Yapı Kredi'de sanat kesintisiz sürüyor

Yapı Kredi'de sanat kesintisiz sürüyor
Yapı Kredi'de sanat kesintisiz sürüyor
Yapı Kredi Kültür Merkezi inşaat halindeki boş binasında da sanata devam ediyor.

 

Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık’ın Beyoğlu’nda bulunan binasının yenilenme sürecinde, binanın inşaat alanında yapılan Transition / Geçiş Projesi’nin 5 Aralık saat 18:00’deki dördüncü bölümünde Lucy Beech ve Edward Thomasson proje için için ürettikleri “Pasif Agresif” isimli canlı bir performans sunacak.Yapı Kredi Kültür Merkezi, 6 – 27 Aralık tarihleri arasında ise Anahita Razmi, Nicoline Van Harskamp, Nigel Rolfe ve Fatma Bucak’ın işlerinden oluşan video gösterimlerine ev sahipliği yapacak.

SEKİZ AY SÜRECEK


Başak Şenova ve Fatma Bucak'ın küratörlüğünü üstlendiği Transition/Geçiş Projesi, yerli ve yabancı birçok sanatçının canlı performansları, performans gösterimleri (screening) ve proje bitiminde düzenlenecek olan bir sergi ve kitaptan oluşuyor. Toplam 8 ay sürecek olan ve 5 bölümden oluşan Transition / Geçiş Projesi, 15 Mart 2014’te düzenlenecek olan bir sergiyle sona erecek. Projenin dördüncü bölümü 5 Aralık’ta Lucy Beech ve Edward Thomasson tarafından hazırlanan Pasif Agresif adlı canlı bir performansla başlayacak. 6 Aralık – 27 Aralık tarihlerinde ise proje kapsamında Anahita Razmi, Nicoline Van Harskamp, Nigel Rolfe ve Fatma Bucak gibi sanatçıların işlerinden oluşan video gösterimleri yapılacak.

'PASİF AGRESİF' 2013

Lucy Beech ve Edward Thomasson Beech ve Thomasson'ın, Geçiş Projesi için ürettikleri Pasif Agresif performansının koreografisinde sanatçıların yanı sıra, İstanbul ’dan altı katılımcı yer alıyor. İnsanlar arası etkileşimin yakınlık ve uzaklığına birebir yaklaşan Pasif Agresif, mekânsal olanakları ve yükseltilmiş sesleri, gündelik deneyimlerde ve performanslarda neyin görünür, neyin görünmez olduğunu vurgulamak için kullanıyor.  Oyuncuların sesleri, performans esnasında grubun hareketleri ve canlı ses kaydının harmanlanmasıyla üretilen sesleri canlı olarak yönlendiriyor. Bu teknik ile, mekânsal belirsizlik hissi yaratılması amaçlanıyor. İzleyici hareketten uzak olmasına rağmen, üretilen sese yakın oluyor.