Vahşi doğa özgürleştirdi

Vahşi doğa özgürleştirdi
Vahşi doğa özgürleştirdi
Selma Gürbüz, Hindistan seyahatleri sırasında çektiği vahşi doğa fotoğraflarından oluşan sürpriz sergi 'Saydam Hayaller'le Rampa Galeri'ye konuk oluyor. Gürbüz'le bir araya geldik, seyahatleri, gittikçe soyutlaşan üretimini ve gelecek projelerini konuştuk.
Haber: SİNEM KESKİNEL / Arşivi

‘Saydam Hayaller’ sürprizli bir sergi… Nereden çıktı?
Benim üretken tarafamın büyük bir bölümünü seyahatlerim oluşturur, bir nevi gezginimdir. Bu sergim Hindistan gözlemlerim sonucunda ortaya çıktı. 2 ay süreyle Goa coğrafyası içinde vahşi doğayı takip ettim.
Safari gibi, rehberli bir takipten mi bahsediyorsunuz? Safari gibi değil, vahşi doğanın içinde gezinme diyebilirim. Tesadüfen bulduğum yerlerden bahsediyorum. Tamamen bireysel, tesadüfi bir keşif. Resimlerimin içine girdiğim gibi doğanın içine girdim ve kayboldum. Doğanın her seferinde ne kadar mücadeleci, güçlü ve değişken olduğunu gözlemlerken her seferinde biraz daha özgürleştiğimi hissettim. Vahşi doğanın içinde aynı zamanda korkusuz da oluyorsunuz. Maceracı yanımın beni sürüklediği deneyimler diyebilirim. Beni fotografçılık dönemime de geri götürdü.
Sergideki fotograflarınız için son dönemdeki en soyut işleriniz diyebilir miyiz?
Evet, kesinlikle… Zaten son dönem tuvallerimde de soyuta bir dönüş oldu. Figürden yola çıkarak iyice soyutlaşmıştı. Doğanın içinde de var soyut, detaya indikçe soyutlaşma artıyor doğada.
Üretiminizdeki mecra seçimine yönelik bir farklılaşmaya gittiğinizi söyleyebilir miyiz? Sergideki 3 boyutlu ışıklı kutular benim gelecek projemin de tohumlarını attı. Bu foto-grafları kamerayla üç boyutlu olarak çekmek istiyorum ve vahşi ormanları perde üzerinde izleyiciyle paylaşmayı istiyorum. Doğaçlama bir çekim olacak, resimlerimde duyamadığım sesi de kaydetmek istiyorum. Bu benim için yeni bir deneyim olacak.
Süprizlerin devamı da geliyor yani..
Öyle diyebiliriz, bu yeni proje için ekibimi kurdum.
Boş tuvalde çalışırken tamamen fantazi dünyanızdan beslenerek sıfırdan bir dünya yaratıyorsunuz. Ancak fotografta durum biraz daha farklı. ‘Saydam Hayaller’in üretim sürecinden referansla anlatabilir misiniz? Benim fotograflarım aynı zamanda bir arşiv, bunu büyütüp ışıklandırdığım zaman ya da bir detayını aldığım zaman kendi fantazi dünyamla ilişki kurabiliyorum. Fotograflarım, tuvallerimin de çıkış noktası aynı zamanda. Resimlerimde de aynı doğanın üzerine gidiyorum, hayalgücümle tuvalin üzerindeki doğanın sınırlarını araştırıyorum, kendi doğamı bulmaya çalışıyorum. Ama çıkış noktam her zaman gördüklerim, gezdiklerim, biriktirdiklerim. Hepsi birbiriyle içiçe, bütün bu malzemelerin hepsi birbirini istiyor, birbirine ihtiyaç duyuyor.
Selma Gürbüz’ün ‘Saydam Hayaller’ sergisi 2 Temmuz’a kadar Rampa’da.


    ETİKETLER:

    Dünya

    ,

    Hindistan

    ,

    Proje

    ,

    Keşif

    ,

    zaman

    ,

    perde

    ,

    İlişki