Peugeot 308 R HYbrid

Peugeot 308 R HYbrid
Peugeot 308 R HYbrid
Hibrit araçların başarılı olması, sürücülerin binek otomobil ve motor seçenekleri konusunda yeni çözümlere karşı ilgisini arttırdı. Sürüş keyfi, radikal performans ve kontrol altında tutulan tüketimi bir araya getiren ve bu konuda öncü olan Peugeot Sport ilk hibrit kompakt hatchback modelini yarattı.

Peugeot Sport, daha fazla gücü kabul eden Peugeot 308 temelinde 308 R HYbrid modelini geliştirdi. Bu elektrikli benzinli hibrid, olağanüstü performanslar sergilemek üzere segmentte sportifliğin sınırlarını daha üst düzeye taşıyor.

2015 Nisan ayında tanıtımından bu yana, bir benzinli motor ile iki elektrik motoru birleştiren Peugeot Sport güç ünitesini geliştirilmeye devam etti.  500 hp motor gücü ve 730Nm tork değerlerine, bundan böyle üç sürüş modu (ZEV, HYbrid, HYbrid Spor) ve Peugeot I-Cockpit yardımıyla sürücü tarafından denetlenen Launch Control sistemi ile erişilebiliyor.


Dikkat çekici ve dinamik bir karakter

 

Peugeot 308 R Hybrid, saf performans arayışına mükemmel bir boyut getiriyor: Dikkat çekici kompaktlık, dört köşeye atılmış tekerlekler, mükemmel bir denge.

 

Bu hedefe ulaşmak için, Peugeot 308 hatchback ve onun Emp2 platformuna dayanma avantajını kullanıyor. İlk bakışta göze çarpan 308’in zarif tasarımı ve sportif görünümü radikal bir ifadeye dönüşmek üzere ilk kez Quartz konsepti ile tanıştığımız tasarım kodlarını benimsiyor.

80 mm genişletilmiş tekerlek izleri üzerine oturan 235/35 R19 lastiklerle yere adeta yapışan Peugeot 308 R Hybrid geniş hava girişli kaputun örttüğü etkileyici ön yüzü ve köşeli kenarlı ve düz yüzeyli mineral tamponu ile asfaltı adeta yutuyor. Damalı desenli ön ızgara 500 hp güç üreten yenilikçi çekiş ünitesini hava ile besliyor. Mekanik bileşenler etrafında sıkıca çizilen profili çizgileri ışığı yakalıyor ve bakışları aracı keşfetmeye doğru yönlendiriyor. Peugeot 308 R Hybrid floresan pigmentler ve cam partiküllerin entegrasyonu ile etkileyici şekilde yoğun bir mavi renkle giyiniyor. Bu renk hem hibrid motor ve hem de tarihsel olarak Fransız yarış araçlarına özgü olan rengi çağrıştırıyor. Arka kapılarda, bu mavi renk Peugeot’nun en ekstrem modellerinin simgesi olan çift renkli tasarımın farklı bir yorumunu oluşturacak şekilde mat siyah ile eşleşiyor. Arkada, Peugeot 308 R Hybrid’in radikal tasarımı son derece yalın bir şekilde kendini gösteriyor. Bagaj kapağının üstündeki dar spoyler aerodinamik yapıyı pekiştiryor. Öte yandan, tampon sıcak havayı dışarı çekerek akü sıcaklığını kontrol altında tutmaya yardımcı olan iki hava deliği içeriyor. Hava girişleri ve kasa altları üzerine tatbik edilen beyaz seramik görünümlü dokunuşlar otomobilin dinamik karakterini vurguluyor.

 

Peugeot i-Cockpit


Açılan kapılar geniş orta konsol ve dört koltuk ile biçimlendirilen etkileyici bir iç mekânı gözler önüne seriyor. Seçilen malzeme ve renkler Peugeot 308 R Hybrid modelinin öncelikli amacı yüksek performansı açıkça ortaya koyuyor.

Böylece, üst giydirme aksamı ve tavan kaplaması antrasit gri renkleriyle ayırt ediliyor. Koltuklar paslı görüntü verilmiş açık kahverengi deri ile döşendi. Gerçek spor geleneğindeki kırmızı dokunuşlar, sayaç çerçeveleri, direksiyon simidi merkezi ve orta konsol başta olmak üzere iç mekânı boydan boya beziyorlar.

Peugeot 308 R Hybrid’te ilk kez şimdiye kadar genellikle sadece konsept otomobillere ayrılan malzemeler kullanıldı. Ön panel, dijital dokuma tekniği kullanılarak üretilen bir kumaş ile kaplandı. Bu yenilikçi malzeme aracı hafifletmek için köpük benzeri malzemelere gerek kalmadan yumuşak dokunuşlu büyük, karmaşık parçaların üretilmesini sağlıyor. Bu dijital kumaş siyah deri ve kahverengi eskitilmiş deri ile birlikte kapı panellerinde kullanılıyor.

