"Euro düşüşü oto fiyatlarına hemen yansımaz"

"Euro düşüşü oto fiyatlarına hemen yansımaz"
"Euro düşüşü oto fiyatlarına hemen yansımaz"
Peugeot Genel Müdürü Marc Bergeretti euro'daki düşüşün otomobil fiyatlarına hemen yansımayacağını söyledi.

Peugeot Otomotiv Pazarlama A.Ş. (POPAŞ) Genel Müdürü Marc Bergeretti, markanın yıllık değerlendirme toplantısında, deflasyon tehlikesiyle karşı karşıya kalan Avrupa'da büyüme oranlarının çok düşük olduğuna işaret ederek, Avrupa'da ekonominin mutlaka canlandırılması gerektiğini söyledi. Bu noktada Avrupa Merkez Bankası'nın (ECB) bu yıl başındaki politika değişikliğinin olumlu sonuçlar doğuracağını belirten Bergeretti, bunun Türkiye ekonomisine de olumlu yansıyacağını dile getirdi.Bergeretti, Türkiye'de haziran ayında genel seçimler yapılacağına değinerek, "Bu yıl genel seçimlerden önce ciddi bir çalkantı beklenmiyor. Seçimlerin ekonomiye daha nötr bir etkisi olacaktır." ifadelerini kullandı. Türkiye'de faiz oranlarında düşüş olduğunu aktaran Bergeretti, düşük faiz oranlarının otomobil satışlarını artıran ana unsurlardan biri olduğuna dikkati çekti.
Euro düşüşü hemen yansımaz
Euro’nun değer kaybetmesinin otomobil fiyatlarına yansıyıp yansımayacağına ilişkin soruya Bergeretti, "2013 yılında TL avroya karşı yüzde 15-20'lik değer kaybetmişti ama otomobil fiyatları yüzde 15-20 artmamıştı. Aynı şekilde bunun tersi de geçerli. Euro’nun değer kaybetmesi, otomobil fiyatlarını bir ölçüde etkileyecektir ama bunun birebir pazara çok kısa sürede yansımasını beklememek lazım. Euro’daki düşüşün otomobil fiyatlarına ne zaman ve hangi oranda yansıyacağını biraz da pazardaki rekabet koşulları belirleyecek" cevabını verdi.
Bergeretti, hafif ticari araç pazarında geçen yılın ikinci yarısında bir toparlanma olduğuna işaret ederek, "Geçen yıl satılan araçların yüzde 78-79'u binek, yüzde 20-21'i ticari iken, bu oranın bu yıl biraz daha değişeceğini ve ticari araç satışının toplam pazardaki oranının yüzde 25'e çıkacağını düşünüyoruz. Tofaş ile iş birliğimiz normal koşullarda 2015 yılı sonunda bitiyor. Bunun sürdürülmesi için müzakereler devam ediyor. Bu iş birliğinin sürdürüleceğine dair makul bir iyimserlik içindeyim. Türkiye pazarında ticari araç satışlarımızı canlandırmak için yılın ortalarına doğru Partner modelinde yeni bir dizayn ortaya koyacağız. Bunu da İstanbul Autoshow'da sergileyeceğiz" değerlendirmesinde bulundu.
POPAŞ satılık değil
PSA Grubu'nun lüks modellerini temsil eden DS serisinin artık bir marka haline geldiğini dile getiren Bergeretti, DS'yi grubun premium bir markası olarak en tepeye yerleştirdiklerini söyledi. Bergeretti, dünya genelinde Peugeot ve Citroen markalarının aynı şirketler tarafından temsil edildiğini belirterek, "İki markanın farklı şirketlerde olduğu ülkelerde DS'yi kim satmak istiyorsa o alacak. Türkiye'de DS'yi Citroen tarafı satıyor. Bizim almak gibi bir planımız yok. Peugeot Markası’nı ise Türkiye’de POPAŞ temsil etmeye devam edecektir ve POPAŞ da satılık değildir” dedi.
PSA Grubu’nun 2014'te tarihi bir şans yakaladığını anlatan Bergeretti, şunları kaydetti:
"İki yeni istikrarlı ortak geldi. Her ikisinin de yüzde 14 payı var. Biri Fransız hükümeti, diğeri Çinli ortağımız Dongfeng Motor Corporation. PSA Grubu için bu çok önemli; ikinci bahar ve tekrar böyle bir şans önümüze gelmeyecektir. Peugeot merkezinden 2014 yılında mutlak olarak karlılığın artırılması talimatı geldi. Türkiye'ye de bu şekilde yansıdı. Ana eksen karlılığın artırılması, karlı kanallardan satışın öne çıkmasıydı. Bunun da toplam satış rakamları üzerine olumsuz bir etkisi oldu. 2013'teki o korkunç mali sonuçlardan sonra sabit maliyetlerini mutlaka düşürmesi ve karlılığın tekrar öne çıkması gerekiyordu. 2014 yılında sadece sermaye artışı değil, bu anlamda çok acil ve güçlü önlemler alınmalıydı. Türkiye de bu önlemlere katkıda bulundu."