RADİKAL - Nissan, ‘‘Nissan, Infiniti ve Datsun” markalarıyla 2014 yılında toplam 724.613 adetlik satış yaparak bu alanda tarihinin en parlak seviyesine ulaştı. Bu rakam 2013 yılıyla karşılaştırıldığında yüzde 13,2'lik bir artışa işaret ediyor. Nissan’ın 2014’te yaptığı yeni model atılımı, markanın
Avrupa
’daki üretim adetlerini de rekor seviyeye çıkardı.
Nissan’ın Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Avrupa
Başkan
Yardımcısı Guillaume Cartier konuyla ilgili: “Nissan olarak ürün gamımız, tarihimizde hiç olmadığı kadar güçlü, çeşitli ve heyecan verici. 12 ayda 12 yeni model piyasaya sunarak bir bakıma kendi sınırlarımızın dışına çıktık. Nissan olarak araç kullanıcılarına bol seçenekle birlikte; daha fazla değer, daha çok yenilik ve daha çok heyecan sunmaya devam edeceğimize dair söz verdik. Bu sözümüzü yerine getirmek için; 2014’te ikinci elektrikli aracımız olan e-NV200’ü satışa sunduk, X-Trail ve Juke gibi iki yeni modelle crossover gamımızı genişlettik, performans ve modifiye markamız NISMO’yu da
dünya
genelinde daha tanınır bir hale getirdik” dedi.
2009’dan başlayarak beş yıllık döneme bakıldığında ise, Nissan’ın Avrupa’daki
pazar
payının yüzde 2,7’den, yüzde 4,1 seviyesine gelmiş olması markanın başarısını daha iyi gösteriyor.