Trajı düşen efsane dergi NME'de cesur değişim!

Trajı düşen efsane dergi NME'de cesur değişim!
Trajı düşen efsane dergi NME'de cesur değişim!
60'lar, 70'ler ve 80'lerin hareketli müzik dünyasının nabzını tutan 63 yıllık efsanevi müzik dergisi NME, son dönemde trajı 15 bine kadar düşünce büyük bir değişime gitmeye hazırlanıyor. Eylül ayından itibaren ücretsiz dağıtılacak dergi, internet sitesini de geliştirerek daha geniş bir kitleye hitap etmeyi hedefliyor.

Yıllardır keşifleri ve yorumlarıyla müzik dünyasının nabzını tutan NME (New Music Express) 63 yıl sonra büyük bir değişikliğe gidiyor. Time Inc UK’nin sahibi olduğu dergi yıllar içinde 15 bine düşen tirajını yükseltmek için 2.60 pound olan haftalık dergi fiyatını tamamen ücretsiz hale getiriyor. Eylül ayından itibaren ücretsiz olarak istasyonlarda, üniversitelerde ve perakende satış noktalarına dağıtılacak olan derginin tirajının 300 bine yükselmesi hedefleniyor.

1996’da kurulan internet sitesi NME.com da bir dizi değişiklikten geçerek içerik çeşitliliğini artırmayı hedefliyor. Time Inc UK’nın CEO’su Marcus Rich’in söylediğine göre 63 yıllık NME, dijital yayıncılığın ilk liderlerinden olmuş ve bu sayede son 20 yıl içinde uluslararası okuyucu kitlesini artırmıştı. Resmi açıklamaya göre yeni internet sitesinde kapsamlı müzik haberlerinin yanı sıra “film, moda, televizyon, politika , oyun ve teknoloji” konularına da yer verilecek.

NME.com’un editörlerinden Mike Williams, “Her medya kuruluşu dijital geleceğe doğru hareket ediyor. Bu, basılı yayınları geride bırakmak anlamına gelmiyor ama basılı yayınlar değişmeli. Yeni NME’nin bu doğrultuda oynayacağı rol için çok heyecanlıyım” dedi ve 63 yıllık geçmişinde birçok kez evrilip dönüştüklerini ama 2015’in onlar için cesur bir değişim olduğunu ekledi.


1987 – 1992 yılları arasında NME’de editörlük yapan James Brown derginin değişeceğinin duyurulması üzerine Telegraph’ta yazdığı yazıda “NME önemliydi. Kadrosu, The Pogues, The Fall, Def Jam ya da Creation gibi favoriler üzerine yazı yazmadıkları zaman bir gecede üç konsere giden müzik fanatikleriyle doluydu. Alan Lewis’in yenilikçi editörlüğü zamanında 50 bin artışla 70 bin olan satışları 120 bine çıkardık” diyerek NME’nin altın günlerinden bahsetti. Müzik ve teknoloji dünyasındaki değişimin NME’yi varolma sebeplerinden mahrum bıraktığını ve müzikle iç içe olan yeni nesilin NME’den bihaber yetiştiğini anlattı.

1952 yılında kurulan 60’ların, 70’lerin, 80’lerin hareketli müzik dünyasının nabzını tutan dergi, 90’lardan itibaren değişen müziği ve teknolojileri de takip etmeye başlamıştı. Müzik dinleme, üretme ve haber okuma alışkanlıklarının değişmesiyle tirajı 15 bine inse de yayın hayatına hem haftalık basılı dergisi hem de internet sitesiyle devam etmişti. (Derleyen: Naz Vardar)