Eylem dünyayı etkiliyor

Eylem dünyayı etkiliyor
Eylem dünyayı etkiliyor
İstanbul Autoshow, 2.5 yıl aradan sonra işçi eylemlerinin gölgesinde kapılarını açtı. Bursa'daki işçi eylemleri sadece Türkiye'yi değil dünyayı etkiledi. Oyak Renault'nun üretimi durdurması Fransa'dan Çin'e tüm fabrikaları vurdu

Türk otomotiv sektörünün büyük şovu İstanbul Autoshow 2015, eylemlerin gölgesinde kapılarını açtı. 2.5 yıl aradan sonra düzenlenen fuara, Bursa’da Oyak Renault ile Tofaş’la başlayan ve yan sanayiye sıçrayan iş bırakma eylemleri damgasını vurdu. Fuarda yaklaşık 60 yeni model ilk kez tüketicilerle buluşurken, 2 aracın dünya lansmanı gerçekleşti. Ancak fuarda yeni otomobillerden çok otomotivin başkenti Bursa’da 7’nci gününe giren işçi eylemleri konuşuldu.

 Dünya etkileniyor

Lokomotif sektörün stop etmesi sadece Türkiye ’yi değil tüm dünyayı etkiledi. Oyak Otomotiv Grubu Başkanı Celal Çağlar, iş bırakma eylemleri nedeniyle Fransa’dan Çin’e kadar birçok ülkeye ürün tedariğinin durduğunu belirerek, “Oyak Renault’nun ürettiği bazı parçaları yurt dışına gönderiyorduk. Ancak 1 haftadır iş bırakma nedeniyle sıkıntı yaşanıyor. Sadece Oyak Renault’nun üretimi değil tüm dünya etkileniyor. Başka fabrikalara göndereceğimiz parçalarda sıkıntı var” dedi.

 Kadjar'ın parçaları gitmedi

Çağlar, şunları kaydetti: “Renault Grubu’nun Romanya, Fransa, Çin tesislerinde üretilen araçlara Türkiye’den giden ürünler var. Vites kutusu, şanzıman, motor gibi… Örneğin Çin’de üretilmeye başlanan yeni SUV modelimiz Kadjar’ın parçalarını üretim olmadığı için gönderemedik. Sorunun büyümesi sadece Türkiye’yi değil dünya otomotiv sektörünü etkiliyor. Sıkıntı mutlaka çözülecektir. Ancak iyi sonuçlanmasını istiyoruz, işçilerin bir an önce işlerin geri dönmeleri çağrısında bulunuyoruz.”

 


    ETİKETLER:

    Dünya

    ,

    Fransa

    ,

    Türkiye

    ,

    İstanbul

    ,

    Çin

    ,

    renault

    ,

    OYAK

    ,

    otomotiv

    ,

    ,

    2015