Continental'den teknolojiye 2 milyar euro

Continental'den teknolojiye 2 milyar euro
Continental'den teknolojiye 2 milyar euro
Alman lastik devi Continental yılda 2 milyar euro bütçeyi Ar-Ge çalışmalarına harcıyor. Hibrit otomobiller için geliştirilen ve sektörde ilk niteliğindeki yaz lastiğini piyasaya süren Continental ürettiği tüm lastikleri titiz testlerden sonra yola çıkarıyor.
Haber: MEHMET ALİ KANTARCI - mali.kantarci@radikal.com.tr / Arşivi

Continental’in 2 yılda bir düzenlediği ContiTech Show 2015 etkinliği  Almanya, Hanover’daki ContiDrom tesislerinde düzenlendi. Etkinlikte, Continental’in yeni nesil sürüş teknolojileri, araç ve sürücü entegrasyonuna yönelik gelişmeleri, frenleme ve yol tutuş performansındaki son yenilikleri ve Ar-Hud ile eHorizon gibi yeni nesil bağlantı teknolojileri tanıtıldı.

 Dünyanın en büyük uluslararası lastik ve orijinal ekipman tedarikçilerinden Continental, Almanya’nın Hanover kentinde yer alan Contidrom tesislerindeki Otomatik Kapalı Fren Analiz Tesisi (AIBA)’da düzenlenen  Tech Show 2015 etkinliğinde, yeni nesil araç teknolojilerine yön veren sistem ve ürünleri tanıma fırsatı bulduk. Continental’in sunduğu yeniliklerin bir kısmı  Otomatik Kapalı Fren Analiz Tesisi (AIBA)’da gösterildi. 2012 yılında, Continental tarafından Contidrom test merkezinde resmi olarak kullanıma sunulan AIBA dört mevsim lastik testlerinin yapılabildiği donanıma ve sürücüsüz test araçlarına sahip. Bu merkez 15 milyon euroya mal olmuş. Aynı anda 5 aracın lastiklerinin fren tutuş mesafesi ölçülebiliyor.

 

Nesiller arası fark

 

Continental Lastik Bölümü çeşitli çalışmalarla lastik sektörüne damgasını vurmaya devam ediyor. Bu çalışmalar ve yenilikler arasında yaz lastik modelleri, benzeri olmayan özel lastik test tesisi, spor ayakkabı tabanı için geliştirdiği özel kauçuk bileşeni ve karahindiba köklerinden üretilen doğal kauçuk malzemeleri öne çıkıyor. Continental’in birbirini izleyen iki ayrı lastik jenerasyonu olan ContiPremiumContact 5 ve ContiPremiumContact modelleri arasındaki farklılıklar, Continental'in lastik geliştirme konusunda sağladığı inanılması güç teknik iyileştirmelerin en iyi kanıtı niteliğinde. Özellikle ıslak zeminde yol tutuş performanslarına ilişkin farklılıklar son olarak, Contidrom'daki ıslak zeminde yol tutuşu parkurunda, ContiPremiumContact 5 lastiklere sahip 3-serisi BMW modeli ile ContiPremiumContact lastiklere sahip 1-serisi (2015) BMW  aracıyla eğitmenler liderliğinde gerçekleştirilen 2000 test sürüşü sonucunda ortaya konuyor. Gerçekten de Conti 5 ve önceki nesil arasındaki yol tutuş farkı çok büyük.

 

Hibrid araçlar için yeni Conti.eContact

 

2014 yılının Haziran ayında, hibrit otomobillerin gereksinimlerini karşılamak üzere geliştirilen ve sektörde ilk niteliğinde olan yaz lastiğini piyasaya süren Continental, dört farklı teknolojiyi bir araya getiriyor. Yeni Conti.eContact modeli, AB lastik etiketi üzerinde diğer performans kriterlerinden ödün vermeksizin, düşük gürültü düzeyiyle ıslak zeminde yol tutuş performansı ve yuvarlanma direnci özellikleri bakımından “A” sınıfında yer alıyor. Lastiğin ıslak zeminlerde gösterdiği üst düzey performans, Contidrom'un ıslak zeminde yol tutuşu test parkurunda, son model C-Sınıfı Mercedes-Benz marka araçların hibrit versiyonları ile bizzat test edilebiliyor.

 

Adidas ayakkabılara özel

 

Continental, 2007 yılından bu yana ayakkabılarının yüzey tutuş özelliklerinin geliştirilmesi için Adidas ile birlikte çalışıyor ve farklılaşan gereksinimlerin karşılanması için özel olarak tasarlanan çok sayıda kauçuk bileşeni geliştiriyor. Continental'in kauçuk bileşenleri, Adidas marka ayakkabıları kullanan koşuculara ıslak ve kuru yüzeylerde yüzde 30 daha fazla zemin tutuşu sağlıyor.

2011 ve 2014 yılları arasında, adizero Boost model ayakkabılarla yarışan sporcular tarafından erkekler maraton dünya rekoru kırılarak; toplamda 42 saniye aşağıya çekilmişti. Günümüzde koşu, outdoor ve kış segmentlerinde Continental tarafından geliştirilen taban bileşenlerine sahip 80'den fazla ayakkabı modeli satışa sunuluyor. Daha fazla bilgi için, www.getyourgrip.com bağlantısı ziyaret edilebilir.

 

Geleceğin lastikleri

 

Continental, doğal kauçuğun kauçuk ağaçları yerine farklı kaynaklardan elde edilebilmesi adına ham maddelerin araştırılması ve geliştirilmesi konusunda yoğun bir çalışma yürütüyor. Son yıllarda, Fraunhofer Moleküler Biyoloji ve Uygulamalı Ekoloji Enstitüsü (IME) işbirliği ile Rusya bölgesindeki çok sayıda karahindiba bitkisi, yüksek verim ve elastikiyet sağlamak adına doğal ıslah yöntemleri ile geliştiriliyor. Geçtiğimiz yıl, ilk defa WinterContact TS 850 P serisi lastiklerin diş kısımları tamamen karahindiba kauçuğundan üretildi. Ayrıca firmanın kendi tesislerinde yaptığı çeşitli testler, bu lastiklerin performans özelliklerinin, kauçuk ağaçlarından elde edilen doğal kauçukla üretilen lastiklerle eşit düzeyde olduğunu ortaya koydu. Karahindiba bitkisi aynı zamanda, Continental'in lastik fabrikalarına mevcut doğal kauçuk kaynaklarından çok daha yakın olan Avrupa arazilerinde de yetiştirilebiliyor. Nakliye  maliyetlerini bu sayede düşüren firma, toplam CO2 emisyonlarının düşürülmesine de katkı sağlıyor.