Ağır ticari nazara geldi

Ağır ticari nazara geldi
Ağır ticari nazara geldi
2015 yılına çok hızlı başlayan ağır ticari araç pazarı ilk 6 ay yüzde 30'luk büyümenin ardından son üç aya durgunlukla girdi.
Haber: MEHMET ALİ KANTARCI - mali.kantarci@radikal.com.tr / Arşivi

2015 Türkiye ağır ticari kamyon pazarını RADİKAL’e değerlendiren Ford Otosan Türkiye Kamyon Satış Direktörü Serhan Turfan şunları kaydetti:

“2015 yılına çok hızlı başlayan ağır ticari araç pazarı ilk 6 ay bu yükselişi koruyarak geçen yılın aynı dönemine göre %30’luk bir büyüme ile kapandı. Ancak seçim sonrası belirsizliğin getirdiği tüketici güvenindeki düşüşler, tüketici kredilerindeki yükselişler ve kurdaki dalgalanmalar ile alımların ötelenmesi, ağır ticari Araç pazarının düşüş trendi göstermesine sebep oldu.”

Turfan, " Ford Otosan olarak, revize yıl sonu tahminlerimiz çerçevesinde yıl sonunda  pazarın geçen sene ile benzer şekilde 31.000 adet seviyelerinde kapanacağını öngörüyoruz" diye konuştu.

AĞIR TİCARİDE EURO GEÇİŞİ NASIL OLACAK?

2016 ile birlikte Euro6 geçişi ve stoklarda kalan Euro5 araçlarla ilgili bası düzenlemeler yapılmıştı. 1 Ocak 2016’dan sonra üretilecek Euro5 araçlar Türkiye’de tescil edilemeyecek. Ayrıca 1 Ocak 2016’dan önce üretilen Euro5 araçlarda tamamlanmış araçlar (çekiciler) 1 Ocak 2017’ye kadar tescil edilebilecek.   Tamamlanmamış araçlar (yol kamyonu ve inşaat serileri) 1 Temmuz 2017’ye kadar tescil edilebilecek.   İthal araçlar için de ekim 2015’den sonra üretilen Euro5 ithal araçlar Nisan 2016 tarihine kadar getirilebilecek.

 


    ETİKETLER:

    Seçim

    ,

    Euro

    ,

    Türkiye

    ,

    İnşaat

    ,

    Ford

    ,

    2015