Artık otolar 48 volt ve aynasız olacak

Artık otolar 48 volt ve aynasız olacak
Artık otolar 48 volt ve aynasız olacak
Continental&in teknoloji şovunda otomobil dünyasını değiştirecek bir dizi yenilik var. Yan ve orta ayna ortadan kalkarken 48 voltluk elektrikli sistemlerle şehiriçinde daha fazla ekonomi sağlanacak.
Haber: MEHMET ALİ KANTARCI - mali.kantarci@radikal.com.tr / Arşivi

Continental AG lastik haricinde fren, motor ve şasi sistemleri ve elemanları, aletle donatım, infotainment (bilgilendirmeli eğlence) çözümleri, araç elektroniği ve teknik elastomer ürünleri alanında faaliyet göstermekte. Geçtiğimiz günlerde Honover’de yapılan Tech Show’da firmanın gerçekleştirdiği birçok yeniliği bir arada görme fırsatı bulduk. Bunlardan biri de Çin için özel olarak geliştirilen ve Tech Show'da ilk kez görücüye çıkan yeni elektrikli motor. Bu motor  kompakt yapısı ve düşük maliyeti ile ön plana çıkıyor. Conti uzmanlarının hesaplamalarına göre Avrupa ’da 2025’te satılan araçların yüzde 25’ten fazlası hibrid olacak. Bunların yarısının 48 volt geri kalınının ise daha yüksekli voltajlardan oluşması beklenmekte.

 Şanzıman ve güç elektroniğini bir araya getiren, ölçülebilir sisteme sahip yeni elektrikli motor, hibrit veya elektrikli motorlara sahip araçlarda kullanılabiliyor. Continental ayrıca hibrit ve elektrikli araçlar için yeni nesil bir güç elektroniğinin de tanıtımını yapıyor. Sürüş enerjisi sunan ve enerji iyileştirmesini kontrol altına alan yeni elektronik sistem, verimlilik ve sürüş keyfini bir araya getiriyor. Güç elektroniklerinin üçüncü jenerasyonu olan bu sistem daha kompakt, daha hafif ve daha verimli… Ayrıca birinci nesle kıyasla altı kat daha güçlü.

 

“Yeni 48 Volt Eco Drive” yüzde 21 yakıt tasarrufu sağlayacak

 

Continental tarafından geliştirilen ve geleneksel motorlu araçlara kolayca entegre edilebilen "48 Volt Eco Drive", "yavaşlatma" ve “hızlanma” optimizasyonu (e-boosting) gibi elektrikli sürüş işlevlerine de olanak sağlıyor. “48 Volt Eco Drive” ise şehir içi sürüşte yüzde 21 oranında yakıt tasarrufu sağlıyor. “48 Volt Eco Drive”ın üretimi önümüzdeki yıl başlayacak. Diğer yandan başka bir araç olan “Gasoline Technology Car (GTC) - Benzin Teknolojili Otomobil” ile Continental ve Schaeffler, ekonomik olan bir aracın yakıt tüketiminin nasıl daha da düşürülebileceğini gösteriyor. Görücüye çıkan Ford Focus 1.0 l EcoBoost’un yenilikçi teknolojileri arasında modifiye enjeksiyon sistemi, motor kontrolü, "48 Volt Eco Drive" sistemi, elektrikli kavrama ("E-Clutch"), özel ısı yönetim sistemi, motorda sürtünme azaltma sistemi ve elektrik ısıtmalı katalitik konvertör bulunuyor. GTC, yakıt verimliliğini yüzde 17'ye varan oranda artırırken, 2017-2018 yılı itibariyle geçerli olacak olan “Euro 6c emisyon standardı” gerekliliklerini karşılıyor.   

 

Yan aynalar artık yok

 

Conti tekno şovuyla aslında bize tamamın “otonom” bir aracı üretebilecek kapasitede olduğunu gösterdi. Yani Continental istediği anda “otonom” bir aracı pazara sunabilecek kapasitede . Hatta bu teknolojinin geleceğini de tasarlıyor. Markanın Tech Show 15’te görücüye çıkardığı “Holistic Human Machine Interface (HMI) – Kapsamlı İnsan Makine Arayüzü”, araçların yan aynalarına alternatif geliştirilen sistemi ve kullanıcı dostu özellikleriyle sürücü ve araç arasındaki etkileşimi en üst seviyeye çıkarıyor. Ağ tabanlı hizmetler gibi tüketici elektroniği sektöründe kullanılan teknolojiler, sürücü ve araç arasındaki etkileşimi çok daha yüksek bir seviyeye çıkarıyor. Şimdiye kadar, insan makine ara yüzünün (HMI) tasarımı için teknoloji odaklı yaklaşımlar benimsenmişti. Continental bunun aksine kullanılan çeşitli sistemler arasında sürücü durumu ve çevre koşullarını HMI tasarımı ile dinamik bir şekilde birleştiren, bütünsel bir insan makine ara yüzü konseptini görücüye çıkarıyor. Sürücüler, böylelikle konuşmalarına gerek kalmaksızın araçlarıyla sürekli iletişim halinde kalabiliyor ve durumlarıyla ilgili doğru zamanda ve doğru şekilde bilgi alabiliyor.

