2015 Hyundai'nin rekorlar yılı oldu

2015 Hyundai'nin rekorlar yılı oldu
2015 Hyundai'nin rekorlar yılı oldu
Son günlerde hem iç pazar hem de Avrupa'dan gelen talebin artmasıyla üretim ve ihracat rakamlarında rekor kırmaya hazırlanan Hyundai Assan için 2015 çok önemli bir oldu.

Üç vardiya üretim ile yıllık üretim kapasitesi olan 215 bin adedin üstüne çıkan ve yılı toplamda 226 bin 500 adetlik üretim ile kapatacak olan fabrika, bu rakamın yüzde 89’u olan 200 bin 777 adetlik bölümünü öncelikle Avrupa pazarlarına ihraç ederek Türkiye’nin ürettiği araçları en yüksek oranda ihraç eden fabrikası oluyor.

Türkiye’de i10 ve i20 modelleriyle en çok binek otomobil üretimi gerçekleştiren ikinci fabrika konumundaki Hyundai Assan, ihracat rakamlarıyla da yurt dışına en çok binek araç gönderen ikinci fabrika olarak öne çıkıyor. Üretimini yıl başındaki plana göre yüzde 5 oranında artıran ve ihracatta da yüzde 13 oranında artış sağlayan fabrikanın ilk 11 ayda en çok araç gönderdiği ülke ise sağdan direksiyonlu araçları kullanan İngiltere oldu. Toplamda 39.129 adetle ilk sırayı alan İngiltere’yi 31.117 adetle Almanya ve 22.846 adet ile İtalya takip ediyor. Bu üç ülkeye adet bazında en çok ihraç edilen yerli üretim modeliyse i10 olarak dikkat çekiyor.

Türkiye’de 25’inci yılın kutlayan Hyundai’nin iç pazardaki satışlarında da artış yaşandı. Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, “Türkiye’deki 25’inci yılımızda 25 bin adet i10 ve i20 modelini Türk tüketicisiyle buluşturmuş olacağız. Yıl sonunda 50 bin adedin üzerinde bir satış rakamına ulaşacağız ve böylece sattığımız araçların yarısını Türkiye’de üretmiş olacağız. Bu yerli araç satışı bir rekor bizim için. Avrupa’daki talep artışı nedeniyle fabrikamızda rekor seviyede araç üretimi gerçekleştirip yine aynı şekilde en yüksek seviyede ihracat rakamına ulaştık. Hem de Türk otomotiv endüstrisinde ihracatın daraldığı bir ortamda biz aksine ihracatımızı artırdık. 2015 yılında gerçek anlamda kırılmadık rekor bırakmadık” dedi.

 

Otomotiv pazarında bir önceki yıla paralel geçmesi beklenen 2015 yılında beklentilerin üstünde bir performans sergilendiğini hatırlatan Göker şunları söyledi: “İki seçim süreci sırasındaki siyasi belirsizlik ve döviz kurlarındaki artışa rağmen 2015 yılının ilk 11 ayında toplam pazarda yüzde 31, otomobil pazarında ise yüzde 28 büyüme yakalandı. Aralık ayında sağlanan destekler ve uygun ödeme koşullarının neticesinde yılın toplamda 950-975 bin adetlerde gerçekleşeceğini tahmin ediyoruz. Bu da pazarda şu ana kadar ulaşılmış bir rekor olacak. Tabii ki filo ve kiralama sektörünün bu artışta önemli bir payı var. Biz de 50 bin adedin üstünde bir rakam yakalayacağız. Ancak bizim için önemli bir diğer gösterge ise geçen yıla göre perakende satışlarımızı yüzde 35 oranında artırmamız. Toplam satışlarımız içerisinde perakende oranımızı güçlü bayi teşkilatımız ile birlikte hazırladığımız plan ve staretjilerimizi gerçekleştirerek yüzde 70 seviyelerine yükselttik. Bireysel satışları artırmak için önümüzdeki yıllarda da yoğun çalışmalar içinde olacağız”.

