Türkiye'de "e-ticaret"te perşembe günü tercih ediliyor

Türkiye'de "e-ticaret"te perşembe günü tercih ediliyor
Türkiye'de "e-ticaret"te perşembe günü tercih ediliyor
- Trend ve Sosyal Pazarlama Danışmanı Çelik: "e- ticaret'in Türkiye'de en yoğun yapıldığı gün perşembe günü. Bunun da sebebi genelde hafta sonu tatillerinin ayarlanması adına yapılan uçak, otel ve gezi planları için yapılan harcamalar"

NEVŞEHİR (AA) - Trend ve  Sosyal Pazarlama Danışmanı Samet Çelik, Türk insanının internette en çok perşembe günü alışveriş yaptığını söyledi.

Nevşehir Ticaret ve Sanayi Odası (NTSO) eğitim ve bilgilendirme seminerleri çerçevesinde "e-ticaret ve sosyal medya" konulu seminer düzenlendi.

NTSO Meclis Salonundaki seminerde konuşan Çelik, dijital değişim, "e-ticaret" ve sosyal medyanın günümüzdeki yeri ve önemini aktardı.

"e-ticaret''e girmeyi düşünen işletmeler için önerilerde bulunan Çelik, bu konuda Türkiye 'nin geç ve geride kaldığını belirtti.

Türkiye'de 12 milyon "e-müşteri" olduğunu belirten Çelik, şunları söyledi:

 "Türkiye internet konusunda olduğu gibi 'e-ticaret' konusunda da geç kalmış bir durumda. İnternet kullanan ülkeler arasında 10. sırada yer alırken bu rakamlar 'e-ticaret'e yansımamakta. 77 milyon nüfuslu Türkiye'de 12 milyon 'e-müşteri' var. Bunun da henüz Türk insanının kredi kartına tam güven sağlamamasından ve internette alışveriş konusunda kendini güvensiz hissetmesinden kaynaklanıyor. 'e-ticaret' gelişimi yavaş ilerliyor." 

Türkiye'de "e-ticaret"in genelde mobil uygulamalarla gerçekleştirildiğini belirten Çelik, "e-ticaret'te gerideyiz ancak bankacılık mobil uygulamalarında Avrupa 'dan ilerdeyiz. 'e-ticaret'in Türkiye'de en yoğun yapıldığı gün perşembe günü. Bunun da sebebi genelde hafta sonu tatillerinin ayarlanması adına yapılan uçak, otel ve gezi planları için yapılan harcamalar" diye konuştu. 

Çelik, sunumun ardından ürünlerini "e-ticaret"le satmayı düşünen müşterilerine bu yolla hizmet etmek isteyen iş adamı ve sanayicilerin neler yapmaları gerektiğini anlattı.