Tokyo'da 2010 'Karagöz' ile başlıyor

Tokyo'da 2010 'Karagöz' ile başlıyor
Tokyo'da 2010 'Karagöz' ile başlıyor
Ressam Aynur Küçükyalçın'ın 'Karagöz' sergisi Kyoto'dan sonra Tokyo'da sergileniyor

Türk ressam Aynur Küçükyalçın’ın "Karagöz" sergisi, Japonya’nın Kyoto kentinden sonra başkent Tokyo’da da sanatseverlerin beğenisine sunuluyor.

Tokyo’da 2010’un ilk sergisi olma unvanını da taşıyan "Karagöz", yarın Türk sanatçısı Aynur Küçükyalçın tarafından açılıyor. Eserlerini daha önce Kyoto’da sergileyen Küçükyalçın’ın "Karagöz"deki çalışmaları, 08-14 Ocak 2010 tarihleri arasında Tokyo’daki Galeri Sukiwa’da sergileyecek.

Bir süredir Japonya’da yaşayan ve Japon geleneksel resim teknikleri üzerine eğitim alan ressam, sergisinde Türkiye ve Japonya’nın estetiğini bir araya getiriyor.

Küçükyalçın’ın özel işlemlerden geçtikten sonra doğal olarak hazırlanmış geleneksel Japon malzemeleri kullanarak, minyatürü hatırlatan detaylı resim tekniğiyle birleştirdiği eserlerinde Karagöz, çok uzak diyarlarda Asya’nın diğer ucunda yeniden hayat buluyor.

Sergide mizusugi eserlerinden oluşan yeni çalışmalar yer alacak. Türkiye’nin geleneksel masallarını ve konularını tema olarak kullanan, kaligrafi gibi keskin çizgileri ve minyatürü hatırlatan detaylı resimler, suyun akışına kendini bırakmış gibi hareket eden renklerin ağırlığı ile oluşturulmuş.

Aynur Küçükyalçın

Aynur Küçükyalçın, 1973 yılında Bandırma’da doğdu. Lise yıllarında Enerji Bakanlığının Türkiye genelinde düzenlediği resim yarışmasında ödül aldıktan sonra ressam olmaya karar verdi.

Liseden sonra Moda Tasarımı Enstitüsünde 2 yıl öğrenim görerek tasarımcı belgesi alan Küçükyalçın, 1998’de Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Dekoru ve Kostümü Ana Sanat Dalı’ndan mezun oldu.

1996’da üniversite yıllarında, geleneksel ve modern düşünceyi birleştirdiği kostümleri büyük dikkat toplayan Küçükyalçın, Japonya’daki bir kuruluştan gelen istek üzerine Türkiye’yi konu alan bir tema parkın (Kashiwazaki Türk Kültür Kasabası) kostüm tasarımlarını yaptı.

Küçükyalçın, "gelenekte ustalaşmadan modernin yaratılamayacağını” düşünerek, üniversite mezuniyetinin ardından Topkapı Sarayı’nda 4 yıl tezhip öğrenimi gördü. Yurtiçi ve yurtdışında eserleri bulunan sanatçı, Japonya’da Japon geleneksel resmi üzerine çalışmalar yapıyor, "The Spirit of Time " sergisinin de temelini oluşturan "Lineer ve Çembersel Zaman" noktasından yola çıkarak eserlerini üretmeye devam ediyor. (aa)