Narenciyede ihracat sezonu iyi başladı

Narenciyede ihracat sezonu iyi başladı
Narenciyede ihracat sezonu iyi başladı
- Narenciye ihracatında geçen ay miktarda yüzde 35, değerde ise yüzde 24'lük artış sağlandı - Türkiye Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Kavak: - "İhracat sezonuna çok iyi başladık. Eğer narenciye ihracatı şimdiki hızıyla devam ederse sezon sonunda geçen yıla göre yüzde 15-20'lik bir artışımız olacak"

MERSİN (AA) - ANIL BAĞRIK - Türkiye Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Ali Kavak, narenciye ihracat sezonuna iyi başladıklarını belirterek, geçen ay miktarda yüzde 35, değerde ise yüzde 24'lük artış sağlandığını bildirdi.

Narenciye Tanıtım Grubu Başkanı da olan Kavak, AA muhabirine yaptığı açıklamada, narenciye ihracat sezonunun her yıl eylül ayının ikinci yarısından itibaren başladığını hatırlattı.

Bu yıl da ürünlerin hasat edilmesiyle yurtdışına ürün göndermeye başladıklarını ifade eden Kavak, geride kalan ilk ayki verilerin sezon için umut verici olduğunu söyledi.

Narenciyede miktar ve değerde sevindirici artış oranlarıyla karşılaştıklarını aktaran Kavak, "Geçen yılın ekim ayında 156 bin 936 ton olan narenciye ihracatımızı yüzde 35 artışla 212 bin 452 tona çıkardık. Miktardaki artışımızın değere de yansıması bizi ayrıca mutlu etti. 2014 ekim ayında 102 milyon 83 bin dolar olan narenciye ihracat gelirimizi bu yıl aynı dönemde yüzde 24'lük artışla 126 milyon 346 bin dolara yükselttik" dedi.

Kavak, narenciye alanında rekabet ettikleri Arjantin'in, hasadın tamamlanması nedeniyle bu yıl pazardan erken çekildiğini vurgulayarak, bunun da ellerini güçlendirdiğini ifade etti.

İspanya'nın da kalite ve rekolte kaybı yaşadığının altını çizen Kavak, her iki ülkedeki bu durumun sezonun başlangıcında lehlerine sonuç ortaya çıkardığını kaydetti.

- Tanıtım çalışmaları sonuç verdi

Kavak, ihracattaki artışta, yaptıkları reklam ve tanıtım çalışmalarının da etkili olduğuna dikkati çekerek, özellikle Rusya Federasyonu ülkelerinde sezon öncesinden çalışmalara başladıklarını anlattı.

Reklam faaliyetlerinin yanında Türk narenciyesinin sağlığa olan faydasını anlatan haber ve makale çalışmaları da yaptıklarını aktaran Kavak, şöyle konuştu:

"Narenciyemizin sağlığa olan katkısını öne çıkardık. Reklam ve tanıtıma çok büyük önem verdik. Bunu yaparken hedef kitle olarak da kadın ile çocukları belirledik ve onlara hitap eden programlarda yer aldık. Reklam ve tanıtım çalışmalarımız sonuç verdi. Bu sayede ihracat sezonuna çok iyi başladık. Eğer narenciye ihracatı şimdiki hızıyla devam ederse sezon sonunda geçen yıla göre yüzde 15-20'lik bir artışımız olacak."

Kavak, Rusya Federasyonu'na yaptıkları tanıtım çalışmalarının karşılığının ihracat rakamlarında da kendisini gösterdiğini belirterek, geçen yılın ekim ayına göre bu bölgeye yapılan ihracatın yüzde 26 arttığını sözlerine ekledi.