 

Yayaları Aydınlatan Özel Işık Teknolojisi

 

Sürücünün yol görüşü doğrultusunda, akıllı LED ışıklı Pixel Light kontrolü tarafından bilgiler görüntülenirken; sistem üzerinde, kavşak ve virajlara gelindiğinde özel ışık yanıyor ve sistem yolun yan tarafındaki insanları daha net aydınlatıyor. Navigasyon oku, ışık efektleri kullanan bir LED matriksi aracılığıyla yola yansıtılabiliyor.

 

SensePlanAct: Günümüz ve gelecekteki mobilite için geliştirilen akıllı kontrol sistemleri

 

Continental’in Şasi & Güvenlik Bölümü; Hisset (Sense), Planla (Plan), Yap (Act) terimlerini bir araya getirdiği SensePlanAct ile geleceğin araç teknolojilerini şekillendirmek için çalışıyor. Hisset (Sense), Planla (Plan), Yap (Act) terimleri, Şasi & Güvenlik Bölümü ürünlerinin benzer şekilde sürüş deneyiminin büyük ölçüde kontrol eden alanları ifade ediyor. SensePlanAct, tüm ürünleri birbirine bağlayan ve bölümün tüm faaliyetlerini uyumlu hale getiren, sürekliliği olan bir etkiler zincirini ortaya koyuyor. SensePlanAct sloganını ve altında yatan hedefleri uluslararası platformda duyurmak amacıyla Continental evrensel olarak anlaşılabilir görsel bir dil kullanmaktadır. Bu amaçla altın iplikle oluşturulan üç farklı simge tasarlanmıştır. Göz simgesi, kameralar, ışıklı radar, kısa ve uzun menzilli radarlar gibi aracın durumunu ve içerisinde bulunduğu çevreyi algılama işinden sorumlu (Hisset) ürünleri ve Çevre İzleme (Surround View) çözümlerini ifade etmektedir. Beyin sembolü, CDCU veya SDCU gibi elektronik kontrol birimleri tarafından hesaplanan hareket ve gereken karar olasılıkları için kullanılmakta. "Ayak ve Pedal" sembolü ise, araç kontrolüne doğrudan müdahale eden ve bir eylemin gerçekleştirilmesini (Yap) sağlayacak tüm yenilikleri ifade eden sonuncu sembol.

 

Kablo ısıtmadan sağlanan konforlu sıcaklık

 ContiTech bölümünün bir parçası olan Benecke-Kaliko, örtü malzemesinin arkasına uygulanan ve kablo ısıtmasına gerek duymaksızın doğrudan ısı üreten, iletken ve yayılabilir polimer-bazlı geliştirdiği bileşenle, otomotiv yüzey malzemelerine kolaylıkla entegre olabiliyor. Üstelik yakıt tüketimini düşürüyor.

 

İyi bir iklimlendirme sağlamak için geliştirilen yenilik

 Havalandırma sistemleri, araçta seyahat eden kişilere serin bir ortam sunarken, yakıt tüketimini de büyük ölçüde artıran bir sistem. ContiTech mühendislerinin konuyla ilgili yaptıkları analiz sonucu geliştirdiği yeni ECO AC sistemi ise ısı eşanjörü olarak da kullanılabildiği için verimliliği büyük oranda artırıyor. Özellikle SCR uygulaması için yüksek performanslı kanallar geliştiren ContiTech, düşük sıcaklıklarda dahi donmaya karşı üst düzey koruma sağlayabiliyor. Uygulama ve müşteri gereksinimlerine bağlı olarak, EPFM bazlı elastomer hortumlardan veya poliamid (PPS) bazlı plastik hortumlardan oluşan kanallar kullanılmaya müsait. Son nesil SCR hattı, bağlantı alanı da dahil olmak üzere ortamdaki buzun çözülmesini garanti eden optimize edilmiş uçlara sahip.

 

9.8 milyar euroluk lastik sattı

47.000’den fazla çalışanıyla dünyanın önde gelen lastik üreticilerinden Continental’in lastik bölümünün satışları, 2014’te 9.8 milyar Euro‘ya ulaştı.  Marka, dünya çapında 24 üretim ve ürün geliştirme noktasına sahip. Aynı zamanda en büyük kamyon, otobüs ve özel nitelikli ticari lastik üreticilerinden biri olan Continental ürün geliştirme çalışmalarında yuvarlanma direncini en aza indirerek, güvenlik sistemindeki tüm özellikleri en üst düzeyde tutmakta. Continental hafif ticari ve otomotiv lastiği üretiminde Avrupa’da birinci sırada, dünyada ise orijinal ekipman, yedek parça piyasasında dördüncü sırada yer alıyor. Lastik bölümü Almanya Kupası (German DFB Cup), Amerikan ve Kanada futbol ligleri Major League Soccer’ın, Avustralya’da düzenlenen 2015 Asya Kupası ve Fransa’da düzenlenecek olan UEFA EURO 2016’nın resmi sponsoru.