Asılsız ihbarlar çağrı merkezini meşgul ediyor

Asılsız ihbarlar çağrı merkezini meşgul ediyor
Asılsız ihbarlar çağrı merkezini meşgul ediyor
- Muğla'da yaklaşık 900 bin çağrıya yanıt veren 112 Acil Çağrı Merkezine gelen gereksiz aramalar, görevleri zamanla mücadele ederek hayat kurtaran sağlık ekiplerini zor durumda bırakıyor - Çağrı merkezi çalışanları, "Çocuğum konuşmayı öğreniyor", "Danam kayboldu yetişin", "Benimle evlenir misin?", "Arabamın benzini bitti", "telefonumun pin kodu yanlış" gibi çok sayıda gereksiz çağrıya cevap vermek zorunda kalıyor

MUĞLA (AA) - Muğla'da yılda yaklaşık 900 bin çağrının cevaplandığı 112 Acil Çağrı Merkezine gelen gereksiz aramalar, görevi hayat kurtarmak olan sağlık ekiplerini zor durumda bırakıyor.

Muğla 112 Çağrı Merkezi Müdürü Kamil Karakaya, gazetecilere yaptığı açıklamada, sabit telefon veya GSM hatlarından arayan ve gereksiz çağrı yapanlar hakkında adli ve idari her türlü yaptırımın yapılacağını söyledi.

Karakaya, "Bunlar arasında, 'çocuğum konuşmayı öğreniyor', 'Danam kayboldu yetişin', 'Benimle evlenir misin?', 'Arabamın benzini bitti', 'Telefonumun pin kodu yanlış' gibi çok sayıda gereksiz çağrılar geliyor" ifadesini kullandı.

- "Yüzde 95'i gereksiz aramalar"

İl Sağlık Müdürü Cihan Tekin de 112 Acil Servis hattında 900 bine yakın bir çağrı aldıklarını anlatarak, şunları söyledi:

"112 Komuta Merkezi'ne gelen çağrılardan sadece yüzde 5'inin gerçekten ambulans ihtiyacı olduğu için yapıldığı görülmekte. Sadece argo sözleri söylemek veya 112'yi oyalamak için arayanlar var.  Bu tür aramalar bizim performansımızı azaltıyor. Bizim yaptığımız istatistiki çalışmalarda bu çağrıların yüzde 95'inin gereksiz çağrı olduğunu görüyoruz."