Ramazan Bayramı'na doğru

Ramazan Bayramı'na doğru
Ramazan Bayramı'na doğru
- Malatya Halk Sağlığı Müdürlüğünce bayramda doğru beslenmeye dikkat çekildi

MALATYA (AA) - Malatya Halk Sağlığı Müdürlüğünce yaklaşan Ramazan Bayramı dolayısıyla bazı beslenme önerilerinde bulunuldu.

İl Halk Sağlığı Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamada, ramazan ayında beslenme düzeninde değişiklikler olduğu için bayramda fazla yeme eğilimi olabileceği belirtildi.

Aşırı yemek yeme sonucunda hazımsızlık, mide yanması, gaz şikayetleri, kusma, ishal, kabızlık, bağırsak hastalıkları ve reflü gibi problemler ortaya çıkabileceğine dikkat çekilen açıklamada, "Ramazanda uzun açlık nedeniyle yavaşlayan metabolizma hızı ve bayramda yağ oranı fazla, yüksek kalorili yiyeceklerle beslenilmesi kilo artışına neden olabilir. Bu nedenle bayram sofralarına ve gün boyu devam eden ikramlara dikkat etmek gerekiyor" ifadeleri kullanıldı.

Bayramda güne hafif bir kahvaltıyla başlamak gerektiğine vurgu yapılan açıklamada, şunlar kaydedildi:

"Yemekler 3 ana, 2 ara öğün olacak şekilde düzenlenmeli. Yemek süresinin en az 20 dakika olmasına dikkat edilmesi gerekiyor. Sütlü tatlılar az miktarda tercih edilmeli. Vatandaşların sağlık sorunu bulunan konuklarına meyve ve bitki çayları gibi daha sağlıklı seçimler sunması gerekiyor. Günlük sıvı alımı arttırılmalı, günde yaklaşık 1,5- 2 litre su içilmeli. Öğünlere ayran ve komposto gibi gıdalar eklenmeli."

- Sahur, gece yemeği şeklinde sürdürülsün

Ramazan boyunca önerilen sahurun gece yemeği şeklinde sürdürülmesi gerektiği bildirilen açıklamada, "Gece öğününde meyve ve yoğurt gibi besinlerin tercih edilmesi gerekiyor" ifadesi kullanıldı.

Kızartma gibi yüksek kalorili besinler yerine haşlama ve buğulamanın tercih edilmesi önerilerek, yemeklerin çok yağlı ve tuzlu yapılmaması gerektiği belirtildi.

Çocukların da bayramda yüksek kalori kaynağı şekerden uzak tutulmaları gerektiği kaydedilerek, "Bu tür besinlerin tüketiminden sonra diş temizliğine özen gösterilmeli" açıklamasında bulunuldu.


    ETİKETLER:

    Malatya

    ,

    Ramazan

    ,

    Yemek

    ,

    Beslenme

    ,

    Gece

    ,

    Uzak