Bosch interneti aracın parçası yaptı

Bosch interneti aracın parçası yaptı
Bosch interneti aracın parçası yaptı
Bosch araç üzerinde internet uygulamalarını artırıyor

Bosch, otomobili internetin aktif bir parçası haline getirdiğinden, artık bu durum otomobiller için de geçerli olacak. Bosch Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Markus Heyn, "Bağlanabilirlik, elektrikli ve otonom sürüşün başarısı için son derece önemli." diyor. Ağa bağlı araçlar daha güvenliler, daha rahatlar ve daha etkinler. Örneğin online bağlantı, sürücülerin trafik sıkışıklığı, gizli buzlanma ve kazalar ve ayrıca kullanılabilir durumdaki park yerlerini ve şarj noktalarını nerede bulacakları hakkındaki bilgilere ulaşması ve bu park yerleri ve şarj noktaları için anında rezervasyon ve ödeme yapabilmesi anlamına geliyor. Bosch, online müzik servislerine, sosyal ağlara ve çok çeşitli akıllı telefon uygulamalarına sürekli erişimi kolaylaştırdığından, arabalar da artık dijital medya merkezlerine dönüşüyor.

Otomobil için bağlanabilirlik uzmanlığı ve daha fazlası

Bosch, nesnelerin internetinin sağladığı olasılıkları kullanma konusunda dünyadaki neredeyse diğer her şirketten daha iyi konum almış bir teknoloji ve servis sağlayıcıdır. Heyn şöyle açıklıyor, "Bağlanabilirlik işimiz sensörlere, yazılıma ve servislere dayanıyor." Sonuç ise akıllı evler, enerji, sanayi ve elbette mobilite için ağa bağlı çözümler. Bu, yenilikçi işlevler için zemin oluşturuyor. Örneğin mevcut test senaryolarından bir tanesinde mühendisler, araç eve varmadan kısa bir süre önce evin ısıtma sistemini otomatik olarak çalıştırmak üzere arabanın navigasyon sistemini kullanıyor.

Geleceğin otomobili elektrikli, otonom ve ağa bağlı

Bosch, en erken 2025 yılında tüm yeni araçların yaklaşık yüzde 15'inin elektrikli olacağını öngörüyor. Ayrıca 2020 yılı itibarıyla otomobillerin, otoban girişinden çıkışına kadar kendi başlarına gitmesini bekliyor. Her iki trend de ağa bağlı çözümlere büyük oranda bağımlı. Örneğin elektrikli araçların sürücüleri, şarj noktalarını rahat bir şekilde bulabilir ve rezerve edebilir ve kullandıkları elektrik için ödeme yapabilir. Heyn, "Mercedes-Benz'e yönelik Charge&Pay gibi uygulamalar, sürücülerin mesafe konusunda endişe etmeye gerek olmadan elektrikli sürüşün keyfini sürmesini sağlıyor." diyor. Hızlı bir şekilde aktarılan trafik verileri de ağa bağlı araçların birkaç viraj sonrası kendilerini neyin beklediğini öngörmesini sağlayan kapsamlı bir elektronik ufuk işlevi sağlıyor. Elektrikli araçlar, bu sistemi geri kazanma ve şarj seviyelerini optimize etmek için kullanabilir. Bilgi, araç güvenliğine de katkıda bulunuyor. Örneğin, aynı konumda birden fazla aracın ESP'lerine müdahale bildirmesi durumunda sistem, hava durumu verilerine başvurabilir ve gizli buzlanma olduğu sonucuna varabilir ve böylece arkadan gelen sürücüleri uyarabilir. Ayrıca, geçici şantiye alanlarında hız sınırları hakkındaki bilgiler veya ileride meydana gelen trafik sıkışıklığı hakkındaki uyarı, otonom araçların olayları öngörmesini ve yeterli bir süre öncesinde hızı azaltmasını sağlamaktadır. Heyn bunu şöyle özetliyor: "Ağa bağlı bir otomobil, her zaman daha iyi bir araçtır."