Televizyoncular İstanbul'da

Televizyoncular İstanbul'da
Televizyoncular İstanbul'da

DISCOP'ta Kanal D de yer aldı.

Tüm dünyadan 300'e yakın televizyon kanalı, yapım şirketi ve sektör temsilcisi, geçtiğimiz hafta üç gün boyunca İstanbul'da gerçekleştirilen DISCOP pazarına katıldı
Haber: MELİS BEHLİL / Arşivi

İSTANBUL - 28 Şubat-01 Mart 2012 tarihleri arasında İstanbul Ceylan Intercontinental Hotel’de yapılan pazarda, televizyon için içerik üretip satan yapım şirketleriyle, bu içerikleri yayınlayan kanallar bir araya geldi. Özellikle Batı Asya ve Afrika’da gelişmekte olan ülkelere odaklanan pazarda satıcı olarak Türkiye ’den katılan şirketlere ilaveten, beklenilebileceği üzere ABD ve Fransa ’dan da yapımcılar vardı. Ancak belki de daha az bilinen Hindistan ve Malezya da güçlü bir şekilde temsil ediliyordu. Malezya, son dönemlerde yükselen yapımcı ülkeler arasında Rusya, Kore ve Çin ile birlikte yer alıyor. Afrika pazarında ise video üretimiyle de gözleri üzerine çeken Nijerya ile, Kenya, Gana ve Güney Afrika ön plana çıkıyorlar. Televizyon sektöründeki şirketlerin, bu bölgede 82 ülkede 230 milyon haneye ve 1,6 milyar izleyiciye ulaşması bekleniyor.

DISCOP yetkilileri, bölgedeki nüfusun büyüklüğüne oranla reklam pastasının hala çok küçük olduğuna dikkat çekerek, buradaki büyük potansiyele işaret ediyorlar. Sovyetler Birliği’nin dağılmasından sonra önce Varşova’da, ardından 20 sene kadar Budapeşte’de ve ayrıca yedi yıldır da Johannesburg’de düzenlenen DISCOP’un kurucu ve yöneticisi Patrick Jucaud, büyümekte olan pazarlara yoğunlaşmak amacıyla geçen seeden beri İstanbul’u tercih ettiklerini, Türk dizilerinin popülaritesinin ve İstanbul’un hem turistik, hem de bir yapım merkezi olarak kazandığı önemin de bu tercihlerinde büyük bir rol oynadığını belirtiyor. Jucaud, televizyonun insanların dünyada ne olup ne bittiğini anlamak için ellerindeki en önemli mecra olduğunu ve son on yılda seyircilerin çok daha bilinçlendiğini ifade ediyor.

Pazarın şirketleri bir araya getirmek dışında bir işlevi de düzenlediği seminerlerle katılımcıların ufuklarını açmak. Bu kapsamda üç gün boyunca pazara paralel süren konferanslar da oldukça ilgi topladı. Orta Asya ülkelerindeki televizyon kanallarının durumunu tartışan, “İpek yolu Dalgası/Orta Asya ve Kafkaslar’a bakış” başlıklı ilk panelde, eskiden Hindistan kökenli yapımların daha popular olduğu bu coğrafyada, kültürel yakınlık nedeniyle son dönemlerde Türkiye’den gelen programların daha çok ilgi çektiği belirtildi. Özellikle 2000’li yılların ortalarında tekrar televizyonla tanışan Afganistan, Türk yapımcılar için önemli bir pazar oluşturuyor. Bu bölgeye içerik satan yapımcıların başında iki Türk kanalı, TRT ve STV geliyor. Diğer konferanslarda ise, Arap baharı ve sonrasında Arap kökenli içeriğin nasıl bir değişime uğradığı ve yeni dijital teknolojilerin televizyon üzerindeki etkileri tartışıldı. Patrick Jucaud, bu seneki büyük ilgiden sonra önümüzdeki yıllarda İstanbul DISCOP’un daha büyük bir kongre merkezinde devam edeceğini de söyledi.