Peugeot yeni şanzımanıyla vites büyüttü

Peugeot yeni şanzımanıyla vites büyüttü
Peugeot yeni şanzımanıyla vites büyüttü
Birçok modeline tam otomatik EAT6 şanzımanı adapte eden Peugeot, yeni genel müdürüyle de Türkiye'de hedeflerini yükseltti.İlk 8 ayda Peugeot Türkiye'de satışlarını yüzde 76 artırdı.
Haber: MEHMET ALİ KANTARCI - mali.kantarci@radikal.com.tr / Arşivi

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Laurent Pernet Bodrum’daki test sürüşlerinde yeni hedeflerini açıkladı. Peugeot 508 BlueHDi EAT6 Tam Otomatik Dizel versiyon lansmanı sayesinde ilk kez basın mensupları ile Bodrum’da olmayı çok önemli bir fırsat olarak değerlendiren Pernet, basın mensupları ile iletişim kurabilmek adına Türkçe öğrenmenin ilk önceliklerinden biri olacağının altını çizdi.

 

 

İstanbul’a geldikten sonra, Türk insanı ve Türkiye ile ilgili ilk izlenimlerini bu toplantı aracılığıyla paylaşan Laurent Pernet, şunları söyledir:

"Türk insanı heyecanlı, dinamik, enerjik, çalışkan ve çok misafirperver. Türkiye ise sürprizlerle dolu bir ülke. Bir önceki görevim sebebiyle nüfusu 25 bin olan Sochaux’da bulunmaktaydım. İstanbul ile mukayese edildiğinde, deniz yok, tekneler yok, böyle adalar yok, sadece Peugeot fabrikası var. Dolayısıyla İstanbul ile mukayese edemiyorum. Şu kısa zamanda ben sadece İstanbul’u gördüm fakat sadece İstanbul’a bakarak Türkiye hakkında bir kanıya varmak mümkün değil. Ama ilk intibam çok pozitif"

920 bin pazar


Konuşmasında Peugeot'nun pazardaki konumuna da yer veren Pernet, şu bilgileri paylaştı: "Peugeot Türkiye’nin güçlü ve çok önemli bir geçmişi var. Peugeot markasının motor, şanzıman ve yeni teknolojileri açısından Türk tüketicisine uygun bir ürün gamına sahip olduğunu söylemekten mutluluk duyuyorum. Yeni modellerimize, bayi teşkilatımıza ve Peugeot Türkiye ekibine çok güveniyorum. Yakın gelecekte satış adetlerimizi ve Pazar payımızı daha da arttırmaya devam edeceğiz. Bu yıl bu anlamda önemli bir artış gösterdiğimizi söyleyebilirim. İlk sekiz aylık sonuçlara baktığımızda, 2014 yılına göre pazarın %47’lik büyümesine karşılık Peugeot Türkiye %76 oranında büyüdü. Bu sebeple, bu önemli başarı için hem bayi teşkilatımıza hem de Peugeot Türkiye ekibine başarılarından dolayı teşekkür ediyorum. Bugün itibariyle yıl sonu pazar tahminimiz 920 bin adet ve bu pazarın içinde %4 olarak hedefimizi koruyoruz. Bu hedef, Peugeot Türkiye’nin daha fazla büyümeye odaklandığının önemli bir göstergesidir. Şu an mevcut ürün gamımız ve gelecekteki ürünler ile bunu rahatlıkla sağlayabileceğimize inanıyorum. 2015 yılı içinde bugüne kadar Peugeot 308 BlueHDI EAT6 Tam Otomatik Dizel, yenilenen Peugeot 208, yenilenen Partner Tepee ve bugün lansmanını gerçekleştirdiğimiz 508 BlueHDI EAT6 Tam Otomatik Dizel ürün gamına katıldı. Bu ürünlerimiz de Peugeot markasının Türkiye’de daha fazla büyüyeceğine işaret ediyor."

Yakından takipteyiz

Türkiye’deki ekonomik gelişmeleri de yakından takip ettiklerinin altını çizen Laurent Pernet, özellikle döviz kurlarının son iki haftada çok değişkenlik gösterdiğini belirtti ve sözlerini şöyle sürdürdü: "Ama bütün bunlara rağmen heyecanımızı hiç kaybetmeden %4 Pazar hedefimize ulaşacağımıza inancımız tam. Türkiye için bir şekilde tekrar ekonomik anlamda daha güvenli ve sağlıklı günlere erişeceğini düşünüyorum."

PSA grubunun ve Peugeot Türkiye’nin son 6 aylık performansını bakıldığında grubun globaldeki satış adedinin 2015 yılının ilk altı ayında geçen döneme göre %0,4 artış gösterdiğini de sözlerine ekleyen Laurent Pernet, Peugeot markasının Avrupa'daki artış oranının %6,7 olduğunu ifade etti.  "PSA grubunun ve Peugeot markasının büyümesinde önemli bir rol oynayan Çin’de ise Peugeot satışları aynı dönemde %11,1 oranında arttı. Peugeot toplamı ise ilk 6 aylık dönemde %4 büyüdü» diyen Laurent Pernet, yıl sonuna kadar ve sonrasında da Peugeot’nun Türkiye pazarında giderek büyüyen bir marka olacağını belirterek katılımcılara teşekkür etti.