Peugeot i-Cockpit’in yenilikçi mimarisi sayesinde, sürücü güç aktarım ünitesinin sağladığı 500 hp gücü tam güvenlik içinde kontrol ediyor. Orta konsolda, iki buton mekaniğin denetlenmesini sağlıyor. Birinci buton güçlü motoru uyandırırken, ikincisi ise HYbrid modundan ZEV (%100 elektrikli) moduna geçişi sağlıyor.  Delikli deri kaplı ve 308 R Hybrid logosu taşıyan kompakt direksiyon simidi viraj alırken hassas ve keskin bir konumlandırma sağlıyor. Sağ başparmağıyla direksiyon simidi üzerindeki butona basarak HYbrid Spor modunu devreye alıyor. El altındaki vites değiştirme paletleri sürücünün altı-ileri şanzımana parmak ucu ile kumanda etmesine olanak veriyor. Head-up gösterge paneli yoldan gözlerini ayırmadan, ilgili tüm sürüş bilgilerini sürücüye aktarıyor.

Böylece, merkezi ekranda çekiş zincirine ilişkin bütün bilgiler görüntüleniyor : seçilen vites ve kullanımda olan sürüş modu, akünün şarj durumu, akünün anlık durumu (güç temini veya şarj konumu). Ayrıca, vites göstergesi üst vitese geçmek için ideal anı göstererek motor gücünden azami verimin alınmasını sağlıyor. Bunun için, devir kesiciye yaklaşırken, gösterge kırmızı renkte beliriyor ve bir sesli sinyal işitiliyor.

 

Üst düzey performans

 

Peugeot 308 R Hybrid’i n geliştirilmesi Peugeot Sport’a teslim edildi. Bu projede gerçek bir meydan okuma yaratıldı : üst düzey performanslı elektrikli benzinli hibrid güç ünitesi geliştirmek, onu EMP platformu üzerine entegre etmek ve performans açısından bugüne kadar ulaşılmamış yeni sınırlar belirlemek.


Meydan okumaya yaraşır düzeyde şaşırtıcı bir sonuç elde edildi. Dört tekerlekten çekiş ve 500 hp güç ile Peugeot 308 R Hybrid’in azami hızı elektronik olarak 250 km/h ile sınırlandırıldı, 0 - 100 km/h hızlanmasını sadece 4.0 saniyede tamamlıyor ve 1000 m mesafeyi 22.0 saniyede kat ediyor. Tüm bunlara rağmen, CO2 emisyonu sadece 70 g / km. Peugeot 308 R Hybrid, önde % 60 ön ve arkada 40% ağırlık dağılımıyla mükemmel bir denge sergiliyor ve sadece 3,1 kg / hp’lik bir ağırlık/güç oranı elde ediyor.


Peugeot Sport sistematik olarak teknik uzmanlığına ve her bileşenin özelliklerinin yanı sıra ideal konumunu tanımlamak için başarılı yarış siciline çağrıda bulunuyor. Motor böylece birbirlerinden bağımsız olarak aracı yürüten üç farklı güç kaynağını bira araya getiriyor:

- 169 HP/L ile bu motor büyüklüğü için dünyanın en yüksek özgün güç değerini sunan Yeni 308 GTi by Peugeot Sport’un 4 silindirli benzinli 1.6L THP 270 S&S motoru,

- 6-vitesli şanzıman ile ön tekerleklere bağlanan 85 kW / 115 HP gücüne sahip bir elektrik motoru,

- Arka aksta aynı özelliklere sahip bir ikinci elektrik motoru.


Kontak açıldığında, 308 R HYbrid otomatik olarak üç modun birincisi olan elektrik motorunu devreye sokan ZEV moduna geçer. ZEV modu arka elektrik motorun ürettiği 115 HP ile 100 km/h’ye kadar aktif kalır. Akü şarjı yeterli değilse, 308 R HYbrid bağımsız olarak HYbrid moduna geçiş yapar. Sürücü ayrıca orta konsol üzerindeki kumandayı kullanarak bu modu aktive edebilir.

HYbrid modunda, tekerleklere aktarılan güç ve tork değerleri maksimum 270 HP ve 330 Nm düzeylerine ulaşıyor. 308 R HYbrid’in ana çekiş ünitesi  benzinli motordur. Öndeki elektrik motoru üç fazda devreye giriyor: Düşük devirlerdeki yeniden hızlanmalarda turbonun cevap süresini telafi ediyor. Vites değiştirmelerde tekerlekte sabit bir tork sağlamak üzere içten yanmalı motoru ikame ediyor. Ayrıca, öndeki elektrik motoru aynı zamanda aküyü şarj edebiliyor. Bunun için, benzinli motor sürücünün talebinin üzerinde bir güç üretiyor, ilave güç böylece aküye yönlendiriliyor. Bu modda, boş akünün tam kapasitesine ulaşması için 15km’den az süre gerekiyor, böylece üç modun sonuncusunun kullanılabilirliği artıyor.

HYbrid Spor moduna direksiyon simidinin sağ kolu üzerindeki buton yardımıyla erişiliyor. Gaz pedalına  güçlü basıldığında, elektrik motorları tam güç etkisiyle hareket ediyorlar ve  400 HP ve 530 Nm üretmek üzere benzinli motorla birleşiyorlar. 308 R HYbrid böylece bugüne kadar bir kompakt hatchback modelden beklenmeyen ivmelenmeler sergiliyor.

Önde, elektrik motoru ön aks üzerinde ilave 15 HP sağlıyor ve üstelik HYbrid modunda olduğu gibi aynı şekilde devreye giriyor. Arkada ise, elektrik motorunun gücü hız yükseldikçe azalıyor, böylece aküden daha az enerji çekerek HYbrid Spor modunun kullanılabilirlik süresini maksimize ediyor.