Fiat'ın "500" hedefleri gazlıyor

Fiat'ın  "500" hedefleri gazlıyor
Fiat'ın  "500" hedefleri gazlıyor
Fiat'ın 2007 yılında global bir lansman ile tanıttığı yeni nesil 500 modeli, aradan geçen 8 yıl sonrasında yenilendi. Fiat yeni 500 ve ailenin diğer otomobilleriyle satış hedeflerini durmadan yükseltiyor.
Haber: MEHMET ALİ KANTARCI - mali.kantarci@radikal.com.tr / Arşivi

Satışa sunulduğu zamandan bu yana, 100’den fazla ülkede 1.6 milyon  kişinin tercihi olan efsanevi Fiat 500’ün yenilenen versiyonu, Avrupa genelindeki pazar liderliğini koruyacak, daha da teknolojik özellikler ve kişiselleştirme unsurlarına sahip olmasıyla bir adım öne çıkıyor. Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç, “Ülkemizde şimdiye kadar bin 500’den fazla müşterinin tercihi olan Fiat 500’ün yenilenmesiyle birlikte satışların geçen seneye göre yüzde 50 artmasını bekliyoruz. Yıl sonunda 300 adeti bulmasını beklediğimiz Fiat 500 satışlarının gelecek sene yaklaşık 500 adete ulaşmasını  hedefliyoruz” dedi.

 

Fiat’ın ikonik tasarımlı ve mini sınıfta yer alan modeli 500, bin 900’e yakın parçası değişerek tamamen yenilendi. Aynı platformun üstünde yükselmeye devam eden ve tüm dünyada 1.6 milyon adetlik satış başarısına ulaşmasında etkin önemi bulunan göz alıcı iç ve dış tasarımında nokta atışı değişiklikler yapılan yeni Fiat 500, eylül ayından itibaren ülkemizde de satışa sunulacak. Aracın Torino’daki lansmanında konuşan Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç, ilk olarak 2008 yılında İstanbul Auto Show Fuarı ile birlikte Türkiye’de satışa sunulan 500 modelinden bugüne kadar bin 500 adetten fazla satış gerçekleştirdiklerini belirtti. Fiat 500’ün de içinde bulunduğu sınırlı pazarda, az miktarda modelin kendi aralarında bir rekabet içinde olduğunu vurgulayan Aytaç, “Fiat 500, kendi pazarındaki hâkimiyetini her geçen gün genişleten ve liderliği elden bırakmayan bir model olarak ön plana çıkıyor. Fiat 500’ün eylül ayından itibaren satışa sunulacak yeni versiyonunun etkisiyle, 2015’te 300 adet Fiat 500 satışına ulaşmayı, gelecek sene ise yaklaşık 500 adet yeni Fiat 500 satmayı hedefliyoruz” açıklamasını yaptı.

 250 bin satıyor

 Fiat’ın dünya genelinde yılda 250 bin adet Fiat 500 modeli sattığını ve bugüne kadar ulaşılan toplam satışın yüzde 75’nin İtalya dışındaki ülkelerden geldiğini ifade eden Altan Aytaç, “İtalya dışında en çok İngiltere’de Fiat 500 satıldığını görüyoruz. Bu iki ülkeyi ise sırasıyla Fransa, Almanya, İspanya, Belçika ve Hollanda izliyor. Tüm EMEA Bölgesi’nde sadece geçtiğimiz yıl 185 bin adetten fazla Fiat 500’ün satılmış olması, modelin iddiası açısından önemli bir noktaya işaret etmektedir. Avrupa genelinde kendi sınıfının 1 numarası olan Fiat 500’ün yenilenmesiyle bu lider konumunu daha da pekiştireceğini rahatlıkla söyleyebiliriz” dedi. Aytaç, 2014 sonu itibariyle Kuzey Amerika pazarında da toplam 170 bin adetten fazla Fiat 500 satıldığını ifade ederek, ABD pazarında da bu modele büyük ilgi olduğunu sözlerine ekledi.

 

110 bini aşmaya çalışacak

 Bu yıl Türkiye’deki toplam pazarın 1 milyon adeti bularak rekor kırabileceğini  ikinci yarı göstergelirinin iyi gittiğini sözlerine ekleyen Aytaç Fiat markasının da iddialı olduğunu vurguladı. Fiat Türkiye satış rekorunun 110 binler olduğunu hatırlatan Aytaç bu yıl 60 bin hafif ticari 50 bin otomobil olmak üere 110 bin satış hedeflediklerini, hatta işler iyi giderse rekoru egale edebileceklerini ifade etti.

 Fiat 500 ailesi büyüyor

 Yeni Fiat 500’ün gelmesiyle birlikte 500L ve 500X’ten oluşan model ailesinin daha güçleneceğini ifade eden Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç, “Fiat 500X ve 500L’nin de dahil olduğu 500 model ailesinin dünya genelinde yıllık satışı 500 bin adet olarak gerçekleşmektedir. Sadece Avrupa, Japonya veya ABD’de değil, 500 ismi bir modeli tanımlamasının ötesinde moda ve otomobilli yaşam kültürü haline gelerek, Türkiye’de de “500’cü” kavramı oluşmaya başladı. Zira 500 veya 500 model ailesinin diğer üyeleri, sadece bir otomobil olarak algılanmıyor. Otomotiv sektöründeki kültürel bir hareket olarak algılandığı için müşterilerin nezdinde kendilerini “500’cü” olarak tanımlamalarından mutluluk duyuyoruz. Bu Türkiye’de 500 model ailesinin algı olarak daha güçlendiğini göstermektedir. 2013 yılında Türkiye’de satışa sunduğumuz Fiat 500L, hali hazırda Avrupa’da ve Türkiye’de sınıfının lideri. 2015’te ülkemizde satışa sunduğumuz 500X ise iddialı ve başarıyı kısa sürede yakalayacak bir başka aile üyesi. Yeni Fiat 500’ün de gelmesiyle 500L ve 500X’in dahil olduğu Fiat 500 model ailesinden bu sene 5 bin adeti aşkın bir satış gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Bu sene sonunda ise 500 model ailesi araçların Türkiye’deki toplam satışı 10 bin adeti geçecek” dedi. Tüm 500 model ailesinin Türkiye’deki Fiat markalı binek otomobil satışlarının yaklaşık yüzde 10’unu oluşturduğunu söyleyen Aytaç, 2016’da ise bu 3 modelin satışlarının toplam Fiat satışları içindeki oranını daha da yükseltmeyi hedeflediklerini vurguladı.