Ramazan ayında sağlıklı beslenme önerileri

Ramazan ayında sağlıklı beslenme önerileri
Ramazan ayında sağlıklı beslenme önerileri
- Uzman Diyetisyen Gündüz: "Sadece su içerek sahur yapmak ya da gece geç vakit yiyip yatmak 18 saat açlığı 21 saate çıkarıyor. Buda kan şekerinizin erkenden düşmesine, gün içinde veriminizin azalmasına ve metabolizmanızın yavaşlamasına yol açar. İki ana öğün olan iftar ve sahurun dışında en az 2 ara öğün yapılmalıdır"

KÜTAHYA (AA) - Kütahya Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliğinde görevli Uzman Diyetisyen Nurten Gündüz, ramazanda 2 ana öğün olan iftar ve sahur arasında az 2 ara öğün yapılması gerektiğini belirtti.

Gündüz, yaptığı açıklamada,  Ramazan ayının yaz mevsimine denk gelmesi nedeniyle yaklaşık 18 saat kadar oruç tutulduğunu anımsatarak, şunları söyledi:

"Sadece su içerek sahur yapmak ya da gece geç vakit yiyip yatmak, 18 saat açlığı 21 saate çıkarıyor. Buda kan şekerinizin erkenden düşmesine, gün içinde veriminizin azalmasına ve metabolizmanızın yavaşlamasına yol açar. İki ana öğün olan iftar ve sahurun dışında en az 2 ara öğün yapılmalıdır." 

İftarın, günün ilk öğünü olduğunu ifade eden Gündüz, şunları söyledi:

"İftarınızı hurma, zeytin ve benzeri yiyeceklerle ve yanında bir bardak suyla açın. Zeytin, peynir gibi basit iftariyelikler ve bir kase ılık çorba ile devam edebilirsiniz. Ana yemeğe geçmeden önce 15-20 dakika ara vermek gerekiyor. Çünkü birden fazla yemeğin hızla tüketilmesi kan şekerinizin hızlı yükselip alçalmasına ve halsizliğe yol açmakta. Ana yemeği, et ve sebze yemeklerini kızartma kavurma olarak değil de ızgara, haşlama veya fırında şekilde tüketilmeli. Sebze yemeklerine eğer et koyuyorsak, yemeğin içerisine yağ ilave edilmesine gerek yoktur. Balığı haftada en az bir kez tüketebiliriz. Yemeklerin yanında salatayı mutlaka tüketelim. Yoğurt veya ayranı soframızdan eksik etmeyelim. Tatlıyı da yemekten hemen sonra tüketmeyelim. Tatlı tüketimini haftada 2-3 sefer ile sınırlandırın. Aşırı şerbetli, yağlı hamur işi tatlılar yerine sütlü tatlılar meyve tatlılarını veya karpuz, kavun, kayısı şeftali gibi meyveleri tercih edebilirsiniz."


    ETİKETLER:

    Ramazan

    ,

    Kamu

    ,

    Gece

    ,

    iftar

    ,

    diyetisyen