MAN kamyon ve otobüslerinde 100. Yıl:"Geleceğe hazır"

MAN kamyon ve otobüslerinde 100. Yıl:"Geleceğe hazır"
MAN kamyon ve otobüslerinde 100. Yıl:"Geleceğe hazır"
250 yılı aşkın köklü bir geçmişe sahip dünyanın mühendislik ve üretim devi MAN Grubu, yeni ve önemli bir yıldönümünü daha kutluyor: MAN ticari araç üretim tarihi 100 yıl önce başladı...

21 Haziran 1915 yılında Nürnberg şehrinin ticaret siciline yeni bir şirket kaydedildi: "M.A.N.–Saurer Kamyonları"… Şirket, Augsburg–Nürnberg AG ve İsviçre menşeli Saurer şirketinin ortak girişimi olarak kuruldu. Bunun hemen ardından MAN–Saurer, Konstanz Gölü kıyısındaki Lindau Fabrikası’nda ilk 3 tonluk kamyonu ve bundan kısa bir süre sonra da yolcuların yanı sıra mektup ve paketleri taşıyan ilk otobüsü üretti. Bu, sadece şirket geçmişinde önemli bir olay olarak değil, aynı zamanda MAN’ın sektörüne öncülük eden ticari araç üretim başarısının başlangıcı olarak da tarihe geçti. Geleceğe dönük ve genelde devrimsel yenilikleri etkileyen MAN, 100 yıldan bu yana, günümüzde de geçerli olan bir talebi yerine getirdi; kamyon ve otobüs gelişimine yön verdi, öncülük etti.

Başlangıç yılları

1916 yılında ise üretim, MAN Nürnberg Fabrikası’na taşındı. Saurer ile yolları ayrıldıktan sonra 1918 yılında şirket adını; "M.A.N. Lastwagenwerke" olarak değiştirdi. 1924 yılında MAN’ın, kamyonlardaki dizel motorları zafere taşıyan bir kilometre taşı olarak direkt enjeksiyonlu ilk dizel motorlu kamyonu görücüye çıktı. Bu motor, o zamanlar sıklıkla kullanılan benzinli motorlara oranla işletme maliyetlerini yüzde 75 oranında düşürdü. O zamanlardan bugüne kadar uzanan zaman zarfında MAN'ın ikinci en önemli geliştirme hedefi; hep ekonomiklik ve verimlilik oldu. Aynı yıl MAN, kendine özgün tasarlanmış alçak araç şasisine sahip düşük tabanlı otobüsleri üretti. O güne kadar, MAN'ın 1915 yılından itibaren ürettiği otobüslerde, kamyonlarla aynı şasi kullanmaktaydı.

Kamyonlar, otobüsler ve motorlar: 

MAN Truck & Bus'un 100 yıllık başarı tarihi

 1897: Rudolf Diesel, MAN mühendisleriyle ilk dizel motoru geliştirdi.

1915: MAN, Saurer şirketiyle birlikte çalışarak Lindau'da ilk kamyon ve otobüsü inşa etti. Bir yıl sonra üretim MAN Nürnberg fabrikasına taşındı.

1924: MAN tarafından geliştirilen ilk dizel direkt enjeksiyonlu araç motoru tanıtıldı. Bu, günümüze kadar dizel motorların zafere giden yolunu açıklamaktadır.

1924: MAN, düşük şasili ilk otobüsü tanıttı.

1932: 140 PS ile MAN S1H6, 1932 yılında dünyanın en güçlü dizel kamyonuydu. Hatta bir yıl sonra MAN, pazara 150 PS versiyonunu sürdü.

1937: Çok düşük yakıt tüketimi sunan motorun geliştirilmesi ve pazara sunulması. Ayrıca MAN öncelikle kamyonlar için dört çeker tahriki sunmuştur. Daha sonra rekabette önemli bir yer tutan bu tahrik, traktörlerde de kullanılmıştır.

1951: V8, 180 PS motorlu F8 MAN kamyonu, o dönemde başlayan ekonomik mucizenin de amiral gemisi olmuştur.

1951: Egzoz gazı turbo şarjörüne sahip ilk Alman kamyon motoru, geleneksel kamyon motorlarına oranla yüzde 35'lik bir performans artışını hedef almıştır: Altı silindirli MAN 1546 GT, 130 PS yerine 175 PS sunmuştur.

1955: Kamyon, otobüs ve traktör üretimi Nürnberg'den Münih'deki yeni fabrikaya taşınmıştır. İlk kamyon olarak MAN 515 L1 banttan geçmiştir. Motor üretimi Nürnberg'de bırakılmıştır.

1961: 750 HO ile MAN, pazara şehiriçi, şehirlerarası ve yolcu otobüsü için ilk kez modüler şasili otobüsler sunmuştur.

1971: MAN, "ÖAF" ve "Büssing Automobilwerke"i devralmıştır. Büssing'in aslanı logoya alınmıştır.

1977: VW ticari araçlarla yapılan ortak çalışmayla 6 ila 10 ton arasında toplam ağırlığa sahip daha hafif araç serileri geliştirilmiştir. 1979 yılında VW-MAN topluluk serisi olarak bilinen üretim başlamıştır.

1978: İlk kez MAN, 19.280 modeli için “Truck of the Year – Yılın Kamyonu” ödülünü almıştır.

1986: MAN F90 serisini, tamamen yeni bir şoför mahalliyle pazara sunmuştur.

1992: MAN Lion‘s Star yolcu otobüsüyle pazara girmiş ve “Coach of the Year” ödülüne layık görülmüştür.

1994: MAN F2000, 90'lı yılların en başarılı modelleri arasında girmiştir.

2000: Trucknology Generation TGA, büyük bir ürün çıkışının start verildiği nokta olmuştur.

2001: MAN, NEOPLAN, ERF ve Star markalarını devralmıştır.

2004: Tamamı yeni, elektronik kontrollü enjeksiyon teknolojisine sahip D20 Common-Rail motor serisi pazara sürülmüştür.

2005: 7,5 ila 26 ton arasında hafif ile orta tonaj sınıfı arasında kalan TGL ve TGM ile MAN Trucknology Generation tamamlanmıştır.

2007: TGA tarafından ağır kamyon serisi olarak MAN TGS ve TGX modelleri çıkartılmıştır. Gazeteciler tarafından “Truck of the Year 2008 – Yılın Kamyonu 2008” ödülüne layık görülmüştür.

2010: MAN hibrit şehir otobüsü seri üretime alınmıştır.

2011: Bir kahramanın yeniden doğuşu: İki katlı NEOPLAN Skyliner.

2012: Şehirlerarası trafikte yeni NEOPLAN modeli: Jetliner pazara sunulmuştur.

2012: TGL, TGM, TGS ve TGX serilerine sahip yeni MAN TG araçları Euro 6'da prömiyerini kutlamıştır.

2014: En üst sırada: 520 ila 640 PS gücünde TGX serisine sahip yeni MAN D38 Euro 6 motorlar.

2015: Doğal gazlı körüklü otobüs Lion‘s City GL CNG, “Bus of the Year –Yılın Otobüsü” seçilmiştir.

 


    ETİKETLER:

    Euro

    ,

    İsviçre

    ,

    Star

    ,

    yakıt

    ,

    zaman

    ,

    amiral

    ,

    şirket

    ,

    TGS

    ,

    2015