Mardin'in TEOG sınavındaki başarısı

Mardin'in TEOG sınavındaki başarısı
Mardin'in TEOG sınavındaki başarısı
- Mardin Valisi Mustafa Taşkesen, "Mardin'de 2014-2015 eğitim öğretim yılı birinci dönem Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sınavında geçen eğitim öğretim dönemine nazaran yüzde 3,26'lık bir yükselme başarısı kaydedildi" dedi.

MARDİN (AA) - Mardin Valisi Mustafa Taşkesen, "Mardin'de 2014-2015 eğitim öğretim yılı birinci dönem Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sınavında geçen eğitim öğretim dönemine nazaran yüzde 3,26'lık bir yükselme başarısı kaydedildi" dedi.

Valilik Dara toplantı salonunda yapılan toplantıya Mardin Valisi Mustafa Taşkesen'iğn başkanlık ettiği toplantıya, Mardin İl Milli Eğitim Müdürü Mevlut Kuntoğlu, ilçe kaymakamları ve ilçe milli eğitim müdürleri  katıldı.

Birinci dönem TEOG sınav sonuçlarının değerlendirildiği toplantıda basına açıklama yapan Taşkesen, 2014-2015 eğitim öğretim yılının birinci dönemindeki TEOG sınavında geçen yıllara nazaran Mardin genelindeki başarının arttığını söyledi.

Mardin'de 6 öğrencinin, TEOG sınavında full bir şekilde tüm soruları cevaplandırdığını dile getiren Taşkesen, "Toplam 17 bin 465 öğrencimiz bu sınava girdiler. 2013-2014 eğitim öğretim yılında TEOG sınavındaki başarı yüzde 42,12 iken, 2014-2015 eğitim öğretim yılında bu başaerı yüzde 45,38 olarak gerçekleşti. Bu yüzde 3,26'lık bir yükselme demektir" dedi.

Taşkesen, Midyat, Nusaybin ve Dargeçit'in en başarılı ilçeler olduğunu ve geçen seneye göre en çok atak yapan ve yükselişe geçen ilçelerin sırasıyla Mazıdağ, Dargeçit ve Midyat olduğunu belirtti.

Okulların sıralamasına bakıldığında en başarısız okulların köylerde yer alan ortaokulların arasından çıktığını ifade eden Taşkesen, "Dersler bazında baktığımız zaman en başarılı olduğumuz bu TEOG sınavında ortalamamızın en yüksek olduğu derslerin birincisi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, ikincisi Türkçe, üçüncüsü Fen Bilimleri oldu. Maalesef en sonuncu ders matematik oldu. Matematik konusunda en düşük puanı almış oluyoruz. Yabancı dilde Türkiye çapında olduğu gibi ilimizde de Matematikten daha iyi olmamıza rağmen ortalama olarak başarı ortalamasını aşamamış durumdayız ve İngilizce 'de sınıfta kalmış oluyoruz" şeklinde konuştu.

Karma bir komisyon kurarak okullardaki başarısızlıkların sebeplerini araştıracaklarını belirten Taşkesen, bu durumla ilgili tedbirler almaya çalışacaklarını kaydetti.

Gelecek dönemdeki sınavla beraber okulları ve öğretmenleri değerlendireceklerini söylesen Taşkesen, şunları kaydetti :

"Mesela bazı okullar var ki ortalaması çok düşük, son sıralarda ama bir derste ortalamaların çok üzerinde ve ilk ona girmiş. Demek ki orada öğretmenin başarısı var. Biz de, bu analiz ve değerlendirme projesiyle bu başarılı olan öğretmenlerimizi ve okullarımızı ödüllendireceğiz. Tabii bunun yanında ortalaması çok iyi bazı ders var ki dikkat çekiyor. Mesela okulun ortalaması yüksek ve ortalamanın altında olunca bunun sebeplerini araştıracağız."

Taşkesen, birinci olan 6 öğrenciye başarıyı arttırdıkları için teşekkür etti.