Ünye'de "Eller Beynin Ayaklarıdır, Geleceğimi İnşa Ediyorum" projesi

Ünye'de "Eller Beynin Ayaklarıdır, Geleceğimi İnşa Ediyorum" projesi
Ünye'de "Eller Beynin Ayaklarıdır, Geleceğimi İnşa Ediyorum" projesi
ORDU (AA) - Şehit Cemal Mutlu İlkokulu öğretmen Hakan Şaşmaz'ın 3K sınıfı öğrencileri, "Eller Beynin Ayaklarıdır, Geleceğimi İnşa...

ORDU (AA) - Şehit Cemal Mutlu İlkokulu öğretmen Hakan Şaşmaz'ın 3K sınıfı öğrencileri, "Eller Beynin Ayaklarıdır, Geleceğimi İnşa Ediyorum" projesiyle el becerileriyle oyun hamuru, lego, oyun çubukları ve yapbozlar kullanarak duyuşşal ve psikomotor becerilerin gelişimi ve eğitimini hızlandırmayı amaçlıyor. 

Şaşmaz, yaptığı açıklamada, "Eller Beynin Ayaklarıdır, Geleceğimi İnşa Ediyorum" projesiyle amaçlarının, öğrencilerin el becerilerini kullanarak duyuşşal, bilişsel ve psikomotor kabiliyetlerinin farkına varmasını ve gelişmesini sağlayıp bu gelişimi gelecekte diğer öğrenme alanlarına transfer edebilmek olduğunu söyledi.

Projenin uygulanabilir olduğunu vurgulayan Şaşmaz, "Öğrencilere metodolojik verilen ilk kazanımlar zeka gelişiminin temelini teşkil ettiğinden diğer alanlardaki uygulanabilirliği zeka gelişiminin derecesine göre ömür boyu alt yapı ve yüksek öğrenmeler kazandıracaktır" dedi.

Hedef kitlesinin okul öncesi, ilkokul ve ortaokul dönemi olduğunu anlatan Şaşmaz, şunları kaydetti:

"Öğrenciler el becerilerini kullanarak, oyun hamuru, lego, oyun çubukları ve yapbozlar, düşünme ve kendi başına karar verme, sorumluluk alma, işbirliği yapma ve paylaşmayı öğrendiler ve öğreniyorlar. Hayal gücünü, becerilerini geliştiriyorlar, dikkatini bir noktaya toplamayı ve becerilerini organize etmeyi öğreniyorlar. Çocuk oyun oynayarak yeteneklerini fark eder. Öğrenciler en güçlü ve doğal dürtülerinden biri olan saldırganlık dürtüsünü boşaltma olanağı sağlıyorlar, değişik sosyal rolleri deneme, duygularını dışa vurma imkanını elde ediyorlar. Başka nesneler ya da insanlarla ilişkilerini geliştiriyorlar. Ellerini kullanmak kas gelişimini hızlandırıyor ve beynin kıvrımlarının sayısını  artırarak  öğrenmeyi, muhakeme ve becerinin gelişmesini sağlıyor. Çevresini araştırma, objeleri tanıma ve problem çözmeyi öğrendiler ve öğreniyorlar. Öğrenciler el becerilerini kullanarak düşünceler, duygular ve ilişkiler içinde, beceri ve kontrol kazanmayı öğreniyorlar."