Ramazan sonrası beslenme önerileri

Ramazan sonrası beslenme önerileri
Ramazan sonrası beslenme önerileri
KÜTAHYA (AA) - Kütahya Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliğinde görevli Uzman Diyetisyen Nurten Gündüz, ramazan ayında yavaşlayan...

KÜTAHYA (AA) - Kütahya Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliğinde görevli Uzman Diyetisyen Nurten Gündüz, ramazan ayında yavaşlayan metabolizmanın ramazan sonrasında normale döndürülmesi için beslenmeye dikkat edilmesi gerektiğini bildirdi.

Gündüz, gazetecilere yaptığı açıklamada, organların çalışması için gün boyu ihtiyaç duyulan minimum kalori ihtiyacı değeri olarak tabir edilen metabolizma hızının ramazan ayı sonrasında normalleşmeye ihtiyacının olduğunu ve normal hıza ulaşmada zaman zaman bazı sağlık sorunlarının ortaya çıkabileceğini söyledi.

Bu sorunların en önemlilerinden birinin mide sindirim problemleri ve kabızlık olduğunu dile getiren Gündüz, şunları söyledi:

"Ayrıca uzun süren açlık nedeniyle bir ay boyunca metabolizma yavaşlar ve yediklerimiz ile aldığımız enerji çok fazla gelebilir. Öncelikle hedef bayramın birinci gününden itibaren yavaşlayan metabolizmamızı eski haline getirebilmek olmalıdır. Metabolizma hızı yüksek olanlar düşük olanlara göre gün boyu daha fazla kalori yakar. Kilo almamak veya var olan ideal kilomuzu korumak için metabolizma hızımızı arttırmamız gerekir. Metabolizmayı hızlandıran bazı besinler gün içinde daha fazla enerji harcamamıza neden olabilir. Bu besinler dışında gün içerisinde, kendinizi aç bırakmak yerine sık ve küçük öğünler yemek , öğün atlamamak 3 ana öğün, en az 2 ara öğün tüketmeli. Özellikle kahvaltıyı atlamamak, en az 2 litre su tüketmek, çok yorucu olmayan ancak düzenli olarak en az haftada 3 gün egzersizler yapmak metabolizmayı hızlandırarak gün boyu normalden daha fazla enerji harcamasını sağlayacaktır. Ayrıca bazı besinlerde metabolizmamızın hızlı çalışmasına yardımcı olur. Örneğin proteinli yiyecekler olan yağsız et, hindi, balık,  tavuk, yumurta ve süte gün içerisinde ağırlık verilebilir. Baharatlar özellikle kırmızı biber yine metabolizmamızı hızlandırmaya azda olsa etkisi olduğu bilinmektedir."

Sıcak havalarda bol su tüketilmesi gerektiğine de dikkat çeken Gündüz, kahve yeşil çayın da metabolizmayı hızlandırıcı etkiye sahip olduğunu sözlerine ekledi.