Ocak-Kasım döneminde 43.986 adet satış gerçekleştirdiklerini kaydeden Göker ” Toplam pazarda yüzde 5.5’luk pay elde ettik. Bu doğrultuda beşinci sırada yer alıyoruz. Binek pazarındaysa 42.520 adetlik satışla yüzde 7’lik paya sahibiz ve üçüncü sırada yer alıyoruz.Bu başarıları gerçekleştirirken geçen yıla göre perakende satışlarımız yüzde 35 oranında arttı. Toplam satışlarımız içerisinde perakende oranımızı güçlü bayi teşkilatımız ile birlikte hazırladığımız plan ve staretjilerimizi gerçekleştirerek yüzde 70 seviyelerine yükselttik. Bireysel satışları artırmak için önümüzdeki yıllarda da yoğun çalışmalar içinde olacağız” diye konuştu

2020’ye kadar Doğa Dostu Motorlar Artacak

Dünyanın ilk hidrojenle çalışan yakıt hücneli aracı olan ix35 Fuel Cell’in seri üretimine 2013’te başlayan Hyundai, “2020 Yakıt Ekonomisi Yol Haritası”na ağırlık vermeye başladı. Bu bağlamda Hyundai, 2020 yılına kadar üreteceği otomobillerde daha ekonomik motorlara ve şanzımanlara yer verecek. Yepyeni motorlar sayesinde Hyundai markası daha ekonomik ve daha çevreci otomobilleri müşterileriyle buluşturacak. Hemen hemen tüm segmentlerde yeni motorlar devreye girecek. 

Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkacak yeni C-segmenti hibrid modeli IONIQ ise Elektrikli, Plug-in Hybrid ve Hybrid şanzımandan oluşan üç farklı yeniliği bir arada sunacak. Böylece dünyanın aynı gövde tipinde 3 alternatif yakıt tipini sunan ilk aracı olacak.

Avrupa’da En Hızlı Satılan Hyundai: Yeni Tucson

Eylül ayında satışına başlanan Hyundai Tucson, aralarında Türkiye’nin de olduğu 30’dan fazla Avrupa ülkesinde 85 bin adetlik satışı geçerek ilk tanıtımda en çok ilgi gören Hyundai modeli olmayı başardı. 177 beygir gücündeki 1.6 litrelik turbo motoruyla öne çıkan Tucson, Türkiye’de de yüksek talep gördü ve sadece 3,5 aylık kısa bir sürede 3 bin 400 adedin üstünde satışa ulaştı. Amerikan IIHS’den en üst seviye olan Top Safety Pick + ve Avrupalı Euro NCAP çarpışma testlerinden 5 Yıldız aldı.

Euro 2016 Sponsorluğu ve Dünya Ralli Şampiyonası

Hyundai, sporu günümüzün ortak dili olarak değerlendirip farklı milliyet, ırk ve inançtan insanları biraraya getirecek bir güç olarak görüyor.Haziran ayında Fransa’da gerçekleştirilecek ve A Milli Takımımızın da katılacağı Euro 2016’nın ana sponsorlarından biri olarak futbolun coşkusunu marka felsefesiyle bütünleştirecek. Hyundai, bu amaçla 1999 yılından itibaren her dört yılda bir yapılan Avrupa'nın en prestijli futbol turnuvası UEFA Avrupa Futbol Şampiyonası'nın ve dünyanın en büyük spor organizasyonu olan FIFA Dünya Kupası'nın resmi sponsorluğunu sürdürüyor.  

300 beygirlik İzmitli Yarışçı

Göker geçtiğimiz hafta Almanya’daki Motorsporları merkezinde  gerçekleştirilen lansmanda tanıtılan Hyundai i20 WRC ‘nin bir başka gurur kaynakları oldğunu belirterek, “ Çünkü Türk işçisinin emeğiyle üretilen i20, Almanya’daki merkezde modifiye edilerek Dünya Ralli Şampiyonası 2016 sezonunda ter dökecek.Markamızın dayanıklılığını, kalitesini ve gücünü simgeleyecek olan Yeni i20 WRC aynı zamanda hızla yükselen imaja katkıda bulunacak.” dedi.