Yetenekli öğrencilerin zihinleri "resfebe" ile güçleniyor

Yetenekli öğrencilerin zihinleri "resfebe" ile güçleniyor
Yetenekli öğrencilerin zihinleri "resfebe" ile güçleniyor
- Kütahya'daki Gazi Kemal Bilim ve Sanat Merkezi'nde, okul yönetimi tarafından geçen eğitim öğretim yılında ülke genelinde yarışması da yapılan resfebe uygulamalarıyla çocukların zihinlerinin güçlendirilmesine çalışılıyor - "Kelime ve kelime gruplarının harf, sayı ve resimlerle temsil edildiği" resfebe uygulamalarından olumlu sonuçlar alınıyor - Merkezde görevli sınıf öğretmeni Türker: - "İnternetten çocukların hayal gücünü geliştirmeyle ilgili araştırma yaparken resfebeyi gördüm. Bu çalışma okulumuzda oldukça ilgi gördü, öğrencilerimizin dikkatini çekti. Bütün öğrenciler resfebe okumaya çalıştı ve sonrasında da resfebe yapmaya başladı"

KÜTAHYA (AA) - RAMAZAN DOĞAN - Kütahya'da, yetenekli çocuklara eğitim verilen Gazi Kemal Bilim ve Sanat Merkezi'nde, öğrencilerin hayal güçlerinin geliştirilmesi amacıyla "kelime ve kelime gruplarının harf, sayı ve resimlerle temsil edildiği" resfebe uygulamaları yapılıyor.

Merkezde görevli sınıf öğretmeni Leyla Türker, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kendi okullarında öğrenimlerine devam eden yetenekli öğrencilerin gelişimine katkı sağlamak için bazı projeler uyguladıklarını söyledi.

Resfebenin bu projelerden biri olduğunu belirten Türker, şöyle devam etti:

"Resfebe, 'rebus' kelimesinden geliyor. Rebus, bir kelime veya kelime grubunun sayı, renk veya harflerle ifade edilmesine deniliyor. İnternetten çocukların hayal gücünü geliştirmeyle ilgili araştırma yaparken resfebeyi gördüm. Bu çalışma okulumuzda oldukça ilgi gördü, öğrencilerimizin dikkatini çekti. Bütün öğrenciler resfebe okumaya çalıştı ve sonrasında da resfebe yapmaya başladı. Resfebenin öğrenciler üzerinde olumlu birçok etkisi oldu."

Türker, resfebenin öğrencilerin hayal gücü ve analitik düşünme becerisini geliştirdiğini vurguladı.

Resfebe okuyanların daha sonra harf, sayı ve resimlerle kelimelerin karşılıklarını oluşturduğunu anlatan Türker, "Resfebe ile öğrencilerin strateji geliştirme becerileri de gelişiyor" dedi.

Uygulamanın veliler tarafından da olumlu karşılandığına değinen Türker, bu durumun kendilerini memnun ettiğini belirtti.

- Resfebe yarışması

Gazi Kemal Bilim ve Sanat Merkezi Müdürü Ali Fazıl Akkoç da resfebeyi merkeze gelen 100'ü aşkın ilkokul ve ortaokul öğrencisine uyguladıklarını aktardı.

Çalışma sonucunda resfebenin öğrencilerin başarılarına çok büyük yararı olduğunu gözlemlediklerine işaret eden Akkoç, "Daha sonra bu çalışmayı genelleştirelim dedik. Milli Eğitim Bakanlığından aldığımız izinlerle Türkiye genelindeki ilkokul ve ortaokullarda resfebe yarışması düzenledik. Yarışmamıza çok büyük oranda katılım oldu. Yarışmaya gönderilen eserlerin bir bölümüyle açtığımız sergi sayesinde resfebeyi halkımıza anlatmaya çalışıyoruz" diye konuştu.

Öğrencilerden Halil İbrahim Kampa ise resfebenin derslerine önemli ölçüde katkı sağladığını ifade etti.

- Sağlama kelimesini "inek sağmak" ve "lama" resimleriyle anlattı

Gazi Kemal Bilim ve Sanat Merkezi tarafından 2014-2015 eğitim öğretim yılında yapılan resfebe yarışmasına ülke genelinden öğrenciler 5 bin 337 çalışmayla katıldı.

Yarışmasının birincisi Burak Özsoy (Hatay Erzin Şükrü Paşa Ortaokulu), ikincisi Ali Eren Dinç (Rize Bilim ve Sanat Merkezi), üçüncüsü Ayşe Çalışır (Konya Vali Necati Çetinkaya Ortaokulu), nisan ayında Kütahya Milli Eğitim Müdürlüğünde yapılan törende ödüllendirildi.

Organizasyon ile ilgili katalogda yayımlanmaya değer görülen eserlerden birinde, Kütahya Fatih Ortaokulundan öğrenci Sude Gürsoy'un çalışmasında "sağlama" kelimesi, birinde bir kadının inek sağması, diğerinde ise lamanın bulunduğu iki resimde ifade edildi.

Yine katalogda yer verilen bir çalışmada, Nevşehir Avanos Kalaba Mehmet Akif Ersoy Ortaokulundan Ademcan Aslan, "katarakt" kelimesini, sonundaki T'yi üzerine kısa çizgiler atıp tarak resmi yaparak "KAT" şeklinde yazdı.

Katalogdaki çalışmalara, Gazi Kemal Bilim ve Sanat Merkezince dönem dönem farklı noktalarda açılan sergilerde yer veriliyor.