Jaguar'ın yeni SUV'u 80 bin eurodan geliyor

Jaguar'ın yeni SUV'u 80 bin eurodan geliyor
Jaguar'ın yeni SUV'u 80 bin eurodan geliyor
Jaguar'ın SUV segmentine ilk kez giriş yaptığı modeli F-Pace, 2016'nın ikinci çeyreğinde Borusan Otomotiv Satış Noktaları'nda yerini alacak.Aracın Avrupa'daki başlangıç fiyatı 80 bin euro olacak.

Frankfurt fuarında gösterilen Yeni Jaguar F-Pace; çok yönlü günlük kullanıma uygun oluşu ve aynı zamanda rakipsiz dinamikleri ile Jaguar markasının performans odağını farklı bir segmente taşıyor. Çeviklik, hızlı tepki ve akıcılığı benzersiz bir tasarım ile birleştirerek premium SUV segmentinde seçenekleri arttırıyor.

 

Jaguar Land Rover fabrikalarında üretilen, 2.0 litre 180 bg’deki Ingenium dizel motoru ile Jaguar F-Pace,  hem performans hem yakıt ekonomisini bir arada sunuyor. 0’dan 100 km’ye 8.7 saniyede çıkarken , 100’km de ortalama 5.3 litre yakıt tüketiyor. SuperCharged 380bg V6 benzinli motor ise 0’dan 100 km/sa’e yalnızca 5.1 saniyede ulaşarak heyecan verici bir performans yaşatıyor.

 

Jaguar’ın Hafif Alüminyum Mimarisi kullanılarak geliştirilen yeni F-Pace, kaslı yan çizgileri, çamurluk havalandırmaları ve ayrıştırıcı stop lamba tasarımı ile F-TYPE modelinden esinlenirken, aynı gruba ait olan Land Rover’ın SUV segmentindeki engin tecrübesinden yararlanıyor.

 

F-Pace; %80 alüminyumdan üretilmiş olup, segmentinde alüminyum yoğunluklu tek monokok gövdeye sahip. Bazı parçalarda kullanılan magnezyum ile ilave ağırlık tasarrufu elde edilmiş.

 

4.731 mm uzunluğa, 2.874 mm'lik aks aralığına ve 650 litrelik geniş bir bagaj hacmine sahip olan F-Pace,  beş kişinin rahatlıkla seyahat edebileceği ferah bir iç alan sunmakta.

İç tasarımında premium malzeme ve kaplamaların yanı sıra, ısıtmalı ve elektronik olarak yatırılabilen arka koltuklar, InControl Touch Pro bilgi-eğlence sistemi , 3D navigasyon ekranı içeren 12,3 inç büyüklüğünde HD gösterge paneli, lazer head-up display özelliği ile son teknolojilerin mükemmel bir birleşimini sunar.

Dört çeker sürüş, güvenli yol tutuş sağlar ve tüm hava koşullarında güveni arttırır, ayrıca Adaptive Surface Response dahil olmak üzere segmentinde öncü çekiş teknolojilerini barındırır. Akıllı Driveline Dynamics, dört çeker sürüş kabiliyeti ile arkadan itişli sürüş karakterine de olanak sağlar

Sürtünmenin zayıf olduğu kar ve buz gibi yüzeylerde düşük hızda sürüş için geliştirilen All-Surface Progress Control mümkün olan en iyi çekiş gücünü sunmak üzere fren ve gazı otomatik olarak yönetir ve otomobilin yumuşak ve kolay bir kalkış yapabilmesini sağlar. ASPC 3,6km/sa ve 30km/sa arasında çalışır ve arzu edilen hız cruise control düğmeleri aracılığıyla sürücü tarafından belirlenir.

 

F-PACE’in Dört Çeker (AWD) sisteminde yer alan benzersiz Akıllı Güç Aktarım Dinamiği isteğe bağlı çekiş özelliği sunar. Sabit AWD sistemine kıyasla daha az yakıt tüketimi sunan ve daha düşük emisyon üreten sistem, çekiş kuvvetini yeniden kazanmak için çaba harcamanız yerine kaybetmenizi önlemek amacıyla tepkisel olduğu kadar öngörülebilir özelliğe de sahip.

 

Frenle tork yönlendirme teknolojisi, en keskin virajları dönebilme becerisini artırmak üzere önden savrulmayı azaltarak, otomobile spor otomobillere benzer bir çeviklik kazandırarak ve sürücüye daha fazla güven sağlayarak iç kısımda kalan ön ve arka tekerleklerde kontrollü ve bağımsız frenleme özelliği sunuyor.

 

Adaptive Dynamics yol koşullarına ve sürüş stilinize uygun şekilde tepki verir. Direksiyon ve gövde hareketi saniyede maksimum 500 kez analiz edilir. Elektronik olarak kontrol edilen amortisörler süspansiyon ayarlarını optimize etmek üzere sürekli olarak ayarlanır ve F-PACE'in dinamizmini ve konforunu korumakta.

 Yeni Jaguar F-Pace, Dünyanın En Büyük Çember Dönüşünü (LOOP-THE-LOOP) Tamamlayarak Guiness Dünya Rekorunu Kırdı.yEni Jaguar F-Pace, 14 Eylül Pazartesi günü Frankfurt Niederrad Yarış Pisti’nde İngiliz uzman sürüş dublörü Terry Grant pilotluğunda, özel olarak inşa edilmiş yapıyı 360 derece dönerek tamamladı. Yeni Jaguar F-Pace 19,08 metre uzunluğunda 360 derecelik çember dönüşü sırasında 6,5G gibi muazzam bir çekim kuvvetine karşı koyarak Dünyanın en büyük çember pist dönüşünü tamamlayarak Guiness Rekorlar Kitabına girdi.