Mevsimine göre lastik kullan az para öde

Mevsimine göre lastik kullan az para öde
Mevsimine göre lastik kullan az para öde
Mevsimine göre lastik kullanmak emniyet sağlarken, maliyeti düşürüyor

Türkiye ’de nisan ayında artmaya başlayan hava sıcaklığıyla birlikte, kış lastiğinden yaz lastiğine geçiş süreci de başlıyor. Hem sürüş emniyeti, hem de lastik ömrü açısından mevsime göre lastik kullanımının önemine dikkat çeken Brisa Tüketici Ürünleri Pazarlama Direktörü Egemen Atış, sadece yazın kullanılan yaz lastiklerinin ve sadece kışın kullanılan kış lastiklerinin kullanım ömürlerinin, 12 ay boyunca değişmeyen bir takım lastikten çok daha uzun olacağına, dolayısıyla mevsime göre 2 farklı takım lastik kullanmanın maliyet bakımından da daha avantajlı olduğuna dikkat çekiyor.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından hazırlanan yönetmeliğe göre, şehirlerarası yük ve yolcu taşıyan ticari araçların 1 Aralık 2014'te başlayan kış lastiği takma zorunluluğu 1 Nisan 2015 itibarıyla sona erdi. 1 Aralık- 1 Nisan arasındaki dönemde kış lastiği olmayan araçların yola devam etmesine izin verilmezken; kışlastiği takmayan araçlara para cezası uygulandı.

Kış lastiklerinin yazın kullanılması; yol tutuş, fren mesafesi gibi güvenlik açısından en önemli kriterlerde performans düşüşüne neden olarak sürüş emniyetini tehlikeye sokuyor. Öte yandan, kış döneminin sert geçtiği bölgelerdeki sürücülerin, gizli buzlanmaya karşı tedbirli olmak adına, araçlarındaki kış lastiklerini çıkarmak için acele etmemesi gerekiyor.

Brisa Tüketici Ürünleri Pazarlama Direktörü Egemen Atış: “Yazın kış lastiği kullanmak lastiğin ömrünü kısaltır”

Mevsimine göre lastik kullanımının önemine dikkat çeken Brisa Tüketici Ürünleri Pazarlama Direktörü Egemen Atış, yaz lastiğine geçişin önemiyle ilgili görüşlerini paylaştı. Atış: “Hava koşullarını yakından takip ederek mevsim dönümlerinde kış lastiğinden yaz lastiğine geçmek, hem sürüş emniyeti, hem de lastik ömrü açısından büyük önem taşıyor. Havaların soğuması ile birlikte ideal performans göstermek üzere tasarlanan kış lastiklerinin yazın kullanılması halinde, araçların fren ve yol tutuş performansında düşüş yaşanabiliyor. Aynı zamanda yakıt tüketiminde ve ses seviyesinde artış oluyor ve yumuşak yapılarından dolayı hızlı aşınma gibi problemler ortaya çıkıyor. Tüm bu nedenlerle araç kullanıcılarının, tıpkı kıyafet seçimlerinde olduğu gibi, mevsime uygun lastik kullanmayı da alışkanlık haline getirmesi, trafikte yaşanabilecek can ve mal kayıplarınıminimuma indirmek açısından da çok önemli” dedi.

Sadece yazın kullanılan yaz lastiklerinin ve sadece kışın kullanılan kış lastiklerinin kullanım ömürlerinin, 12 ay boyunca değişmeyen bir takım lastikten çok daha uzun olacağını ifade eden Egemen Atış, bu nedenle, mevsime göre 2 farklı takım lastik kullanmanın maliyet bakımından da daha avantajlı olduğunu dile getirdi.

Lastiklerin yaz aylarında artan sıcaklıklardan olumsuz etkilenmemesi için, direkt güneş ışınlarından korunması ve mümkünse araçların gölge alanlara park edilmesi de lastik ömrünün uzamasına katkı sağlıyor.

Kış lastikleriniz yaz boyunca ‘Lastik Oteli’nde dinlensin!

Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, hayata geçirdiği inovatif hizmetlerden biri olan Lastik Oteli ile de araç sahiplerine kış lastiklerini kullanmadıkları dönemlerde sigortalı olarak saklama olanağı sunuluyor. Lastiklerin değişim dönemi geldiğinde ise, bu işlem yine Brisa’nın uzman ve eğitimli servis personeli tarafından gerçekleştiriliyor.

Böylece kullanıcılar için pratik bir depolama çözümü sunulurken, lastikler en idealşartlarda (kuru, serin, güneş ışığı almayan, asit ve yağ benzeri kimyasallardan uzak bir mekanda) muhafaza edilerek, kullanım ömürleri boyunca aynı şekilde performans göstermeleri sağlanıyor.

 

Kış lastikleri ile yaz lastikleri arasındaki fark nedir?

· Kışlastiklerinin sırt deseninin kılcal damarlı yapısı, omuz bloklarının dişli yapısı ve standart lastiklere göre genellikle daha fazla olan diş derinliği sayesinde, erimiş karlı ve çamurlu yüzeylerde ilave çekiş sağlar.

· Kışlastikleri karışımındaki yüksek silika sayesinde, çok düşük sıcaklıklarda bile sertleşmeyerek, tutunma özelliklerini korur ve ıslak zeminde yol tutuş artar.

· Kışlastiklerinde desen doluluk oranı, standart lastiklere göre daha azdır. Böylece yol yüzeyindeki kar, buz, su, çamur gibi maddelerin oluklardan dışarı atılması daha kolay olur.

· Bununla beraber kış lastiklerinin sırt genişliği, standart lastiklere göre daha dar yapılıdır.

· Yapılan testler göstermiştir ki, kış lastikleri tutunma ve çekiş gücü açısından tüm kış koşullarında yaz lastikleri ile karşılaştırıldığında, çekiş gücünde %25’e varan üstünlük sağlamaktadır.