştu.
Özkök’e göre facebook ve benzeri uygulamalar cemaatleri yeniden hayatın içine sokuyor. Özkök’ün bu konudaki değerlendirmesi şöyle: “Fethullah Gülen tipi cemaatlerden bahsetmiyorum. Bu tip cemaatler artık demode. Artık birbirini tanımayan insanların kurdukları cemaatler var. Bu aşiretlerin bir kısmı çok saldıran cengaverler, bir kısmı da insanlığa hizmet eden aşiretler. Geçtiğimiz günlerde Referans’ta okudum, GAP’in logosunu değiştirdiklerinde facebook ve twitter’da öyle bir saldırgan taarruz başlamış ki tekrar eski logoyu almışlar. GAP’in logusunu yeniden astıran güç artık bütün dikkati üzerinde toplayacaktır. Tarikat tipi cemaatleri demode hale getirecek bunlar. Buranın mantığı artık farklı. En otoriter iktidarların bile karşısına dikilecek güç bunlar olacak.” 

Gişede facebook kadar olamadı
‘Sosyal Ağ’, Kuzey Amerika gişesinde facebook kadar başarılı olamadı. 19 Ekim’de vizyona giren film, bugüne kadar 64 milyon dolar hasılat elde etti. Filmin maliyetinin 50 milyon dolar olduğu düşünülürse, maliyetini karşılayamadığı söylenebilir. Zira, 64 milyon dolarlık hasılatın önemli bir bölümü sinema salonu sahiplerine gidiyor. Filmin ABD dışındaki gişesi ise 17 milyon dolar. Ama aralarında Türkiye’nin de bulunduğu bir çok ülkede yeni yeni vizyona giriyor.