Tarkan'ın aklı 'karma'karışık

Tarkan, uzun zamandır beklenen yeni albümü 'Karma' ile müzik gündeminde.
Haber: HÜSEYİN ÖZKILIÇ / Arşivi

İSTANBUL - Tarkan, uzun zamandır beklenen yeni albümü 'Karma' ile müzik gündeminde. Konuşulan bunca şeyin, kopartılan bunca kıyametin ardından nihayet albümü aldık ve büyük bir merakla dinledik, ancak sonuçtan pek memnun olduğumuzu söyleyemeyiz. Yeni albüm her bakımdan Tarkan'ın eski çalışmalarını aratıyor. Özellikle 'Ölürüm Sana'daki parçaların müzikalitesini ve o albümü başarılı kılan melodik gücü bu albümde göremedik.
Sanatçının son çalışması 'Karma'daki parça düzenlemeleri oldukça iyi, sözler ve ana ezgi kalıplarında ise aynı devamlılık sağlanamamış. Ancak Tarkan her zaman yaptığı gibi güçlü yorumuyla albüme damgasını vuruyor. Yalnız bazı şarkıların zorlamayla albüme girdiği de aşikâr... Diğer parçalarda yükselen Tarkan, bu parçalarda pek iyi bir görüntü çizmiyor.
Albümde toplam on iki adet şarkı bulunuyor. Bu şarkılarda Tarkan'a gerek ülkemizden gerekse yırtdışından birçok ünlü müzisyen eşlik etmiş. Erdinç Şenyaylar, Erdem Sökmen, İsmail Soyberk, Hossam Ramzy gibi tanınmış müzisyenler performanslarıyla albüme renk getiren isimler.
Son albümdeki iyi çalışmalardan biri 'Ay'. Sıralamada 'Kuzu Kuzu'dan bir sıra önde, ikinci sırada olan şarkı, düzenlemesi ve Tarkan'ın yorumuyla diğerlerinden farklı. Davul programları, akustik gitarın performansı parçada dikkat çeken unsurlar. Söz ve müziği Tarkan'a ait olan 'Ay'ı ileride sık sık dinleyeceğiz.
'Uzak', hareketli bir dans parçası. Ancak piyasadaki birçok dans parçasına yazılan ve anlamakta zorluk çektiğimiz türden sözler bu şarkıda yok. Belli bir ağırlığı olan sözler Tarkan'ın yorumuyla daha da anlam kazanmış. Bestecisi ve söz yazarı Mete Özgencil ise gerçekten çok iyi bir iş çıkarmış. 'Uzak', bize göre son albümdeki en iyi şarkı.
Sözleri ve müziği yine Mete Özgencil'in olan kapanış şarkısı 'Verme', birçok bakımdan Candan Erçetin'in yorumladığı şarkıları andırıyor. Sözleri, bol nağmeli yorumlarıyla tipik bir Özgencil parçası. Şarkının son kısmındaki hareketlenme iyi düşünülmüş. Duduk (Balaban) ise renk olarak kullanılabilecek en iyi enstrüman; son bölümde Tarkan'ın serbest vokaline başarıyla eşlik ediyor.
Şıkıdım serisi sürüyor
Tarkan'a asıl şöhreti getiren, Sezen Aksu imzalı 'Şıkıdım'dan itibaren söylediği ve hit olarak adlandırılan parçaların hemen hepsi birbirine oldukça benziyor.
'Fındıkkıran', 'Ölürüm Sana', 'Kuzu Kuzu',
'Ay', gibi şarkılar dikkatlice dinlenirse yapı bakımından çok da farkları olmadığı anlaşılabilir. Gerek ritim gerekse melodik yapılardaki benzerlikler bizleri bu konuda düşünmeye sevk ediyor. Tekrar niteliğinde olan bu şarkılar, ister istemez 'Tarkan bu şarkılara benzer daha kaç parça yapacak?' sorusunu sorduyor.
Müzikal ilerleme yok
'Karma', açıkçası beklentilerimizi karşılamaktan uzak bir çalışma. Tarkan'dan daha farklı, yeni bir şeyler yapmasını umuyorduk. Halbuki sanat adına yapılan her yeni iş öncekilerden iyi olmalıdır diye düşünülür, ki bu doğru bir düşüncedir... Müzikte ilerleme ise, geçmişte yapılmış herhangi bir çalışmayı yeni sanatsal değerler ortaya koyarak aşmakla mümkündür.
Tarkan, kişisel birikimi ve ülkemizde az sayıdaki sanatçının sahip olduğu ekibiyle birlikte daha nitelikli işlerin altına imzasını atabilir. Bunu yapabilmesi için başını kaldırıp çevresine iyice bir bakması, kararlarını ona göre vermesi gerekiyor.
Tarkan'ın bundan sonraki hedefi bir önceki albümü 'Ölürüm Sana'yı geçmek olmalı, ancak gördüğümüz ve dinlediğimiz kadarıyla şu sıralar Tarkan'ın aklı 'karma' karışık...